Toon posts:

Ridata 8x DVD+R topbrander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de Ridata 8x DVD+R besteld en ga hem denk ik vandaag ophalen.
Het lijkt me een topbrander aangezien hij van het merk Ritek is, en Ritek maakt de beste DVD schijfjes.

Heeft iemand al ervaring hiermee? Ik heb hem voor 139 euro incl BTW besteld, is volgens mij de goedkoopste 8x brander die er op dit moment is, en is ook nog eens van een top merk (heb veel problemen met die K*T NEC gehad met mediacompatibiliteit en heb door de firmware mijn NEC1300 versloopt, hij doet niks meer).

Er zijn ook 8x Ritek dvd+r schijfjes, die zijn ook redelijk goedkoop volgens mij, 2,50 euro vind ik niet duur voor Ritek, of heeft iemand ze ergens anders goedkoper gezien?

Hier staat hij trouwens:
pricewatch: Ridata RDA-08041 8x4x

De dvd prijs kan ik nergens vinden, maar heb ik even rondgebeld.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[lichtelijk offtopic]
Het lijkt me een topbrander aangezien hij van het merk Ritek is, en Ritek maakt de beste DVD schijfjes.
Niks tegen Ritek branders hoor (heb er zelf geen ervaring mee!), maar bovenstaande redenering vind ik nogal kort door de bocht. Bovendien (maar dit zal je vast wel hebben uitgezocht) is het niet eens zeker dat zowel de Ritek schijfjes als de Ritek branders door Ritek zelf gemaakt worden. Met name branders worden wel eens bij een andere fabrikant ingekocht en vervolgens gerelabeled. Kijk bijvoorbeeld naar de AOpen 4x DVD+RW, is in werkelijkheid gewoon een Ricoh...

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar als je weet dat de Ritek schijfjes ook uiteindelijk uit dezelfde fabriek als Ricoh komen (zie met dvd info de tag van de dvd's) dan neem ik aan dat het allemaal daar vandaan komt. De Arita schijven bijvoorbeeld zijn allemaal Ritek G04 tag, dat weet ik omdat die klote NEC alleen die schijfjes brandt. Ik heb ook een Pioneer A04 en die brand wel andere merken, maar aangezien met Bulkpaq en datawrite is meestal het laatste kwartier van de film mis neem ik alleen Ritek schijfjes.

Mijn redenering: Ik heb een Philips TV die vind ik top, dan koop ik ook een Philips DVD speler, en een Philips midisetje. Maar blijkbaar verschillen hierin de mening :)

Ik ga hem binnenkort halen en zal dan mijn ervaringen delen, ik hoopte eigenlijk dat iemand anders al die writer had waardoor ik zeker weet dat ik een goede koop heb (of niet :) )