MBP-PCI6R-ATX in AT kast

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een MBP-PCI6R-ATX backplane en een AT kast. ATX in de model identifier lijkt aan te geven dat het om een ATX plank gaat, maar er zit geen backpanel met IO op, alleen een AT keyboard connector. Verder zijn zowel AT als ATX voeding input aanwezig.

De kast heeft een AT voeding en volgens mij ook een AT plate waar het moederbord op moet. Maar het probleem is dat de gaten op het moederbord totaal niet overeenkomen met de gaten in de AT plate.

Weet iemand of dit toch een ATX moederbord is dat alleen in een ATX kast past?
Ik zou wel van die plastic pootjes onder het moederbord kunnen doen, maar dan zit het hele bord eigenlijk alleen vast met een schroefje van een uitbreidingskaart en dat vind ik toch ook niet zo'n veilig idee.

Ik heb geen manual en op google is weinig te vinden over deze plank.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wilde er van die plastic afstandsbusjes/pootjes onder plaatsen, maar geen enkele winkel verkoopt die. Weet iemand waar die nog wel te krijgen zijn?
Bij nieuwe kasten zitten volgens mij alleen nog maar metalen afstandsbusjes die in een gat in de kast moeten, maar die gaten zijn dus niet beschikbaar (zitten op de verkeerde plek).

Ik ben al bij drie winkels geweest, maar geen enkele had deze pootjes.

Verwijderd

Heb je eigenlijk wel een CPU/I/O-board voor die plank?

Industrial backplanes zijn op zich een heel ander systeem dan t standaard AT/ATX-gedoe. Misschien een ideetje om eens rond te snuffelen op sites die industrial hardware leveren?

Plastic pootjes vind je wel in de schroeven-verzamelzakjes op computerbeurzen! :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, ik heb een board met een Dual Xeon 800 mhz, 1 gb RAM, integrated IO, LAN, SCSI en video.
Ik heb nu toch maar die metalen pootjes gebruikt. Op hoop van zegen heb ik het systeem weer aangezet en zo te zien is er geen kortsluiting ontstaan. Ik had wel gekeken of er geen metalen puntjes in de weg zouden zitten die kortsluiting konden veroorzaken, maar helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit.

Omdat er ATX op het board stond, dacht ik dat het wel zou passen. Zou ook wel handig zijn, maar zo handig zijn ze niet geweest bij het ontwerp.
Misschien slaat dat ATX op de power connector, maar daarvan zit er ook een AT versie op.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-01-2004 18:01 ]