Toon posts:

2e Monitor op 1pc

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compaq evo d310 en heb daarbij in mijn agp-slot een asus fx5200 128mb video kaart, dit werkt prima! het draait op WinXP PRO

Maar nu wil ik er een tweede monitor op aansluiten, en wil daar bij gebruik maken van mijn onboard video-kaart.....die er standaard bij het moederbord zit.

ik heb dit geprobeerd en het wil maar niet lukken, ik krijg op mijn 2e monitor geen beeld. Drivers werken wel allebei.

Weet iemand wat ik moet doen, ik heb al in mijn bios gekeken maar kan daar niets vinden. Op een of andere manier schakelt het systeem mijn onboard video-kaart uit zodra ik een kaart in mijn AGP-slot plaats.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is die onboard ook AGP. dan gaat het je niet lukken om daar ook beeld op te krijgen als je een AGP addon kaart erin hebt zitten.
Oplossing is een dualhead kaart te nemen of een pci kaart erhij te zetten.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het gaat niet lukken. waarschijnlijk gebruikt je interne kaart ook ja agp bus, en dan kan er dus niet een tweede kaart op...
zul je toch of een dualhead meoten gebruiken, of een pci kaartje erin prikken..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:41
Kan het ook niet zo zijn dat de onboard video kaart in de Bios uit staat?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ge-flopt schreef op 14 januari 2004 @ 13:07:
Kan het ook niet zo zijn dat de onboard video kaart in de Bios uit staat?
Die zal uitstaan omdat je anders de addon- AGP niet kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
jaja, dat dacht ik al, nou dat wordt dan een pci kaartje erbij zetten..

toch bedankt iedereen....

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 14 januari 2004 @ 13:18:
[...]

Die zal uitstaan omdat je anders de addon- AGP niet kunt gebruiken.
Het is bij compaq helaas vaak of het een of het ander.

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
heeft je 5200 niet een 2e aansluiting? Als dat niet het geval is zul je er een PCI kaartje bij in moeten doen of een nieuwe AGP kaart die wel Dual Display aan kan.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:49:
[...]

Het is bij compaq helaas vaak of het een of het ander.
Dat heeft niet zozeer met Compaq te maken hoor.
Het is gewoon niet mogelijk om 2 AGP kaarten te gebruiken met de huidige toepassingen van AGP sloten (theoretisch zou je een 8x AGP kunnen gebruiken als 2x 4X AGP, maar dat kom je in praktijk nooit tegen).
Dat betekend dat of de onboard, of je addon kaart het gebruikt, een combinatie is niet mogelijk.

Dus of je nou een heel basic plankje hebt of een Nforce IGP, je loopt toch tegen hetzelfde probleem aan.

Ik verwacht overigens geen verdere doorontwikkeling van AGP mbt meerdere AGP sloten op 1 mobo, gezien PCI-X al ingevoerd gaat worden.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ah, die goeie oude GeForce 4, ik heb er nu zo'n paar weken een 2de monitor op aangesloten en ik zou al niet meer zonder kunnen! Hoe snel je toch went aan die luxe...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:46:
jaja, dat dacht ik al, nou dat wordt dan een pci kaartje erbij zetten..

toch bedankt iedereen....
Terw_Dan is idd glashelder in z'n eerste post in dit topic, daar valt weinig aan toe te voegen, behalve dat dit met de GoT search ook te vinden is ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.