Toon posts:

[MSACC97-MSWRD97]AutoOpmaak geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een aantal Access 97 Rapporten converteren naar Word 97, om er bijvoorbeeld een inhoudsopgave aan toe te voegen. Het zijn rapporten van ongeveer 50 pagina's tekst (en evenzoveel records).
Als ik in MS Access klik op publiceren in MSWord, dan komt de tekst keurig in Word te staan, dus dat is het probleem niet (lettertypen e.d. kloppen allemaal).

Ik heb een opmaakprofiel gemaakt als volgt:
KOP1: arial 16 vet
KOP2: arial 10 vet understreept
KOP3: arial 10 onderstreept
STANDAARD TEKST: arial 10

Ook in het access rapport heb ik een rapportkoptekst toegevoegd met wat voorbeeldtekst, om het herkennen van wat nu kop1 moet zijn en wat kop2, kop3 of standaardtekst gemakkelijker voor word te maken B)

MAAR TOCH krijgt word het voor elkaar om somige tekst (in access gewoon arial 10) kop 3 te maken! Daarbij maakt hij alles wat WEL kop 3 moet zijn OOK kop3.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met regelafstand :? maar ik heb alles al geprobeerd <search gebruikt, google, huilen |:( )

Is er misschien een betere manier om een inhoudsopgave te maken (in access/word), want dat AutoOpmaak verpest de boel alleen maar!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je zou het om kunnen draaien door de samenvoegfunctie van word te gebruiken. Gebruik de query die onder het rapport ligt als gegevensbron, maak een pagina op in word, zet de velden op de juiste plek, hang er je profielen aan en samenvoegen maar...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Dat samenvoegen gaat niet werken. Omdat er een aantal records op een pagina moet komen te staan. Dan zou ik met een VB script moeten gaan werken, maar dat is weer moeilijker te onderhouden, omdat zij daar geen verstand van hebben.

Ik heb een workaround gevonden, door met behulp van een word macrootje bepaalde elementen die moeten worden opgemaakt te fixen (Vervangen etc...) .

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als het goed werkt :). Maar gooi die samenvoegmogelijkheden niet te snel weg. Het samenvoegen kent ook een instructie next record. Door die in een als dan veld te nesten kom je een heel eind, en als het om opmaakmogelijkheden gaat vind ik die accessraporten toch wat beperkt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, omdat je met <zoeken en vervangen = ctrl-H> ook kan zoeken op opmaak (onderstreept, vet etc). Zodra hij dus iets onderstreepts ziet zet hij het om naar KOP1, vet KOP2 etc.. In het macrootje heb ik ook meteen meegenomen dat ie de koptekst en voettekst invult en de inhoudsopgave fixt.

Samenvoegen gaat hier wat lastiger, omdat ik ook gebruik maak van subrapporten. Kan wel, maar is beetje tobben in Word.