Toon posts:

Interneet Speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist zo even niet waar ik het anders kwijt kon.
Geen andere site en geen ander onderdeel :D

ok, hier komt mijn probleem.

Het is een lang verhaal, hopelijk dat jullie de tijd nemen en mij wat mogelijkheden aandragen.

Een paar maand terug hadden we een gameserver in Duitsland, op een 100 mb verbinding. Op een gegeven moment waren de snelheidsresultaten op speetest.nl variabel. Download was bij de ene test 1000 Kbyte, volgende test er direct achteraan was 200 Kbyte.

Nu heb ik in December de server naar nederland gehaald en heb een 8 mbit lijn aan laten sluiten. Maar ook hier was bij speedtest het resultaat iedere keer anders ... van 500 Kbyte tot 150 Kbyte .... PC = 1.5 Ghz met 640 MB Ram.

Ik zal even stapsgewijs aangeven wat ik allemaal gedaan heb.
tussen alle punten heb ik een paar tests gedaan.

1. Als eerste de netwerkkaart vervangen ... uiteindelijk 3 kaarten geprobeerd en nog de interne. 2 kaarten waren van 3com.
2. Windows 2000 opnieuw geinstaleerd, sp4 en alle windows updates.
3. Eigen GamePC met windows 2000, sp4 en alle windows updates ... PERFECT
4. adaware geinstaleerd en laten opschonen
5. 3 x RAM zit er in. 2 eruit gehaald en getest. daarna die ene erin gezet en getest.
6. laptop ingericht met xp, sp1 en alle windows updates, PERFECT (tijdelijk in gebruik)
7. 2ehands pc gekocht, 1.8 Ghz. in elkaar gezet met RAM en videokaart van oude PC. Windows XP, sp1 met alle windows updates geinstalleerd.
8. Videokaart vervangen

Alles bij elkaar heb ik nu 2 gameservers, maar beide geven rare resultaten.
Ik ben bezig geweest met de instellingen van de netwerkkaart (Full duplex, half duplex, auto) aen andere instellingen. Niets heeft geholpen.
Het gekke vindt ik dat ik een server heb, en een laptop, zelfde operating system en zelfde updates, zelfde kabel naar de router .. dat de 1 het wel doet en de andere niet.

Welke mogelijkheden heb ik nu nog om na te kijken???
Zelfs een kale windows zonder iets gaat niet goed. kan dus ook niet aan de updates liggen.

4 pc's ... 2 gaan goed, 2 gaan fout.

Ik snap hem nu echt niet meer en ben ... laten we zeggen, de weg kwijt.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk heeft iemand tips om me weer op weg te helpen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Speedtest is nou niet echt een representatieve test. Speedtest heeft zelf ook maar beperkte bandbreedte, en als hij wat drukker gebruikt word is hij voor snelheden richting 1MByte/s niet meer te accuraat volgens mij. HEb je ook wel eens met andere dergelijke snelheids test sites getest? En heb je in plaats van dit soort (nogal brakke) tests ook wel eens gewoon iets geprobeerd te downloaden van bijvoorbeeld xs4all? (dl.xs4all.nl), ikzelf test snelheden altijd met een linux kerneltje. 30MByte binnenhalen is mooi representatief mijns inziens

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere speedtests geprobeerd.
Maar als ik een test doe met een brakke pc ...... 5 x krijg ik 5 totaal verschillende resultaten, prik ik de netwerk kabel over naar bv de laptop of ik gebruik mijn gamepc voor de test, ook 5 x zijn ze 5 x ongeveer gelijk. en dat met 1 minuut tijdsverschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 13:52 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ja, download es wat files van verschillende hosts of ping een paar willekeurige sites, dat zegt veel meer dan zon leip testje..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met alle plezier andere test proberen, maar dit zal niets wijzigen aan het feit dat er iets niet klopt.

Host ik met 1 van de 2 servers hebben we LAG.
Host ik met mijn eigen pc of de laptop hebben we geen LAG.

Maar ik zal vanavond wat andere tests doen en het resultaat hier posten.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
kun je niet een soort bandbreedte meter erop zetten en kijken wat je dus daadwerkelijk haalt? Stukje betrouwbaarder dan speedtest.nl lijkt me....
Ik heb zoiets wel eens gehad, gewoon voor de leuk.... moet je maar eens kijken bij google naar ISP meter of bandwidth meter... zoiets...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Owkee, nu ga ik je even helemaal niet blij maken ben ik bang, maar boot voor de aardigheid eens met een Knoppix-Live CD (linux dus) misschien heb je, om welke obscure reden dan ook, toch iets drivertechnisch wat niet helemaal in orde is, en misschien dat voor linux een dergelijk probleem niet bestaat. Lijkt me iig een intressante test, het zou in ieder geval uitsluiten waar je het ongeveer moet zoeken (drive-compatibiliteit van de verschillende onderdelen met elkaar in dat geval dus)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag verschillende tests gedaan bij verschillende sites.

Allemaal geven ze een afwisselend resultaat per site.
Allemaal komen ze niet boven de 500 kb uit :(

Als ik iets download van test.kabelfoon.nl gaat download hij met 200 kb, dan loopt hij af en weer op en weer af etc .....
Ik ben ervan overtuigd dat er dus iets NIET goed is.

Maar wat.

Verwijderd

vervang de netwerk kabels eens, mischien dat daar en bugje/draadbreukje/onvolkomenheidje in zit.
heb je het getest met een andere hub en wat draait erop de server aan dingen op de achtergrond, zijn er mischien en paar progjes die vaak contact zoeken met het internet.
kortom er is nog en hoop uit te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, dat is allemaal al gedaan.

Hub is vervangen, kabels zijn vervangen.
Als ik mijn laptop er op aan sluit gaat het WEL goed.

En nee .. de laatste tests heb ik gedaan na:

Install Windows XP, install SP1, Windows Update

Daarna ook nog adaware geinstaleerd.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Welke game gebruik je om te hosten?
Is de configuratie van de "server.ini" identiek aan de serverconfig van je PC?
let op de ingame ping is even ietsje anders als een ping vanuit eeen DOS box.
Is de server even "snel " als je PC

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft al de verschillende resultaten als de game nog niet geinstalleerd is.

eigengamepc (P4 2.4 Ghz, 512 MB Ram, 533 fsb) via andere kabel zelfde router: 5 x speedtest in 1 minuut, 5 x 750kbyte resultaat. Kan 5 Kbyte verschil in zitten. Upload ronde de 80 Kbyte.

laptop (P4 1.7 Ghz, 512 MB Ram) via zelfde kabel en zelfde router: 5 x speedtest in 1 minuut, 5 x 750kbyte resultaat. Kan 5 Kbyte verschil in zitten. Upload ronde de 80 Kbyte.

Server1: P4 1.5 Ghz, 640 MB RAM 133mhz: 5 x speedtest binnen 1 minuut, 5 x resultaat tussen de 150 en 400 kbyte. Upload tussen de 65 en 70 kbyte.
Server2: P4 1.8 Ghz, 640 MB RAM 133 Mhz: 5 x speedtest binnen 1 minuut, 5 x resultaat tussen de 150 en 400 kbyte. Upload tussen de 65 en 70 kbyte.

Verwijderd

Topicstarter
Game is GhostRecon.

Alle 4 gelijk geinstaleerd ... GR, DS, IT en Patch 1.4
Pagina: 1