Toon posts:

Intel P4 3GHZ, asus p4c800 deluxe en MBM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze post doe ik niet om op te scheppen als iemand dat mag denken. :| Ik wil alleen een klein beetje zekerheid alvorens ik ga overklokken.

Vandaag dacht ik eens bij mezelf laat ik die processor van me eens even gaan tunen/opvoeren/overklokken. Dus ik installeer MBM 5 om te kijken hoe warm mijn CPU wordt zodra hij fulltrottle draait en helemaal stressed staat van de elektronen die er doorheen geperst worden. Ik heb ongeveer een uur lang CPU burnin laten draaien en volgens MBM 5 wordt mijn CPU stressed 39 graden celsius. En mijn kast is air cooled. Om het hoofd koel te houden van mijn CPU heb ik er een Nexus PHT3600 opzitten zodat het ook niet lijkt alsof ik een straaljager laat opstijgen.

de install wizzard van MBM 5 heb ik laten weten dat ik een ASUS p4c800 deluxe MB heb en dus ga ik ervan uit dat hij de zogoed als correcte CPU temp. weergeeft.

Mijn vraag. :?
Mijn CPU is nu Idle en is 27 graden celsius en mijn systeem 25. Kloppen deze temperaturen? Want dan wil ik aan die AI overklok functie van Asus gaan zitten in mijn BIOS. Ik ben tamelijk zuinig met mijn hardware daarom deze vraag. O+

Verwijderd

Die van mij blijft ook rond de 28 graden (of minder) hangen: heb een P4 2,8 Ghz met p4p800 deluxe (niet overgeklokt). Temperatuur via Asus Utility want MBM werkt niet bij mij (ligt waaschijnlijk aan mij, maar nog geen zin gehad om het verder uit te zoeken)
Groet,
Steve

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

mbm zal wel kloppen maar
die leest gewoon uit wat de sensor hem geeft ;)

mare die asus ia oc tool in de bios moet je niet gebruiken. dat is de meest bagger optie in heel de asus serie's.

doe het gewoon handmatig. gooi de divider op 332 mhz en dan de fsb hoger gaan zetten. stapje voor stapje. je kan hem ook 1 op 1 dus 400 mhz laten lopen maar dan heb je kans dat je geen oc geheugen hebt niet al te ver komt ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Dus handmatig doen is beter. Ik heb corsair Twinx modules die op hun standaard waarde lopen.
Was wel makkelijk geweest als dat ai OC van asus werkte. Ik ga zo dan maar eens even kijken.

De nieuwste download van MBM 5, althans de laatst mogelijk download van MBM heeft ook de P4P800 deluxe erin zitten. overigens gebruiken de p4p800 en de p4c800 dezelfde diode.

Adviezen over het overklokken zijn welkom. Is het trouwens een fabeltje dat je je pc opnieuw moet installeren zodra je je pc omhoog "schroeft"?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

dat is idd een fabeltje
en voor tips en zooi geef ik je een linkje naar een handige faq :P
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"