Grapjas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
In deze thread over de NV40 chip zijn nogal wat Grappig beoordelingen uitgedeeld. Ten onrechte, vind ik. Kijk maar eens naar deze, deze, deze, deze, en deze reactie. Ik denk dat iemand "grappig" aan het modden is gegaan. Kan een PM het eens uitzoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Polaris op 14-01-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Gotcha, er is een user gevonden die een keer of 8 met grappig heeft lopen strooien. Thanks, we gaan er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 11:34

CasaLasse

c454 l4553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar vinden er daar wel meer mensen dat die Nederlander een staande ovatie verdiend. Er moet daar heel wat ge PM worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 16:45:
[...]

Blijkbaar vinden er daar wel meer mensen dat die Nederlander een staande ovatie verdiend. Er moet daar heel wat ge PM worden denk ik.
PARDON ?

Als heel wat mensen dat VINDEN mogen heel wat mensen dat vinden. Als een mens dat vindt mag een mens dat ook vinden. Toch ??!?!

Wanneer houdt het eindelijk eens op dat er telkens maar weer gemodereerd wordt op mening? Ik heb het draadje net doorgelopen en het is bijna het ultime voorbeeld hoe het niet moet. Om de een of andere redenen wordt MS hier op t.net in de regel verdedigd middels het modsysteem. Dat is niets minder dan cencuur.

Overigens ben ik niet van mening dat deze man een staande ovatie verdiend. Het is een crimineel. Ik ben zeer tegen illegale software. Van mij mag hij jaren de bak in.

offtopic: overigens ben ik nog meer tegen de manier waarop MS de markt terroriseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 22:23:
Wanneer houdt het eindelijk eens op dat er telkens maar weer gemodereerd wordt op mening? Ik heb het draadje net doorgelopen en het is bijna het ultime voorbeeld hoe het niet moet. Om de een of andere redenen wordt MS hier op t.net in de regel verdedigd middels het modsysteem. Dat is niets minder dan cencuur.
Waarom nou weer specifiek een MS draadje? In ELKE draad wordt op mening gemod, alleen omdat het over MS gaat heb je er weer problemen mee.
offtopic: overigens ben ik nog meer tegen de manier waarop MS de markt terroriseert.
[off-topic]
Ik ben overigens tegen het continue tegen MS aanschoppen ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Laatst online: 07-10 11:34

CasaLasse

c454 l4553

Op het moment dat ik het meldde waren opvallend veel bijdragen in dit topic met +1/+2/+3 Grappig beoordeeld, terwijl een aantal daarvan serieuze opmerkingen waren die helemaal niet de intentie hadden grappig te zijn.

Het ging mij er dus om dat iemand niet serieus aan het modden was geslagen.

Ik weet niet of het nog te achterhalen is. Maar misschien is alles nu weer 'recht'-gemodereerd en dat is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

CasaLasse schreef op 16 januari 2004 @ 03:07:
Op het moment dat ik het meldde waren opvallend veel bijdragen in dit topic met +1/+2/+3 Grappig beoordeeld, terwijl een aantal daarvan serieuze opmerkingen waren die helemaal niet de intentie hadden grappig te zijn.

Het ging mij er dus om dat iemand niet serieus aan het modden was geslagen.

Ik weet niet of het nog te achterhalen is. Maar misschien is alles nu weer 'recht'-gemodereerd en dat is ook prima :)
Ik heb er gisteren naar aanleiding van je reactie naar gekeken. Er was geen sterk verband te leggen tussen de diverse grappig moderaties, voor zover ik het kon overzien. Dus ik gok op een samenloop van omstandigheden.

Had gisteren even geen tijd om dit te melden en daarna is het me ontschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Beaves schreef op 16 januari 2004 @ 00:02:

[off-topic]
Waarom heb ik altijd ht idee dat jullie Flipper Flipz niet serieus nemen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Alex op 16-01-2004 10:36 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Aaaight, restecp! Seef! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik hoop nog steeds dat het voordeel van de twijfel wordt gegeven aan het feit dat er in principe NIET op mening wordt gemod. 't gebeurt wel, maar de meeste eindscores hebben daar geen last van. En ik hoop ook dat Flipz een keer ophoudt met het gebruiken van 1 kam, want ik doe m'n best en sta inhoudelijk vaak, erg vaak aan Flipz z'n kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

[...]

PARDON ?

Als heel wat mensen dat VINDEN mogen heel wat mensen dat vinden. Als een mens dat vindt mag een mens dat ook vinden. Toch ??!?!

[...]
Wat mensen vinden moeten ze lekker naar de politie brengen! :+

Ik heb niks met vinden en dat geneuzel van op mening modden. Als je dat volledig doortrekt dan valt uiteindelijk te verdedigen dat je alles op T.net kan en mag roepen. Moderatie is dan niet mogelijk omdat dat waarschijnlijk altijd vanuit de mening van de modder gaat. Vanuit de ogen van de opponent in kwestie dan. Wat mij betreft gaat die vlieger niet op. Als je de algemene "dat vind ik ook" moderaties eruit kan vissen en dan verder zo objectief mogelijk poogt te modden dan gaat het gewoon goed. Die generaliserende beschuldigngen zit niemand op te wachten.

Wat betreft het onderhavige geval. Als in een reactie een criminele actie wordt toegejuicht dan moet daar wel een hele goede onderbouwing bij staan wil het in mijn ogen geen troll zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik geloof dat het lastig is een goede discussie te beginnen op een korte quote, zoals die daar gegeven is.

de PM is bedoeld om scheve moderaties recht te zetten, niet echt direkt om een oordeel uit te spreken over posts (alhoewel dat ook misschien een interessante handeling kan zijn, soms juist bewust een post extra duwen of omlaag drukken; maar in het geval van de gegeven thread zeker niet juist)

Natuurlijk heeft eenieder het recht om op zo'n nieuwsbericht een reactie te geven als 'ajakkes, M$ is zelf een crimineel en die man een held',
maar het is niet de bedoeling dat zo'n reactie op +1, +2 of hoger nog komt, dat moet gecorigeerd worden en daarvoor is er de PM.

Daarnaast is er wel degelijk een 'grijzer' gebied, waarin er best gediscussieerd kan worden over copyrights, of de straf te hoog is en misschien in welke mate het zwarte software-cicuit vervolgd en onderzocht dient te worden:
een post in die categorie zou geen beoordeling moeten krijgen op basis van de mening die iemand uitdraagt, maar eentje op basis van de manier waarop de poster dat doet, brengt hij goede argumenten aan (niet die argumenten die we al 10.000 x gehoord hebben), heeft hij een prettige, nette schrijfstijl.

volgens mij krijgen zulke reacties vrijwel nooit negatieve beoordelingen door een eventuele PM, zal deze eerder ook deze omhoog zetten, wanneer ze te laag gemodereerd zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 16 januari 2004 @ 00:02:
Waarom nou weer specifiek een MS draadje? In ELKE draad wordt op mening gemod, alleen omdat het over MS gaat heb je er weer problemen mee.
Dat draadje werd er niet specifiek door mij bij gehaald maar door "white wolf". Het beeld dat jij hebt van mij klopt niet.
Zolang dat niet doorwerkt in je moderatie mag dat. Ik vind het over het algemeen postitief als mensen een kritische houding jegens de monopolist hebben. (en wederom: niet alleen ms)
Alex de Groot schreef op 16 januari 2004 @ 10:36:

Waarom heb ik altijd ht idee dat jullie Flipper Flipz niet serieus nemen 8)7
Ik denk dat ik wel degelijk serieus genomen wordt hier. Kom hier langer dan de meesten hier en heb wellicht het meest gemodereerd. Er zijn er misschien een paar die me niet serieus willen nemen, maar dat is wat anders :)
KeX schreef op 16 januari 2004 @ 11:34:
Als in een reactie een criminele actie wordt toegejuicht dan moet daar wel een hele goede onderbouwing bij staan wil het in mijn ogen geen troll zijn.
Hiermee geef je imho zeker met het woord "wel" en lichtelijk met het woord "criminele" aan dat je niet geheel objectief bent.
RM-rf schreef op 16 januari 2004 @ 11:54:
Ik geloof dat het lastig is een goede discussie te beginnen op een korte quote, zoals die daar gegeven is.
Dat was ook in mijn geheel niet mijn bedoeling. Ik stelde aan de hand van zijn reactie vast dat "white wolf" waarschijnlijk niet objectief zo'n draad aanpakt. Daar reageerde ik op (alleen op hem). Een discussie is hier verder zinloos over. Volgens mij wil iedereeen alleen graag een discussie hier. Kopje thee erbij ;) gezellig :o
Pagina: 1