Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
dat is meestal svhs of composite en geen coaxsuperduper schreef op 14 januari 2004 @ 13:35:
Je hebt ook systeempjes die het signaal draadloos kunnen verzenden. In de buurt van € 125,- oid
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
btw je kan misbruik maken van het feit dat 10/100mbit maar gebruik maakt van 4 van de 8 draadjes in je cat5 kabel , dat doen die systemen ook lijkt mij .
[ Voor 39% gewijzigd door enchion op 14-01-2004 14:22 ]
How do you save a random generator ?
Kan niet
De eigenschappen van de verschillende kabels zijn zo verschillend, dat gaat gewoon niet werken. Je kunt het proberen, maar bereid je maar voor op veel ruis.
DE CableLink 75 van marmitek kan dat anders wel http://www.marmitek.com/
quote : "De eigenschappen van de verschillende kabels zijn zo verschillend "
by TheGhostInc
Waarom , ze zijn allebei van koper en de Cat5 is waarschijnlijk ook nog eens shielded , zijn de signaalkwaliteiten van Cat5 dan per definitie zo slecht ???
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 14-01-2004 14:46 ]
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Ik denk dat impendantie van de kabel ook een rol speelt?enchion schreef op 14 januari 2004 @ 14:42:
quote : "dat is meestal svhs of composite en geen coax" by JWO
by TheGhostInc
Waarom , ze zijn allebei van koper en de Cat5 is waarschijnlijk ook nog eens shielded , zijn de signaalkwaliteiten van Cat5 dan per definitie zo slecht ???
Gewoon composiet over een Cat5e kabel gaat iig niet, daarbij krijg je enorm veel strepen in je beeld. Ook hiervoor gebruik ik coax. Ik heb het over een afstand van 15 meter btw.
On the other hand... hoeveel werk zou het nou zijn om een coaxkabeltje aan de Cat5e vast te knopen en deze door te trekken? Dat is relatief goedkoop, en je weet zeker dat het goed werkt.
Omdat een coax kabel iets wat andere eigenschappen heeft, zoals weerstand op de kern.enchion schreef op 14 januari 2004 @ 14:42:
quote : "dat is meestal svhs of composite en geen coax" by JWO
by TheGhostInc
Coax voor radio/tv gebruikt 75 Ohm (of was't nu 50? of was dat nu weer voor 27mc?)
UTP zal ongetwijfeld ook wel een weerstands-waarde hebben, maar waarschijnlijk niet het geen wat juist voor de radio/tv frequenties gebruikt wordt.
En coax is overigens wel shielded
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
hmm RaZ was me net voor !
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 14:51 ]
Cat5 is niet shielded of unshielded. De gangbare UTP-kabel = Unshielded Twisted Pair; STP- of FTP-kabel is wel shielded. De mantel van de (acht) aders in een Cat5-kabel is echter flinterdun en niet te vergelijken met de dikke plastic mantel die om de koperen kernader van een coax-kabel heen zit.enchion schreef op 14 januari 2004 @ 14:42:
Cat5e is trouwens net een tikje beter als Cat5 en garandeert dat er 1 Gb/s overheen kan, maar is nog steeds niet per definitie shielded.
Ik gok dat het tv-signaal erg slecht over een UTP-kabel zal komen, als het dat überhaupt al doet.
Verwijderd
Ter naslag: Cat3: 16MHz, Cat4: 20MHz, Cat5: 100MHz, Cat5e: 100MHz, Cat6: 250MHz, Cat7: 600MHz met een karakterestieke impedantie van 100 Ohm. Bovendien worden om die snelheden te halen de signalen verdeeld over meerdere aderparen en het signaal differentiëel (symetrisch) verstuurd.
De laagste frequentie die ik hier over mijn CAI/coax kabel heb lopen is 87,6 MHz (FM), de hoogste is 849,25 MHz (TV kan.68+).
CAI/coax heeft een karakterestieke impedantie van 75 Ohm en het signaal is asymetrisch (de nul blijft nul).
Moraal van het verhaal: elke toepassing zijn eigen draadje.
Ga naar de bouwhandel en haal een rol dikke 75 Ohm coaxiaal TV/sattelietkabel, 2 metalen stekkers en 1 metalen splitter (of een splitter versterker indien het signaal te laag blijkt te zijn bij het eindpunt door de vele afsplittingen of apparatuur die erop is aangesloten). Daar heb je de meeste plezier van, én je hebt geen last van storingen op je TV/radio als je netwerkactiviteit hebt (of performanceproblemen doordat je CAI signalen storen op je netwerk) [aardlus problemen ivm de verschillen tussen CAI-aarde, netwerkaarde/PC-aarde en audio-aarde laten we dan nog maar even buiten beschouwing].
Succes
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 05:16 ]
Verwijderd
Als ik het schrijf volgens lekentaal vraagt de beste man of het mogelijk is om van je bestaande Internetkabelsignaal ook radio en tv signalen te kunnen pakken?
Dat zelfde verhaal of vraag had ik eigenlijk ook al, daar me PC zo goed als rechtstreeks op de meterkast aangesloten is, terwijl me radio en tv signaal via een hele omweg naar me pc kamer komt (vraag me niet waarom, ut is nu eenmaal zo!)
Ook ik zou graag die radio en tv signalen van die PC kabel af willen rippen, maar alle reply's gelezen te hebben is dat dus niet mogelijk?
Kortom, ik zal weer een nieuw en vers kabeltje moeten trekken naar me pc-hok?
m.vr.gr.
RT
Verwijderd
Het beste trek je een coax kabel voor je TV/radio direct vanaf je TV/radio hoofdaansluiting
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 09:49 ]