met papier mache kun je alles maken!!
Pas boven de 82Hz ben ik tevreden !
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
@100 hz
Bij mijn vorige PC had ik ook 60 hz
Das niet leuk
traktor scratch!
Verwijderd
Fijn gevoel hè? Om niet alleen te zijn.
(1152x864 @ 85 Hz op CTX 17")
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
't valt me trouwens op dat ouderen er vaak minder moeite mee hebben (m'n ouders bijv.)
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Ja klopt! Ging laatst met m'n pa kijken voor een nieuwe monitor die hij goedkoop kon krijgen. Dus ik test hem ff uit op verschillende resoluties. Op een bepaalde res (net iets boven 1024) draaide ie 57,x hz. Laat maar zitten dus, want dat ding knippert als de nete. Me pa vondt me dus een maar een zeikerd want hij zag geen geknipperOp maandag 11 december 2000 17:48 schreef SiGNe het volgende:
't valt me trouwens op dat ouderen er vaak minder moeite mee hebben (m'n ouders bijv.)
Verwijderd
Toen een lg 795 ft+ gekocht, staat nu op 85 hz.
Zat laatst nog eens achter die 60 hz: binnen notime koppijn, tranende ogen etc
Tis dus gewoon wat je gewend bent.
ben k best tevreden mee
Verwijderd
Kreeg het eerst alleen niet in opengl spellen voor elkaar. Dat is nu wel gelukt en nu speel ik cs met 120hz
Verwijderd
Maar als je dan een nieuwe monitor koopt (ik ben van 1024*768 60 hz naar 1024*768 120 hz gegaan) dan ga je door een hel!
Onscherpte kan ik nu ook niet meer verdragen...mijn 60 hz monitor was heel onscherper dan de 75 hz van mijn pa...als ik nu die 75 hz zie, dan doet dat heel erg pijn aan mijn ogen....ik overdrijf niet!
M'n desktop is te klein bij lagere resoluties... kdraai nu maximum van 1280x1024. Maar echt lekker is die 60 Hz niet... het flikkert inderdaad wat... Het punt waar ik rechtstreeks naar kijk is wel mooi strak, maar een paar cm verder dan het punt waar ik kijk flikkert het dus echt wel!! Bij hogere frequenties geen last van... bij voorkeur minimaal 85 Hz, maar ook met 75 Hz kan ik leven...
En die leraar die me voor gek verklaarde: He, wat is je beeldscherm lekker scherp, wat heb je daarmee uitgespookt...
Verwijderd
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Maar je ziet het toch vaak hoor een 15" alles op 640x480@60hz. zelf word ik er niet goed van als ik daar achter moet zitten, maar veel mensen weten niet beter.
geef mij maar mijn vm450pro
Verwijderd
ik draai 1280x1024 op 65 Hz (met Powerstrip, anders kom ik niet hoger dan 60)
Ik heb er echt geen last van en zit rustig 12 uur (non stop) achter m'n monitor hoor
what's all the fuss about ?
Verwijderd
Ander punt om op te letten is dus een lage (constante!!) dotpitch. Ik merk heel duidelijk verschil in vermoeidheid bij 1280/1024@85 op 19"/.26 en 21"/.21
Ik ga vanmiddag de focussering weer even afstellen want hij wordt weer vaag, en dat vind ik ook heel erg, krijg ik zulke moeie ogen van (je wordt er volgens mij fysiek moe van om daar naar te kijken).
72 hertz vind ik toch wel een werkbaar minimum, 60 hertz knippert gewoon lichtjes, is in ieder geval niet fijn voor je ogen
btw als iemand nog een 17" in de hoek heb staan moet 'ie 't zeggen, 't geld is op na m'n ThunderBird 700, zit nu dus nog steeds op die 14" te werken uit 1996
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
This message was sent on 100% recyclable electrons.
72Hz is volgens de arbeidsinspectie het minimum en er wordt sterk overwogen om dat op te krikken naar 75 Hz
ieeeepppppp :P
En dan zijn er genoeg mensen die ik ken (ook jongeren) die dat gewoon niet zien of merken.
Kom ik langs en zeg ik er wat van. antworoden ze: 'huh, hoe bedoel je ik zie niks.'
ooh ja draai nu op 1280x960@85Hz
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Verwijderd
zo houd het bij jou waarschijnlijk op rond de 60 en bij anderen iets hoger, nou houd het niet abrubt op maar loopt het af (mooilijker waar te nemen), bij 100Hz houd het toch echt op, er zullen nog wel mensen zijn die dit waarnemen maar die zijn zeldzaam.
60Hz op een 14" is niet (zo) erg: een 14" is zo klein dat er weinig van het beeld in de periferie van je ook terecht komt. Waar je met je ogen recht naar toe kijkt zie je scherp (en kleur): je "ziet" dan met de kegeltjes in je oog.
Om de kegeltjes in je oog zitten staafjes: daarmee kun je niet scherp zien (en ook geen kleur). Deze staafjes zijn echter wel gevoeliger (voor licht en beweging). Daar zit 'm nou juist de kneep: met een 17"/19"/groter" monitor heb je veel meer periferiair-beeld dat op je ogen valt: je zal bij zo'n monitor sneller merken dat het beeld "knippert".
Dus 60Hz is te doen op een 14" (hele volkstammen hebben het overleeft en sommige lusers (sorry) overleven het nog). Maar pas als je naast die kleine vissekom kijk zie je 'm pas trillen. Oudere mensen zijn idd minder gevoelig.
Over hogere refreshrates: het is "leuk" om je monitor op 120Hz te draaien, maar ik zou het niet doen: het stresst je monitor meer _en_ je beeld wordt een _ietsje_ minder. 85-100Hz is ruim voldoende.
Sommige weten al hoe ik hierover denk, maar ik vind het _zonde_ dat de meeste mensen de monitor als sluitpost van hun computerbudget zien. De MHz-en en MB-ram en GB-HD kunnen niet veel genoeg zijn, maar 200-400,- meer neertellen voor een _fatsoenlijke_ monitor kan er dan niet meer af.... Terwijl je juist met je porem de hele tijd tegen het scherm aan zit te kijken!!! (behalve sommige Tweakers die liever met hun hoofd in hun kast zitten
*insert signature here
Verwijderd
Maar ik vind het een beetje onzin om je monitor op 120hz te zette, gewoon 85hz is prima
Ik heb op de HCC een ouwe ELSA 20" monitor gekocht voor 650 piek. 1600x1200 is niet fijn (max 60 Hz) maar 1280x960 (75 Hz) is goed te doen hoor.
All that you know, is at an end
Vooral met een witte achtergrond
\o/
85hz is goed, maar 100hz is beter
Met spellen heb ik overigens niet door of ie op 85 of 100 staat, op m`n desktop wel.
Verwijderd
85Hz vind ik de eerst frequentie waarop ik geen flikkeringen kan waarnemen.
Ohja en 60Hz is natuurlijk echt helemaal om te
Krijg dan koppijn, en kneiterlast van mijn ogen.
And The Only One
Verwijderd
en dan switched hij weer terug na 5 secs ofzo ........ is daar iets aan te doen ?
M'n videokaart wil niet fatsoenlijk hoger (en 1024 is wel lekker vind ik)
Niet te groot niet te klein
Maar 60 Hz op 800x600 met 14" kast zie je wel hoor!!!! En ook bij 640x480
Verwijderd
Hoger dan 87 Hz is onzin, dit brengt alleen maar vertragingen in het beeld. Dus tussen de 75 en 87 Hz zit je goed.
Vertragingen?Op dinsdag 12 december 2000 22:24 schreef DUKEFLO het volgende:
uhm. 60Hz is waardeloos ja.
Hoger dan 87 Hz is onzin, dit brengt alleen maar vertragingen in het beeld. Dus tussen de 75 en 87 Hz zit je goed.
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.