Toon posts:

WINXP PRO Sysprep vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag sysprep gebruiken om de computernaam goed in te stellen na het terug zetten van een Ghost. Dit heb ik ingesteld en het werkt ook nog...!

Maar er worden ook vragen gesteld over Netwerk instellingen, Landinstellingen en registeren bij Microsoft. Dit wil ik allemaal er uit hebben is dat mogelijk? Ik heb die landinstellingen wel in de sysprep.inf gezet toch blijft hij het vragen.

Ik heb niks op GoT en google kunnen vinden..

Tanx

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10

rammes

koekebakker 1e klas

registratie? dat zal je alleen uit kunnen krijgen indien je een volume licence key hebt.

Ik zou het doen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rammes schreef op 14 januari 2004 @ 13:44:
registratie? dat zal je alleen uit kunnen krijgen indien je een volume licence key hebt.
Dat klopt :) Zou alleen met een illegale hack te omzeilen zijn.

Je kan wel een unattended install de velden vooraf invullen. Echter gaat dit voor een nieuwe installatie .... kweet niet of dat de bedoeling is :P
De bestanden om er eentje mee te maken zijn te vinden in deploy.cab op de Windows Server CD :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 13:51 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet mijn Sysprep er nu uit:

;SetupMgrTag
[Unattended]
UnattendedMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
AdminPassword= dus..!
EncryptedAdminPassword=Yes
OEMSkipRegional=1
OEMDuplicatorstring=XPpro1-eerste-set
OemSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
FullName="Systeembeheer"
OrgName="Organisatie"
ComputerName=*
ProductID=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=75
AutoConfirm=1

[TapiLocation]
CountryCode=31
Dialing=Tone
AreaCode=020
LongDistanceAccess="0"
AutoConfirm=1

[GuiRunOnce]
Command0=\\printserver01\
Command0=C:\windows\Cmdlines.cmd

[Identification]
JoinWorkgroup=Workgroup

[Networking]

[Sysprep]
BuildMassStorageSection=Yes

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0413:00020409
AutoConfirm=1

Verder ik heb gewoon een legale versie van Windows XP...! Het is voor een bedrijf.

Het gaat om een Ghost waar alle programma's al zijn geinstalleerd. Hij is verder helemaal goed. Alleen de computernaam moet nog even goed gezet worden. Zonder dat ik al die andere velden krijg...!

Tanx

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 14:10 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:09:

Verder ik heb gewoon een legale versie van Windows XP...! Het is voor een bedrijf.

Het gaat om een Ghost waar alle programma's al zijn geinstalleerd. Hij is verder helemaal goed. Alleen de computernaam moet nog even goed gezet worden. Zonder dat ik al die andere velden krijg...!

Tanx
Je hebt blijkbaar geen Volume License ... anders zou 'ie niet om activatie vragen.

Dan moet je nl. per pc een uniek serienummer gebruiken. En niet dezelfde, van wat ik zo uit je sysprep.inf haal. Dit is een beveiliging om illegale serials te weren :)

Gewone licenties zijn per computer. Vandaar dat Windows die activatie niet gaat pakken zolang die andere pc bestaat.

Denk dat al je MS hierover belt ze je ook een VL gaan proberen te verkopen :D

Lees ook ff : Windows XP Activation Nightmare! en Windows Product Activation (WPA) for Windows XP

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 14:23 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef XP niet te activeren. Dit gaat goed. Ik krijg de optie om Windows te registeren..! kan gewoon nee doen. Deze vindt ik niet zo erg.. Alleen die land instellingen en netwerk instellingen (standaard gebruiken of niet) wil ik er wel uit hebben. Is dit mogelijk ze staan namelijk al goed in de sysprep.inf

Tanx

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Ik zie bij [GuiUnattended] twee maal OEMSkipRegional=1 staan. Misschien dat dat er voor zorgt dat je je landinstellingen moet instellen.

En kijk even in de documentatie van Sysprep, wat als eerste moet komen.

Misschien moet het wel zo:

TimeZone=110
OEMSkipRegional=1

Inplaats van andersom.
Ik weet niet zeker of dat ook uitmaakt.

[ Voor 185% gewijzigd door Rayzilt op 14-01-2004 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mag ook niet baten...!! Snap er niks van. Denk dat het dan niet kan. Erg jammer.

Verwijderd

In welke directory heb je sysprep.inf + sysprep.exe (en de rest) staan?
De bestanden horen in: %systemdrive%\sysprep directory te staan of op een diskette.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze op de goede plek staan. commando's om icoontjes op de desktop te kopieren werkt wel. Dus sysprep.inf wordt wel aangeroepen..!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 09:41 ]

Verwijderd

Ligt aan de opties die je selecteert als je sysprep.exe draait.

Is voor mij al weer een tijdje geleden en heb hier geen XP bij de hand, maar je hebt een aantal vinkjes die je kun selecteren en je moet een van die vinkjes juist aan of uit zetten om die setup over te slaan.

Verder zorgen de de sysprep inf in dezelfde directory staat als sysprep.exe.

Verwijderd

@Gokev: die sysprep.inf die jij hierboven laat zien is een antwoordbestand voor een windows-installatie zonder toezicht (optie 1).
Gebruik 'setupmgr.exe' en maak een antwoordbestand aan voor een sysprep-installatie (optie 2). Dan kun je zelf de verschillen tussen beide bestanden bekijken. En dan gaat het denk ik ook nog es werken.
Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat de file helemaal niet gebruikt worden. Ik heb de file wel in op de goede plek staan c:\sysprep\

Heb ik soms nog iest over het hoofd gezien?

Verwijderd

@Gokev:
Het ligt in ieder geval niet aan je sysprep.inf bestand. Ik heb net een sysprep installatie uitvoerd met jouw sysprep.inf in WMware. Het enige dat die vraagt is een produktkey, klaagt ook nog even over het wachtwoord. Voor de rest geen vragen. Probeert zelfs verbinding te maken met \\printerserver01.

In C:\SYSPREP heb ik de volgende bestanden staan:
- SYSPREP.EXE
- SYSPREP.INF
- SETUPCL.EXE
- SETUPMGR.EXE (misschien overbodig)
- SETUPMGR.CHM (overbodig)

C:\SYSPREP\SYSPREP.EXE -quiet -nosidgen -mini -reboot -reseal
Pagina: 1