Toon posts:

Gamplatform op Asus A7N266V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit met een vraagstukje. Ik heb enige tijd geleden over mijn P4 celeron een topic gestart waarin ik vertelde dat deze maar al te slecht presteerde dit kwam helaas door de slechte moederbord/processor combo..

Een typische miskoop omdat het moederbord en het geheugen de cpu bandbreedte niet konden dragen. Jammer maar niets aan te doen.

Ik heb nog een tweede machine staan die naar mijn weten wel wat beter presteerd maar ik vraag me af of dit qua moederbord/geheugen en processor nog wel aan te raden is met de huidige games.

Het gaat om een HP Pavilion 432 waarin ik zelf wat onderdeeltjes gebouwd heb.

Mijn hardware setup is de volgende

Asus Socket A A7N266V (Nvidia 220D chipset)
1gb PC2100U 266mhz DDR ram
Athlon XP2000+ (1,63 of 1,67?? ghz)
Asus V9560/TD (Geforce FX5600 256mb)

Mijn software setup

Windows 2000 SP4 alle laatste updates
Directx 9.1
Detonator drivers 53.03 (forceware)

Ik heb op het internet gelezen over een probleem met AMD met AGP enabled applicaties. Is het verstandig deze fix te draaien en lost het voor de performance als zijnde gameplatform uberhaupt iets op?

Ik heb rond gekeken voor andere moederborden maar bij verschillende winkels op het internet kom ik uit op moederborden met een hogere fsb snelheid (bijv 400mhz) kan dit schadelijk zijn voor mijn athlon xp2000+ die een 266mhz FSB heeft? Is dit verstandig?

Ik dacht hieraan omdat mijn grafische kaart een 8x agp mogelijkheid heeft en dit moederbord maximaal 4x aan kan. Wie weet levert dit al iets aan performance op.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt je AXP+ in elk K7 mainboard proppen. Je kijkt té letterlijk naar de specs, een 400MHz board ondersteunt ook de 266 versies, je kunt warschijnlijk ook nog vet overklokken daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan heb ik eigenlijk nog 1 vraagje.
Zal de performance merkbaar verbeteren wanneer ik er een ander moederbord in hang bijvoorbeeld een

Merk: ASUS
Type: A7N8X-X
Socket: Socket A (AMD)
Chipset: NVIDIA nForce2 400
Maximale FSB: 400 MHz
Geheugen: 3 x PC3200 DDR SDRAM

Dit moederbord ondersteunt agp 8x en dat is precies wat mijn Geforce FX5600 wil in tegenstelling tot mijn ASUS A7N266V waar een 4x agp slot op zit.

Daarbij komt ook dat ik nog een strip DDR geheugen heb liggen en die nu niet kwijt kan omdat er maar 2 slots voor ram in het moederbord zitten.

Is het verstandig om voor dat moederbord te gaan of raden jullie mij een ander bord aan voor mijn athlon XP2000+
Ik heb wel al wat nagezocht over dit moederbord en ik heb uitgevonden dat mijn ram gewoon op dit moederbord kan. Wel vraag ik me af of het agp voltage van 1.5 niet te laag is voor mijn Asus V9560. Ieder advies is welkom aangezien ik best een leek ben op hardwaregebied.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Naar mijn mening zijn je huidige componenten redelijk in balans. Het meest zinnige lijkt mij om nu een jaartje je centen op zak te houden en daarna een nieuwe combinatie van mobo/proc/geheugen te kopen.

verder lijkt mij dit iets meer voor:

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)