Toon posts:

ALLNET Powernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de ALLNET Powermate producten? Ethernet via elk stopcontact. Je hebt 2 kastjes nodig eentje bij je router/hub en de andere bij je PC of Game Console...of andere Etehrnet/USB producten. Ik vraag me af of je niet extra last van storing hebt ofzo...

Afbeeldingslocatie: http://www.telec.nl/datacom/Powernet/ALL1682_high.jpg

ALL1682 HomePlug Ethernet Adapter
• Ethernet Bridge Powerline • tot 14 Mbps • 4.3 MHz - 20.9 MHz • tot 12 nodes per netwerk • 56 - bit Dataencryptie met Keymanagement.
• Adapter voor 230 Volt stopcontact en RJ45 Ethernet
• Bereik tot 200 meter kabellengte • Netwerkbridge compatible met alle Homeplug apparaten.

Kijk hier voor meer info http://www.telec.nl/datacom/datacom.asp

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 13:58 ]

Verwijderd

PNS > NT

Verwijderd

Geen ervaring met dit specifieke merk, wel met die van een concurrent ,
en opzich prima spul (plug, mini-install & play).
Eén MAAR, dit werkt niet als de meterkast van krachtstroom is voorzien (380V).
Tegenwoordig wil het wel 'ns gebeuren dat vanwege veel en/of zware
(keuken)apparatuur er 380V wordt aangelegd, dan moet je fasekoppelaars
gaan gebruiken om te kunnen (inter)netwerken.
Notedop: Werkt goed en simpel, behalve bij krachtstroominstallaties (8>

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Een half jaar geleden maakten vrijwel alle HomePlug producten gebruik van de Intellon chipset (vrij logisch eigenlijk, omdat de HomePlug standaard origineel door Intellon was ontwikkeld). Ik neem aan dat nu nog steeds vrijwel alle producten met dezelfde chipset werken (die was volgens mij ook een stuk goedkoper dan die van de concurrent). Er zitten natuurlijk kleine verschillen in de externe electronica zoals de koppeling naar het lichtnet, maar zo groot zullen deze niet zijn. Het spul was iig. betrouwbaar en echt plug-and-play.

Dat het met 3-fasen niet werkt is logisch. Maar als je kabels ongeveer een meter op korte afstand parallel aan elkaar lopen, kun je al een HomePlug verbinding opbouwen. Fase-koppelaars waren vrij prijzig (behalve bij zelfbouw, maar dan moet je dus goed weten waar je mee bezig bent), het was goedkoper op elke fase een HomePlug apparaatje te zetten en dan een switch ertussen. Dan heb je ook nog eens meer bandbreedte..