Ideeen voor ons spel

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 14:07

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen,

Iedereen heeft weleens als hij/zij een spel gespeeld heeft zoiets van wow, ik wou dat ik zelf zo'n spel konden maken. Nou had ik dit ook. Het spel waarbij ik dit had was Eggerland bekend op de MSX. Op de NES heette dit spel Lolo.
Voor degene die dit spel niet kennen hier enkele screenshots van Lolo 3 van de NES:

http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,7506/

Dit spel heeft mij en m'n vriend geinspireerd om zelf zo'n spel te maken.
We zijn samen vrij bekend met het programma The Games Factory van Clickteam
Opzich het programma is vrij simpel en je hoeft niet te programmeren.
Zie http://www.clickteam.com voor meer informatie over dit programma.

Nu zijn we al aardig op weg met spel.
We hebben al een naam, hoofdmenu en momenteel zijn we bezig met de level editor. Deze editor gaan zelf gebruiken om het spel zelf verder af te maken. Dit leek ons een simpel, maar vooral handig idee. Het spel gebruikt net als Eggerland/Lolo birdview.
Het spel heeft verschillende thema's zoals forest, haunting, ice en fire. Maar de belangrijkste is een futuristisch thema. Dit omdat we een ruimtewezen als character gebruiken. Voor het spel hebben we de naam Xoid gekozen.

Wat ik nou eigenlijk wil vragen is:

Hebben jullie soms een idee voor soort vijand of object?

Weten jullie soms nog een leuk thema die we nog aan dit spel kunnen koppelen?

Want wat we nu hebben is nog niet genoeg naast de vijanden uit eggerland/lolo die we hebben omgezet.

Binnenkort zal ik nog wel melden waar het spel te doenloaden is als hij klaar is. Ik hoop dat op dit topic snel reactie komt, want we kunnen niet wachten om jullie ideeen te gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 21:59
Jullie doen me denken aan Zelda Online -> http://www.zeldaonline.com/
waar je zelda met elkaar zou kunnen spelen.

Wat bedoel je trouwens met thema ? een ander thema dan ruimte ofzo ??

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
We hebben thema's als bijv. vuur. Dus dan krijg levels met veel vuur. We willen levels laten afspelen in een vulkaan. Dat bedoelen we met thema.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 15:08
Jungle thema met slangen, apen, dat soorten vijanden.
Zee thema, met haaien, vissen, kwallen.
Woestijn thema met rovers, schorpioenen, kamelen als vervoersmiddel.
Zoiets?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Jungle thema valt onder forest. Dus dat idee hadden we al

Zee was bij ons al een idee, maar we zaten nog te bedenken hoe dit leuk konden realiseren.

Woesttijn is wel leuk die hadden we nog niet. Bedankt!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Lolo ruled... die moet ik nog ergens orgineel hebben (deeltje 3 ;) )

Maar een gaaf kasteel omgeving voor je spel niets? dat je steeds hoger komt in het kasteel? en dat er ook gaten kunnen ontstaan en je spontaal 4 levels terug valt? Of dat je brandende fakkels moet ontwijken, de lokale geestenfamilie ontmoet, en in de toren een soort masterlevel... waana je terrecht komt in de wolkenwereld?

Naja ik lop vast uit mn nek te lullen.. :Y)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25
ruimte
andere planeet? -> groene mannetjes
stedelijk

Verwijderd

Zomaar even een kleine vraag tussendoor (als mede gamedeveloper, maar dan wel zelf alles programmeren ;)): hoe doen jullie de gfx? Maken jullie die zelf, of komt die bij de kit? Zouden jullie daar een voorbeeld van kunnen showen?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
---ReCreator----------------------------------------------------------------------------------------
Maar een gaaf kasteel omgeving voor je spel niets? dat je steeds hoger komt in het kasteel? en dat er ook gaten kunnen ontstaan en je spontaal 4 levels terug valt? Of dat je brandende fakkels moet ontwijken, de lokale geestenfamilie ontmoet, en in de toren een soort masterlevel... waana je terrecht komt in de wolkenwereld?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is een leuk idee voor het haunting thema.
Maar over een masterlevel zijn we nog over aan het nadenken. Ik het nameluijk wel, maar m'n vriend die wil dit niet.

Maar een wolkenwereld is ook wel grappig. Ik maak er een lucht thema van. Bedankt

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
voor bram333654

The games Factory is een zeer eenvoudig programma. Bij dit programma is het niet noodzakelijk om een programmeertaal te kennen. Sterker nog zelf ken ik geen programmeertaal en kan prima omgaan met het programma. Alleen soms (voor zeer geanvanceerde technieken in het programma) is het makkelijk als Basic ken, maar dan zijn het nog vrij simpele codes.

Voor de graphics gebruiken we photoshop. Ieder object in het spel wordt opgeslagen als een plaatje of animatie waaraan vervolgens opdrachten aan gekoppeld zijn. Als opdrachten kun je dan gebruken bijv: altijd 1 pixel opzij of elke 5 sec. een animatie laten afspelen. Maar ook: als er op de [X] knop gedrukt wordt, laat character dan bijv schieten. Allemaal heel simpel. Maar het is wel een proffesioneel programma.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Als thema een andere planeet denk ik niet. Past niet bij het verhaal dat we in gedachten hebben. Maar misschien dat we het verhaal kunnen aanpassen zodat het toch een thema wordt in het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Zerora op 14-01-2004 15:38 ]

Verwijderd

Rakker, het klinkt interessant. Zou ik een beta of iets dergelijks eens kunnen proberen? Ben wel benieuwd wat jullie hebben gemaakt. Je kunt me ook op MSN opzoeken op BXsoftware@hotmail.com

Verwijderd

rakker zero: Zou je de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) kunnen gebruiken, als je snel achterelkaar iets te melden hebt? :)

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
zodra er een beta is moet je die hier maar eens posten, ben wel benieuwd

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Zodra de game af is dan geef ik wel door waar die te downloaden is. Beta-fase slaan we over, oftewel we brengen de game pas uit als hij echt af is.

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Onderwater omgeving? Vissen, octopussen etc. als vijanden?

specs desktop | specs laptop

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
De onderwaterwereld hebben we nu ook toegevoegd aan ons spel.

Het enige is dat we de spel nog in de begin fase is en dat het nog zeker 1 a 2 maanden duurt (zelfs die tijd is niet zeker) voor dat de spel af is.

En voor de creatieve geesten onder ons probeer ook eens iets te maken met The Games Factory. Download hier de trial---> http://www.clickteam.com/webftp/files/11/5/GFShw32.exe

Verwijderd

EGGERLAND!!

YEAHHHH!!!!!!!

Whoei, ik heb zo'n jaar geleden nog mijn MSX uit de kast gehaald voor dat spel, en wat op internet rondgekeken of iemand het uberhaupt kende; maar alleen wat vage referenties.

Goed idee om het te gaan klonen :-)

Een mogelijk verder thema: ondergronds (maar weer niet zo diep als de lava wereld); mollen, knaagdieren, wormen, wortels van planten

Iets aanverwants: grotten; mijnkarretjes, erts, vleermuizen, spinnen

Oja, en focus vooral op het puzzel gedeelte, dat is wat de oude eggerland zo goed maakte, niet de actie/graphics. (al moest je af en toe best hard rennen :D)

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:57 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:42:
EGGERLAND!!

YEAHHHH!!!!!!!

Whoei, ik heb zo'n jaar geleden nog mijn MSX uit de kast gehaald voor dat spel, en wat op internet rondgekeken of iemand het uberhaupt kende; maar alleen wat vage referenties.

Goed idee om het te gaan klonen :-))
Ik hoop dat het spel nogmaals door de officiele makers opnieuw gemaakt wordt op de next-gen consoles en pc uiteraard.
Een mogelijk verder thema: ondergronds (maar weer niet zo diep als de lava wereld); mollen, knaagdieren, wormen, wortels van planten

Iets aanverwants: grotten; mijnkarretjes, erts, vleermuizen, spinnen)
Dat wilde ook al toevoegen, maar zoals ik al vertelde maak ik het spel samen met een vriend en die is er niet mee eens.
Oja, en focus vooral op het puzzel gedeelte, dat is wat de oude eggerland zo goed maakte, niet de actie/graphics. (al moest je af en toe best hard rennen :D)
Ok bedankt voor de tip

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
klinkt best interessant

maar voor je 100 levels gaat maken, zou je niet eerst eens de engine zélf maken?
die thema's komen vooral neer op verschillende graphics (en andere levels, uiteraard) verder blijft dat vrijwel bij hetzelfde thema, dus dat kun je later gaan maken

het is denk ik in dit stadium het belangrijkste dat je objecten werken zoals het moet, over plaatjes kan je later wel nadenken

stel nou, dat je er tijdens het 'programmeren' achter komt, dat het object niet goed werkt zoals jij het hebt getekend, en dat het anders moet (sorry, ik kan zo gauw geen voorbeeld geven), dan kan je overnieuw beginnen met dat object (en dat heeft misschien meer plaatjes nodig, dus kan je al je tiles opschuiven, waardoor je dat weer in je code aan moet passen etc)

dat je met een leveleditor begint, is imho wel erg handig, want dan kan je om te testen ook gemakkelijk levels bouwen met dingen die mss fout zouden kunnen gaan in je game, en deze ook makkelijk wijzigen. dat is stukken makkelijker dan dat later in een hard-coded map aan te moeten passen.

iig, veel succes, het klinkt leuk!

met een hamer past alles

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Punksmurf schreef op 21 januari 2004 @ 21:54:
maar voor je 100 levels gaat maken, zou je niet eerst eens de engine zélf maken?
die thema's komen vooral neer op verschillende graphics (en andere levels, uiteraard) verder blijft dat vrijwel bij hetzelfde thema, dus dat kun je later gaan maken

het is denk ik in dit stadium het belangrijkste dat je objecten werken zoals het moet, over plaatjes kan je later wel nadenken

stel nou, dat je er tijdens het 'programmeren' achter komt, dat het object niet goed werkt zoals jij het hebt getekend, en dat het anders moet (sorry, ik kan zo gauw geen voorbeeld geven), dan kan je overnieuw beginnen met dat object (en dat heeft misschien meer plaatjes nodig, dus kan je al je tiles opschuiven, waardoor je dat weer in je code aan moet passen etc)
Ik en mijn vriend hebben van te voren goed nagedacht wat wel en wat niet mogelijk is(met name wat mogelijk is met The Games Factory). Het functioneren van de objecten zal vrijwel geen probleem veroorzaken. Dit ook omdat we de bewegingen en functies van de objecten niet te moeilijk willen maken.

Maar we bljiven er natuurlijk wel voor zorgen dat het spel leuk blijft!!!

En bij The Games Factory hoef je geen Die hard programeerwerk te kennen. Het is namelijk gewoon klikken en spelen. Check www.clickteam.com voor info over TGF.

[ Voor 12% gewijzigd door Zerora op 22-01-2004 11:22 ]

Verwijderd

Zerora schreef op 21 januari 2004 @ 15:47:
[...]

Ik hoop dat het spel nogmaals door de officiele makers opnieuw gemaakt wordt op de next-gen consoles en pc uiteraard.
Eggerland is van HAL Laboratory, een 100% dochter van Nintendo...een PC remake kun je wel shaken dus. Ik denk dat je over het algemeen een remake wel kan vergeten...anders hadden ze het al lang een keer gedaan :) Ze zitten nu vooral met Kirby te spelen volgens mij.

Verwijderd

Circus. Met vijanden als clowns, acrobaten, leeuwen, apen, menselijke kanonnen.

School, beetje saai alleen :)

Gevangenis met cellen boeven en bewakers.

• Punksmurf
@rakkerzero, nja, je moet het zelf weten maar als ik het zo lees heb ik iets meer ervaring dan jij ermee
al doende leert men, dus wat dat aangaat kan je t natuurlijk niet fout doen!

overigens, we weten nu wel dat je het met the games factory maakt, dat hoef je niet elke keer te herhalen. werk je daar ofzo?

met een hamer past alles

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 19:34
Dit is de eerste keer dat een amateur-game programmeur zie die inspiratie problemen heeft haha :D Meestal begint het met een boel ambities en inspiratie maar blijkt iemand te kunnen programmeren ofzo :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik vroeg me eigenlijk meer af wat jullie leuk vinden om mee te spelen of in wat voor wereld jullie leuk vinden om in te spelen.

• Punksmurf
offtopic:
rakkerzero, je site is niej echt bereikbaar ofzo

met een hamer past alles

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Mijn website is still under construction!!!

• Punksmurf
al updates van je spel? k ben wel benieuwd naar screenies (of een demo *puppy-eyes*)

met een hamer past alles

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
We hebben een tijdje stil gelegen ivm examens op school. Ik zal kijken of ik morgen een screenshot hier kan plaatsen. Het zal waarschijnlijk een shot worden zonder de hoofdcharacter en vijanden (deze zijn nog in ontwikkeling).

Verwijderd

duistere underground dungeon muziek.
Pagina: 1