Toon posts:

vraagje over firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers

Ik heb ff een beveiligings vraag over een computer op een kabel aansluiting.
Aangezien norton personal firewall een product is wat je (als je legaal gaat) ieder jaar moet kopen of upgraden had ik een andere oplossing bedacht voor mijn vader die binnenkort op het netwerk van @home gaat.

We willen een router aanschaffen met een hardware matige firewall.
betreft een e-tech van 49 euro. (ja niet bijster goed misschien, als het maar werkt)
daarnaast denk ik dat een hardware matige firewall misschien niet genoeg is.

Is het voldoende om windows xo die op de machine draait met de ingebouwde firewall van xp zelf nog te beveiligen? of is de gratis Personal Firewall van Kerio
een betere optie?

thnx

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat hangt ervan af waartegen je wilt beveiligen. Maar een hardwarematige router sluit je interne bakken meestal wel voldoende af hoor, zeker als je geen poorten gaat lopen forwarden - door je router kom je dan niet heen :)

(uiteraard wel RPC patchen e.d.)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:12:
Hoi Tweakers

Ik heb ff een beveiligings vraag over een computer op een kabel aansluiting.
Aangezien norton personal firewall een product is wat je (als je legaal gaat) ieder jaar moet kopen of upgraden had ik een andere oplossing bedacht voor mijn vader die binnenkort op het netwerk van @home gaat.

We willen een router aanschaffen met een hardware matige firewall.
betreft een e-tech van 49 euro. (ja niet bijster goed misschien, als het maar werkt)
daarnaast denk ik dat een hardware matige firewall misschien niet genoeg is.

Is het voldoende om windows xo die op de machine draait met de ingebouwde firewall van xp zelf nog te beveiligen? of is de gratis Personal Firewall van Kerio
een betere optie?

thnx
Niet die van XP gebruiken, want die kan je alleen maar aanzetten, en that's it... Maar in principe is een firewall in de router al voldoende hoor... Want hoe wil je nou iets blokkeren, als het al geblokkeerd is? :?

By the way, bang dat je van Fok!ers geen goed antwoord krijgt? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2004 13:08 ]

Verwijderd

Als je uPnp op de router uitzet (als ie dat ondersteund) en je heb een virusscanner die ook trojans en spyware "pakt" kan er niet zo veel gebeuren. Eens in de zoveel tijd scannen op spyware en trojans kan natuurlijk geen kwaad.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Firewall van WinXP werkt prima, het is niet de beste en heeft ook niet de meeste instel mogelijkheden maar voor een huis, tuin en keuken PC is het prima. Bespaar je jezelf toch weer €49,- :)

Daarnaast kan je dit jaar WinXP SP2 verwachten waar de firewall wel veel meer opties heeft.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell