Toon posts:

[W2000] Problemen met update KB832483

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmorgen werken veel links niet meer, volgens mij ligt dit aan security updatte KB832483 (Security Update for Microsoft Data Access Components) welke Microsoft mij in de maag heeft gesplitst.

Hoe kom ik hier weer vanaf? Hij staat niet in de uninstall van Win2000.

Ik gebruik Win2000 UK met Explorer 6.0.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat deze conform de Windows Operated Systems Policy is. Overigens - vziw - is het niet mogelijk om een MDAC goed te deinstalleren - dus als het een volledige mdac is geweest kan het vervelend zijn :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik zoek op [google=remove mdac] of [google=uninstall mdac] dan zie ik een heleboel staan. Zie ook dat het niet aangeraden wordt onder XP, maar je hebt 2K. Misschien staat er wat tussen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mike Jarod schreef op 14 januari 2004 @ 12:18:
Als ik zoek op [google=remove mdac] of [google=uninstall mdac] dan zie ik een heleboel staan. Zie ook dat het niet aangeraden wordt onder XP, maar je hebt 2K. Misschien staat er wat tussen?
Dit kan te maken hebben met de in Microsoft Security Bulletin Januay 2004 geadresseerde bug in alle NT versies van Windows :)

De patch is Microsoft Download Siteof via Windows Update te verkrijgen :)

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 12:29 . Reden: url ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Blijkbaar hebben meer mensen last met deze update. Ook ik.

Sinds 13/01/2004 krijg ik melding dat er een nieuwe patch beschikbaar is via automatische update van Microsoft.
Ik heb die toen laten updaten, en krijg sindsdien alle dagen dezelfde melding dat er een nieuwe update is.
Mijn log bij de online installation history toont dat ik die ondertussen al 8 maal geinstalleerd heb, toch blijft hij deze opnieuw aanbieden.

Ik draai Win 2000 Pro US (SP4); firewall en virusscanner worden uitgeschakeld tijdens installatie.

Iemand die deze :( situatie herkend of een oplossing weet? De MS knowledge base blijkt niet zo knowledgeable over dit probleem.