Toon posts:

share benaderen in ander domein.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgend probleem waar ik niet echt uit kom.

Oude situatie: Domein A (win2k AD) Domein B (NT4)

server01 DC domein A
server02: DC domein A
ntserver1: PDC domein B.

Gebruiker X ligt in op domein B. Deze gebruiker bestaat ook in domein A (met zelfde passwd). Deze gebruiker kan de shares in domein A bereiken (dit omdat gebruikersnaam/passwd hetzelfde zijn)

In de nieuwe situatie hebben we server02 gedepromoveerd tot een gewone member in domein A.

Zodra gebruiker X nu weer dezelfde share op server02 aanroept krijgt deze een wachtwoord venster voor z'n kiezen.
code:
1
2
U moet een wachtwoord opgeven voor deze verbinding
netwerkbron: \\server02\IPC$

Log ik nu als beheerder in op domein B (zelfde werkstation als waar gebruiker X op inlogt) dan kan ik de betreffende share wel bereiken. (beheerder passwd nt4/win2k zijn dus wederom gelijk.

Laat ik gebruiker X inloggen in domein A dan kan deze de share wel bereiken.

Zo te zien heeft gebruiker X in domein B na het demoten van server02 niet meer voldoende rechten om deze share te bereiken.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

ps: Zelfde probleem op zowel win9x als win2000.

edit:

Zodra ik het gast account enable op server02 kan ik wel de betreffende shares zien. maar dit is in mijn ogen geen oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat er een soort gast account aanwezig is op een DC)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit:

Zodra een gebruiker uit domein B in domein A een share aanroept dan zal de gebruiker lokaal op server02 gevalideerd worden. Aangezien deze gebruiker niet lokaal bestaat op server02 komt deze vrolijk met dat wachtwoord venstertje.

Als beheerder kon ik wel inloggen op de betreffende share. Wat bleek: de username/passwd van het lokale beheerders account op server02 was gelijk aan het domein passwd.

Afijn het zaakje werkt weer maar ik ben toch benieuwd of ik dat gast account weer kan disabelen.