Minolta Z1 vs. Olympus c-740

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Ik ga binnenkort naar de VS en wil een nieuwe digicam kopen.
Op zoektocht gegaan en uiteindelijk aangekomen bij deze twee camera's...

Even kort waar ik ze voor nodig heb. Ik sta voor m'n 'werk' veel in de sneeuw foto's te maken van evenementen (actie, veel licht, maar ook af en toe 'slechte' omstandigheden). Daarom vind ik het belangrijk om een camera te hebben die een sterke zoom heeft, snel reageert, een goeie burstmode heeft en naast vol-auto ook goed manueel in te stellen is.

Nu heb ik deze twee camera's tegenover elkaar gezet en ze ontlopen elkaar weinig. Toch neig ik licht naar de Z1 (goede burstmode, iso vanaf 50, iets goedkoper, sd-geheugen), maar verhalen over kappotte exemplaren houden me nog tegen om er helemaal voor te gaan..

Gebruikers die me er meer over kunnen vertellen? Hoe doet de C740 het in de burstmode?

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04-2025
Sneeuw, ben je niet bang voor veel blooming of CA? Ik kan me zo voorstellen dat je in sneeuw sneller hele hoge contrasten hebt, tenzij alles 100% bedekt is natuurlijk! :P

Mijn Z1 is nog niet aangekomen, dus ik kan er niet veel van zeggen nog.

[ Voor 19% gewijzigd door durkagain op 14-01-2004 23:33 ]

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Dumb Ass Durruk schreef op 14 januari 2004 @ 23:33:
Sneeuw, ben je niet bang voor veel blooming of CA? Ik kan me zo voorstellen dat je in sneeuw sneller hele hoge contrasten hebt, tenzij alles 100% bedekt is natuurlijk! :P

Mijn Z1 is nog niet aangekomen, dus ik kan er niet veel van zeggen nog.
Heb een aantal foto's gezien die in de sneeuw zijn gemaakt en daar viel het heel erg mee..

Verwijderd

de burstmode van olympus is prima! (ik heb de 740). je kan "bracketing" gebruiken. erg handig: hij maakt dan een foto op het focuspunt, 1 op een punt voor en 1 op een punt voorbij de focus. Grote kans dat je 1 scherpe foto hebt dus!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
er is al een topic Z1 of C-750UZ dat komt op het zelfde neer, de 740UZ heeft alleen een MPtje minder.

Verwijderd

er is trouwens nieuwe firmware voor de olympussen. helaas: enge verschil is PictBridge technologie

Verwijderd

vergeet de Z1 maar. Er is een Z2!
Pagina: 1