ik heb dus een compaq deskpro en wil graag ff meer geheugen erbij als ik van ander merk doe doet ie t niet heeft iemand een oplossing?
Compaq maakt volgens mij alleenmaar gebruik van Kingston SDram geheugen
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Welke compaq, welke chipset, welk/hoeveel gehuegen nu, welk reepje heb je geprobeerd, heb je gezocht, wat doet ie precies met het andere bankje erbij... etc.
{signature}
Compaq is vrij kieskeurig met geheugen.... hij lust niet alle merken.
Er zijn mensen die beweren dat ze alleen merkreepjes lusten maar ik kan je vertellen dat dat ook weer niet waar is.
Ik heb een aardige tijd gezocht naar geheugen voor m'n Compaq Armada E500 (laptop). Eerst een merkloos reepje geprobeerd. Slikte hij niet. Toen een reepje van een merk (weet niet meer welke, maar het was geen klein merk). Dat ging al wat beter maar draaide niet in combinatie met het geheugen dat ik er al in had zitten. Op internet naar een site gegaan met een lijsst met compatible geheugen. Daar een reepje besteld die compatible zou moeten zijn.... Niet dus.... Zelfde probleem. Toen een ander merkloos reepje besteld en die doet het geweldig.
Het is dus een kwestie van proberen en geluk hebben. Ik ben bang dat er geen kant-en-klaar antwoord voor je is.
Er zijn mensen die beweren dat ze alleen merkreepjes lusten maar ik kan je vertellen dat dat ook weer niet waar is.
Ik heb een aardige tijd gezocht naar geheugen voor m'n Compaq Armada E500 (laptop). Eerst een merkloos reepje geprobeerd. Slikte hij niet. Toen een reepje van een merk (weet niet meer welke, maar het was geen klein merk). Dat ging al wat beter maar draaide niet in combinatie met het geheugen dat ik er al in had zitten. Op internet naar een site gegaan met een lijsst met compatible geheugen. Daar een reepje besteld die compatible zou moeten zijn.... Niet dus.... Zelfde probleem. Toen een ander merkloos reepje besteld en die doet het geweldig.
Het is dus een kwestie van proberen en geluk hebben. Ik ben bang dat er geen kant-en-klaar antwoord voor je is.
Het is vaak een kwestie van geluk als je niet-Compaq geheugen gaat gebruiken. Overigens adviseer ik mensen vaak om Compaq-geheugen te kopen ondanks de hogere prijs. Je weet tenminste wel zeker dat het werkt.
Ik heb zelf een Compaq Deskpro draaien met een 32mb Compaq reepje en een 256mb Noname, dat werkt. (SDRAM)
Ja maar helaas zegt dat heel weinig, want de ene Compaq is de andere niet (als je bedenkt hoeveel verschillende Compaqs er zijn gemaakt ligt dat aantal volgens mij wel boven de 1000) en het begrip 'No Name' is ook erg breed.Skaah schreef op 14 januari 2004 @ 17:26:
Ik heb zelf een Compaq Deskpro draaien met een 32mb Compaq reepje en een 256mb Noname, dat werkt. (SDRAM)
Ik heb hier laatst onzettend veel problemen mee gehad, Standaard geheugen werkte dus niet en ook speciaal Compaq geheugen dat ik op de HCC-dagen had gehaald weigerde dienst. Uiteindelijk via de geheugenshop van Tweakers wel het goede geheugen gevonden....
Ik geloof dat compaq alleen sdram modules pikt die op 100mhz draaien.........
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Alsof er nooit een Compaq is geweest met een PIIIEB Cpu erinaMaZeR schreef op 14 januari 2004 @ 17:54:
Ik geloof dat compaq alleen sdram modules pikt die op 100mhz draaien.........
Dit soort generalisaties gaan niet op.
{signature}
Kingston Valueram werkt over het algemeen wel..
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
ik heb in mijn laptop (compaq armada 1700) Transcend 128 mbram (66Mhz) geheugen bijgeplaatst. zat origineel 32 mb compaq geheugen in. ik weet dat transcend een veel gebruikt merk is bij compaq.
deskpro ep 733 sff standaard zat hier 64 Mb compaq geheugen in, zit nu samsung 256 Mb /133 en nog 2 x 128 Mb van weet ik het welk merk maar werkt als een zonnetje LOL, Compaq systemen zijn kieskeurig en de enige manier om erachter te komen of een bepaalt merk geheugen werkt in jouw compaq is het gewoon uitproberen, iets anders is helaas niet mogelijk.
Verwijderd
Ja sorry ik weet het. Tis een oud topic. Maar het is wel hetzelfde probleem die ik moet hebben 
Mijn vader heeft een Compaq computer met een PIV processor 2 GHz. Maar hij heeft maar 256MB werkgeheugen. Nu is mijn vraag! Kan ik dus alleen maar Kingston geheugen kopen voor een Compaq of zijn er nog meer merken die Compaq herkent? En zo ja, welke? DR/DDR
Met vriendelijke groet,
HondaCRX
*beeeeeeeeep* clone alert!
Mijn vader heeft een Compaq computer met een PIV processor 2 GHz. Maar hij heeft maar 256MB werkgeheugen. Nu is mijn vraag! Kan ik dus alleen maar Kingston geheugen kopen voor een Compaq of zijn er nog meer merken die Compaq herkent? En zo ja, welke? DR/DDR
Met vriendelijke groet,
HondaCRX
*beeeeeeeeep* clone alert!
[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 23-03-2004 06:29 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()