Ik heb een Belkin USB wireless adapter gekregen en aangesloten op me server, zodat ik met de laptop ook nog kan internetten (de server staat altijd aan). Ik wilde eigenlijk graag een wireless accesspoint op me router onder in de meterkast aansluiten, maar heb dus voorlopig even dit.
Op het moment dat ik nu de server heb geherstart krijg ik de volgende logboekmelding:
Hij maakt bijv. bij DNS een nieuwe vermelding aan:
(same as parent folder) 192.168.0.1
server 192.168.0.1
Die 2 meldingen staan er al in, maar dat met ander IP adres, het echte IP adres van de server zijn dat dan. Die 0.1 adressen zijn van het Internet Sharing. Heb al bij eventid.net gekeken en daar kom ik niet wijs uit, heb nergens iets met NAT gevonden op mijn server. Iemand een idee?
EDIT: Zou het ook kunnen zijn dat hierdoor het aanmelden op het domein soms wat te traag gaat? Ik heb gister dus een aantal keer de melding gehad over niet kunnen laden van de Group-policy, nu heb ik hem weer niet meer overigens...
Op het moment dat ik nu de server heb geherstart krijg ik de volgende logboekmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Event Type: Error Event Source: ipnathlp Event Category: None Event ID: 31002 Date: 14-1-2004 Time: 11:25:59 User: N/A Computer: SERVER Description: The DNS proxy agent was unable to bind to the IP address 192.168.0.1. This error may indicate a problem with TCP/IP networking. The data is the error code. Data: 0000: 1d 27 00 00 .'.. |
Hij maakt bijv. bij DNS een nieuwe vermelding aan:
(same as parent folder) 192.168.0.1
server 192.168.0.1
Die 2 meldingen staan er al in, maar dat met ander IP adres, het echte IP adres van de server zijn dat dan. Die 0.1 adressen zijn van het Internet Sharing. Heb al bij eventid.net gekeken en daar kom ik niet wijs uit, heb nergens iets met NAT gevonden op mijn server. Iemand een idee?
EDIT: Zou het ook kunnen zijn dat hierdoor het aanmelden op het domein soms wat te traag gaat? Ik heb gister dus een aantal keer de melding gehad over niet kunnen laden van de Group-policy, nu heb ik hem weer niet meer overigens...
[ Voor 11% gewijzigd door SuB-Gold op 14-01-2004 12:18 ]