Ok, teneerste sorry voor de vage titel, maar aangezien ik niet weet waar het probleem zit...
Ik heb het volgende probleem. Ik ga voor het leden gedeelte van onze nieuwe website gebruik maken van een combinatie van .htaccess en cookies/sessies. Ik wil dat er maar een keer ingelogd hoeft te worden. Ik heb echter een probleem, als mensen een verkeerde inlognaam invullen dan gaat dat niet goed. Ik heb de volgende code
De code ziet er misschien een beetje raar/ die geoptimaliseerd uit, maar dat komt omdat ik alleen nog wat aan het testen ben. Het rare is dat als je login.php?mode=loguit openen de realm elke keer terug komt na het invullen van een naam/password. Het lijkt dus dat hij de waarde van $mode niet veranderd, maar in de echo staat toch echt poep..
Een voorbeeld is te zien op: www.msrvsaurus.nl/login.php
Ik heb het volgende probleem. Ik ga voor het leden gedeelte van onze nieuwe website gebruik maken van een combinatie van .htaccess en cookies/sessies. Ik wil dat er maar een keer ingelogd hoeft te worden. Ik heb echter een probleem, als mensen een verkeerde inlognaam invullen dan gaat dat niet goed. Ik heb de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?php if (!isset($PHP_AUTH_USER) || $mode=="loguit") { $mode = "poep"; // om te zorgen dat er niet meer aan bovenstaande login wordt voldaan Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Login leden gedeelte MSRV Saurus.\""); Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized"); echo ("Als je nog geen nickname/password hebt, of deze niet wordt geaccepteerd, neem dan contact op met de <a href=mailto:~email~>internet-cie</a>" . $mode); } else { // als er wel een http gebruikersnaam is // er moet ingelogd worden // de http beveiliging is nu al gebeurt include ("dbinfo.inc.php"); include ("connect.inc.php"); $PHP_AUTH_PW = md5($PHP_AUTH_PW); $login = "SELECT * FROM `leden_login` where `login_nickname` = '$PHP_AUTH_USER' "; $login_query = mysql_query($login); $test = mysql_num_rows($login_query); if ($test=="0") // lid niet gevonden in leden tabel { die ("Je gebruikersnaam staat niet in de leden tabel, <a href=login.php?mode=loguit>Log opnieuw in</a>"); } while($login = mysql_fetch_array($login_query)) { $login_password = $login['login_password']; if ($PHP_AUTH_PW==$login_password) // dit betekent dat hij lid is { echo ("Ingelogd, je hebt nu toegang tot het leden gedeelte"); //include cookies sessies bestand } else { // als het paswoord dus niet goed is echo ("Paswoord onjuist voor $PHP_AUTH_USER, <a href=login.php?mode=loguit>Log opnieuw in</a>"); } }// einde while loop van inlog } // einde mode na het invullen van de realm echo ("<br> wat is het nu echt??" . $PHP_AUTH_USER); // als controle voor nu ?> |
De code ziet er misschien een beetje raar/ die geoptimaliseerd uit, maar dat komt omdat ik alleen nog wat aan het testen ben. Het rare is dat als je login.php?mode=loguit openen de realm elke keer terug komt na het invullen van een naam/password. Het lijkt dus dat hij de waarde van $mode niet veranderd, maar in de echo staat toch echt poep..
Een voorbeeld is te zien op: www.msrvsaurus.nl/login.php
[ Voor 9% gewijzigd door pietje63 op 14-01-2004 13:04 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!