• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Goedendag allemaal,

Wegens prive omstandigheden was het kopen van een prepaid mobiel voor mij de oplossing. Ik heb daarom een Vodafone prepaid pakket gekocht ism de Siemens A60.

Het probleem is dat de handleiding erg summier is , en bovendien vreselijk onduidelijk.

VB1: VAL. CALC. (vraagt om pin 2 code) Valuta voor de kostenweergave
Je kan hier wat invoeren, grote vraag is wat en hoe moet ik hier wat invoeren?

VB2: AANKLOPPEN: Als u over deze functie beschikt kunt u de instelling controleren en AANKLOPPEN naar wens in of uitschakelen.
Wat doet deze functie?

Ook de engelse handleiding is zeer summier, en zelfs de zogenaamde uitgebreide handleiding is niet altijd even duidelijk. RTFM roep ik regelmatig tegen mensen, maarja als de fabrikant te beroerd is om een fatsoenlijke handleiding te schrijven gaat dat niet op.

Toevallig iemand in de buurt met een A60 of C60 die mij kan helpen deze telefoon te leren begrijpen?

Gabriel

[ Voor 8% gewijzigd door Gabriel_Knight op 14-01-2004 12:27 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36

Whuzz

Dodgeball!

Kostenweergave is een functie die in Nederland niet ondersteund wordt meestal. Je kunt daar ingeven hoeveel je per minuut betaalt aan je provider, zodat je telefoon kan uitrekenen wat je verbelt hebt tot nu toe.
Om dit in te voeren heb je de PIN2-Code nodig, een code die door de provider op je Sim-Kaart is gezet en die jij niet hebt gekregen en (uitzonderingen daargelaten) ook niet van ze zál krijgen...

'Aankloppen' is dacht ik hetzelfde als wisselgesprek. Wanneer je aan het bellen bent krijg je dan een signaal te horen wanneer iemand anders jou belt en dan kun je wisselen van gesprek.
Een zeer onbeschofte functie vind ik trouwens. Als iemand mij wisselt voor iemand die later dan ik belde, dan hang ik meteen op. Ik belde toch eerst? Laat die ander maar voicemail inspreken ofzo, ik ga er niet op zitten wachten iig :)

Heb zelf geen C of A60, maar heb wel veel ervaring met siemensen, o.a. een S35 en S55 gehad.

[ Voor 69% gewijzigd door Whuzz op 14-01-2004 12:42 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Whuzz schreef op 14 januari 2004 @ 12:39:
Kostenweergave is een functie die in Nederland niet ondersteund wordt meestal. Je kunt daar ingeven hoeveel je per minuut betaalt aan je provider, zodat je telefoon kan uitrekenen wat je verbelt hebt tot nu toe.
En daar heb je de PIN2 code voor nodig die je meestal niet krijgt van de provider.

En voor de tweede vraag van TS:

Oproep in de wacht

Call Waiting / Call Hold - Aankloppen en in de wacht zetten.
Aankloppen wil zeggen dat een geluidssignaal weergeeft dat tijdens een gesprek nog een tweede gesprek binnen komt.
Middels deze optie is het mogelijk om twee gesprekken tegelijkertijd te voeren, waarbij een van de gesprekspartners in de wacht staat. Met de toets kun je de twee gesprekken wisselen en ook eventueel iemand in de wacht zetten om zelf een derde partij te bellen.

Dit had je trouwens zelf ook wel kunnen vinden, Google is je beste vriend! :)

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Hmm, Toen ik voor het eerst bij het onderdeel kosten aankwam, werd mij zelf gevraagd om een PIN2 code in te voeren, waarna deze extra functies zichtbaar werden. Heeft iemand een idee of je de valuta per eenheid of tijdsbestek in euro's of eurocenten moet invoeren, en wat de "prs beltegoed per eenheid" is en hoeveel je daar moet instellen?

Gabriel

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De handleidingen van Siemens zijn de slechtste die er zijn! Ik krijg echt zo vaak klachten erover. Voor sommige modellen uit één serie wordt één handleiding gemaakt, die dan niet goed wordt aangepast op de verschillende functies. Zo kan het voorkomen dat er een functie wordt beschreven die het toestel helemaal niet heeft. Zoals het downloaden van beltonen via wap... bij de A52 die helemaal geen wap heeft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59

Pogostokje

* twiet *

Gabriel_Knight schreef op 14 januari 2004 @ 13:41:
Hmm, Toen ik voor het eerst bij het onderdeel kosten aankwam, werd mij zelf gevraagd om een PIN2 code in te voeren, waarna deze extra functies zichtbaar werden.
Dan weet je je PIN2 code dus al.
Heeft iemand een idee of je de valuta per eenheid of tijdsbestek in euro's of eurocenten moet invoeren, en wat de "prs beltegoed per eenheid" is en hoeveel je daar moet instellen?
Dat is juist het probleem, dat is geen vast bedrag per vaste tijd. Met al die belbundels en diverse abonnementen, voordeelnummers, betaalnummers, regionummers, on net/off net nummers, corporate nummers en weet ik wat meer kan je telefoon dat niet bijhouden. Daarom gebruikt niemand het. Het heeft geen enkele zin daar iets in te vullen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1