Verschillen in documenten op winxp en win2k

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Wij hebben hier met name windows 2000 prof. bakken staan en een paar XP bakken. Op deze bakken is office 2000 geïnstalleerd en 100% zeker dat het dezelde versie is (geïnstalleerd vanaf dezelfde cd).

Maar nu het probleem. Wij hebben een Word document dat op een winxp bak goed is ingedeeld, maar zodra dit document wordt geopend op een win2k bak dan verspringt de tekst, met andere woorden de opmaak ziet er anders uit. (pas na meerdere pagina's goed merkbaar)
Nu zou je denken dat de marges anders zijn oid, maar de instellingen op alle computers is exact hetzelfde. Dezelfde marges, zelfde papier formaat en dat soort dingen.
Ook de printer is dezelfde (netwerkprinter) met exact dezelfde instellingen.

Dus lijkt het wel alsof Windows invloed uitoefend op de uitlijning/opmaak van de office documenten. Nu zou het kunnen zijn dat het aan het lettertype ligt. Maar dit lijkt niet het probleem te zijn, want bij grotere stukken tekst lijkt het op beide systemen hetzelfde eruit te zien.
(lettertype is Arial)

Dus weet iemand of windows invloed uitoefend op de werking van office met betrekking op de uitlijning? Of kan het zo zijn dat office andere standaard instellingen heeft op de verschillende OSen?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2025

Pad

Zijn het wel dezelfde versies van Word?

[ Voor 13% gewijzigd door Pad op 14-01-2004 14:24 ]

Verwijderd

Pad schreef op 14 januari 2004 @ 14:24:
Zijn het wel dezelfde versies van Word?
dat zou ik ook vragen als ie het zelf al niet had beantwoord ;)

Maar eu.. heeft het nix met verschillende lettertypes te maken die op de ene pc wel en de andere niet staan?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:15

Arethusa

Niet die server

Misschien dat winxp en win2k anders met het normal.dot sjabloon omgaan?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Sieweshaoao schreef op 14 januari 2004 @ 14:31:
Misschien dat winxp en win2k anders met het normal.dot sjabloon omgaan?
lijkt me sterk, 'word' gaat toch met die bestanden om en niet het OS.
papierformaat zal het ook wel niet zijn. Ik d8 dat word-dokumenten ook het papierformaat erin opslaan. Maja je zou ens kunnen proberen

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:28:
dat zou ik ook vragen als ie het zelf al niet had beantwoord ;)

Maar eu.. heeft het nix met verschillende lettertypes te maken die op de ene pc wel en de andere niet staan?
Of verschillende lettergrootte? B.v. in normal.dot staat opmaakprofiel 'standaard' op de ene PC als arial-10 en op de andere PC als arial-11. Dan ga je het ook pas na langere stukken tekst merken.

Verwijderd

cowgirl schreef op 14 januari 2004 @ 14:46:
[...]

Of verschillende lettergrootte? B.v. in normal.dot staat opmaakprofiel 'standaard' op de ene PC als arial-10 en op de andere PC als arial-11. Dan ga je het ook pas na langere stukken tekst merken.
zoiets allemaal ja alleen snap ik niet waarom het dan verschillend is. ik vind het maar een wazig fenomeen :)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik zal proberen om dan de normal.dot te kopieren en te kijken wat er dna gebeurd.
Misschien is dat het wel :?

Maar wat gewoon typisch is dat op de win2k machines allemaal last hebben van het verspringen van de tekst en de winxp machines niet (3 win2k en 2 winxp geprobeerd).

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1