Branden met Pioneer DVR-106D levert een herstart op :(

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:47
En vandaag is me dat dus ook al 2 keer overkomen. Branden met de Pioneer DVR-106D (firmware 1.07) gaat de laatste tijd vaak fout. Ik brand voornamelijk DVD+R's van het merk Philips (4x)/Ricoh (4 x), maar ik geloof dat het ook bij een normale CD-R is gebeurd.
Wat gaat er fout? Tijdens de brandsessie herstart Windows XP zonder een foutmelding van wat dan ook. Ik heb dus helaas ook geen log van een foutieve brandsessie. Ik heb geen extra ASPI drivers geinstalleerd.
Mijn vraag aan jullie wat is hiervan de oorzaak? Ik geef hieronder de specs:

Main Board: Gigabyte K7-Triton
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2000+ 1.7 GHz
Math Support: Present
BIOS: GBT - 42302e31 Award Modular BIOS v6.00PG, 01/14/03
Bus Type: PCI, ISA, USB
Ports: 1 Parallel, 13 Serial
Memory: 512 MB (46% Utilized)
Floppy Disks: 1,44 MB
Hard Disks: 114.49 GB, 55.91 GB
Multimedia: Sound, CD-ROM
Video: 1024 x 768 in 64K Colors, RADEON 9100 SERIES Ver. 6.14

< Operating System >
Windows: 5.1 (Build 2600)
Net Clients: Microsoft Terminal Services
Microsoft Windows Network
Web Client Network

< Burning software >
- Alcohol 120% versie 1.4.8 (build 1222)
- Img Burn Tool 1.1.0 build Nov 28 2003 (maakt gebruik van Nero drivers)

Op de IDE0 zitten de 2 harddisks van Maxtor (120 GB en 60 GB)
Op de IDE1 zit Pioneer DVR-106D (RW, master) en een Pioneer 106 (ROM, slave)

Bij mijn Primary IDE Channel is Ultra DMA Mode 5 actief
Bij mijn Secondary IDE Channel is Ultra DMA Mode 2 actief

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je in WinXP al uitgezet dat bij een fatale fout je pc reboot?

2de vraag, welk MOBO heb je nu *precies* K7-triton komt niet voor bij de support van Gigabyte.
Waarschijnlijk iets in de trant van: GA-7VAXP-A Ultra

Is het probleem er altijd geweest, of sinds dat er een onderdeel bij is gekomen. Heb je in deze config altijd al die DVD brander gehad? Of heb je deze pas geplaatst.
Reinstall winXP? Hoe vaak al?
Ik zie dat je volgens mij redelijk nieuwe catalyst drivers hebt geinstalleerd, kan het zijn dat het hierna is gekomen, of zijn het juist oude drivers, en wordt het tijd voor nieuwere?

[ Voor 105% gewijzigd door TheGhostInc op 14-01-2004 14:10 . Reden: nog meer ]

• osado
TheGhostInc schreef op 14 januari 2004 @ 14:01:
Heb je in WinXP al uitgezet dat bij een fatale fout je pc reboot?
Ok, heb de optie gevonden en uitgezet. Wil natuurlijk niet direct weer gaan branden, maar eerst afwachten of er van jullie nog bruikbare info komt....

Mijn MOBO is de GA-7VA-C van Gigabyte. Heb ook nog even gekeken op hun site, maar de laatste BIOS is al redelijk oud en die heb ik al.

Ik had dit systeem eerst zonder brander. Toen de brander erin gebouwd. De herstarts kwamen toen al dus had ik al zoiets van om XP opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem. Soms gaat het schrijven wel goed (vandaag 1-tje), maar soms ook niet (vandaag 2).

Waarom zou het kunnen liggen aan de Catalyst Drivers? Ik heb niet gelet op of het nieuwere of oudere drivers zijn dan voor mijn nieuwe installatie van XP, maar deze drivers heb ik kort na de installatie van XP gedownload (max 1 maand geleden). Ik herinner me verder nog wel iets dat ik soms blauwe schermen kreeg met een error wat leek op een fout in het RAM geheugen. Dat krijg ik nu dus niet meer sinds de nieuwe installatie van XP. Ik heb ook mijn RAM geheugen een test gegeven, maar daar kwamen ze goed uit, dus zonder fouten.

[ Voor 6% gewijzigd door osado op 14-01-2004 15:15 ]

• TheGhostInc
  • Niet online
Okiz, ik heb verder weinig ervaring met deze spullen, maar ik zou het volgende gaan doen.

Allereerst, schroef die brander in een andere machine. Test hem daar even goed, misschien is er iets mis mee, dan kan hij nog weg onder garantie.
Het volgende is de IDE poort, ik begrijp dat je wat problemen hebt gehad, zou het kunnen zijn dat de IDE poort niet goed werkt, RIP anders even een DVD-tje van je DVD-ROM drive *EN* een keertje van je DVD-Brander, om dat te testen.
Werkt dat allemaal naar behoren, doe dan een keer een test-burn, of een paar keer. Als hij daarmee ook op z'n gezicht gaat dan ligt het aan je drivers. Probeer dan een andere versie van Nero/Alcohol enz.

De reden waarom ik dacht aan Catalyst was, omdat veel mensen die driver vaak updaten, waardoor er dan "spontaan" problemen kunnen ontstaan, zeker de laatste tijd zijn er veel updates langs gekomen.

PS. Welke XP heb je, wel met SP1 enzo?

• osado
[b][message=19733549,noline]PS. Welke XP heb je, wel met SP1 enzo?
Ja, SP1 zit erop. Mochten er ook nog iemand twijfelen aan mijn voeding....ik gebruik een 380 V van een Antec kast.

Ik zal eens kijken wat ik met je info kan doen. Alvast bedankt voor je moeite!

• osado
[b][message=19733549,noline]...
Werkt dat allemaal naar behoren, doe dan een keer een test-burn, of een paar keer. Als hij daarmee ook op z'n gezicht gaat dan ligt het aan je drivers. Probeer dan een andere versie van Nero/Alcohol enz.....
Misschien heel vreemd maar ik kan niet testen met Nero...de optie is disabled. Komt dat omdat ik niet de officiële firmware (1.07) van Pioneer heb gebruikt? Of ligt het aan de DVD schijf (heb 2 verschillende gebruik, philips/maxwell)?

• osado
Ik heb vandaag dus wederom een error gekregen tijdens het branden. Dit keer heb ik dus de gegevens die ik krijg bij de error:

......
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
.....
.....
Technical information:
- STOP: 0x000000D1 (0xA406D8F0,0X00000000,0XF87F7EA7)
- usbuhci.sys - address 87F7EA7 base
.......
.....

en nu???

Verwijderd

Hmmm.. Je zegt dat je een goede 350W voeding hebt, maar ik had met m'n AMD combi ook dergelijke problemen. Draaide Win2000 en soms knalde ie spontaan uit.
Dan zaten er 2 HDD's in en 2 ATAPI apparaten.

Ik vermoedde toch dat er niet voldoende sap naar de CPU kon en dat die bij onvoldoende voltaged misschien daarom spontaan opnieuw opstartte.

Nette 550W voeding bij Gistron gehaald en nu heb ik werkelijk nergens meer problemen mee. Het lijkt er op dat AMD CPU's best wel gevoelig zijn voor onvoldoende vermogenstoevoer.

Was tot die conclusie gekomen door al m'n IDE apparaten apart met een oude (lees: degelijke!) AT voeding te voeden en enkel nog m'n floppydrive en m'n mainboard te voeden met de 350W voeding.

Misschien heb je hier iets aan.

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 15-03 18:29
osado schreef op 18 januari 2004 @ 15:52:
Ik heb vandaag dus wederom een error gekregen tijdens het branden. Dit keer heb ik dus de gegevens die ik krijg bij de error:

......
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
.....
.....
Technical information:
- STOP: 0x000000D1 (0xA406D8F0,0X00000000,0XF87F7EA7)
- usbuhci.sys - address 87F7EA7 base
.......
.....

en nu???
Vervang je IDE kabel(s) eens.
Ik had ook problemen met die BSOD en een nieuwe kabel verhielp dit.
Had geen spontane reboots btw maar wel vastlopende processen als rippen e.d.

• osado
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:02:
...
Nette 550W voeding bij Gistron gehaald en nu heb ik werkelijk nergens meer problemen mee. Het lijkt er op dat AMD CPU's best wel gevoelig zijn voor onvoldoende vermogenstoevoer.
...
Wat me sowieso opvalt als ik zoek bij Google op dit soort Error meldingen is dat de specs van de meesten een Athlon bevatten en de meeste ook nog eens een 2000+. Zou het dan daaraan liggen? Zou wel waardeloos zijn van AMD...
Pagina: 1