Toon posts:

HD plaatsen in Compaq systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijgen we hier een nieuw compaq systeem, de D30 serie.
dit zijn de specs:

Intel® Pentium-IV 1.4Ghz, 1GB (4x256MB rimm), 80GB HDD, 40speed cd-Rom

Iig, is het mogelijk om daar een Maxtor 30 GB hd bij te plaatsen zonder problemen?
Ik heb namelijk gehoord dat compaq systemen nogal moeilijk kunnen doen.

alvast bedankt voor hulp! :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gezien het feit dat het een redelijk recent systeem is lijkt me niet dat je problemen hoeft te verwachten. Heb je al op de Compaq site gezocht of je daar wat compatibility info kan vinden?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja.

Bij mijn oude werkgever zei de inkoper altijd dat er problemen konden optreden als er bepaalde hardware werd gebruikt wat niet door Compaq goedgekeurd was. Misschien is daar wel een lijst ergens van op te vragen.

Ik zat 'm in elk geval altijd te narren omdat alles was ik in het verleden in Compaq's heb geduwd (op bepaalde witmerk geheugen na) gewoon prima werkte.

Verwijderd

Wanneer je weet wat een pc is en weet wat een schroeverdraaier is lijkt mee dit geen probleem. 8)7 . Maar gezien de vraag lijkt het me niet verstandig daar zelf aan te beginnen. |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
:D

Mike Jarod: bedankt voor de info :)

Uomay: ehh.. dat systeem heb ik nog niet. Vandaar dat ik het vraag. En ik weet best hoe ik hardware moet plaatsen. Heb alleen wat negatieve info gehoord over hardware plaatsen in een compaq systeem. Dus daarom ging ik twijfelen over de aankoop. bedankt voor niets :O

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:48:Maar gezien de vraag lijkt het me niet verstandig daar zelf aan te beginnen. |:(
Ik kan de vraag van de TS goed begrijpen, het is idd bekend dat Compaq wel eens kieskeurig wil zijn als het op extra hardware aankomt. En daarop zei ik dus dat ik (nog) geen problemen ben tegengekomen.

Kortom ik vind het helemaal niet zo'n domme vraag als jij doet denken.

edit: @securman: dat was afaik alleen bij de (hele) oude modellen. De nieuwe zoals de Evo's etc hebben dat (gelukkig) niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 14-01-2004 11:57 ]

Verwijderd

Compaq heeft een hidden partition waar de setup programmatuur op staat !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:55:
Ik laat de primary hd ook zitten.
Ik wil alleen een hd bijplaatsen :)

Verwijderd

--dit zijn de specs:

--Intel® Pentium-IV 1.4Ghz, 512MB (2x256MB rimm), 80GB HDD, 40speed cd-Rom

Wanneer een compaq een 80 gig hd ondersteund. Kan deze ook overweg met 30 gig. Onder de noemer "backwardscompatible". Der zijn natuurlijk andere factoren die kunnen spelen tot het niet kunnen installeren van je schijf.

IDE aansluiting scsi schijf.
Geen bios support voor grotte schijven.

Voor de rest kan je wel een oplossing zoeken.

Maar gezien de prijs van een 120gig. Lijkt mij dit niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 12:10 ]

Verwijderd

ik denk vrijwel zeker dat die er in werkt. een hd is een hd denk niet dat compaq speciale hd's heeft.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Voor zover ik heb kunnen lezen is het niet erg dat er een hidden partitie is. Aangezien de TS volgens mij een HDD erbij wil plaatsen als slave. Dat zou geen problemen op moeten leveren. Hier op het werk hebben we D330's en daar gaat het ook goed...have fun.

reserveringshouder Tesla Model 3

• prantiC
  • Laatst online: 13-01-2022
Hier op mijn werken hebben we 1600 Compaq systemen staan.
Harde schijven hebben nog nooit problemen gegeven bij het plaatsen.
Dus ik verwacht niet dat het bij jou wel een probleem zal zijn.
Succes ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door prantiC op 14-01-2004 12:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:11:
ik denk vrijwel zeker dat die er in werkt. een hd is een hd denk niet dat compaq speciale hd's heeft.
Volgens mij zitten in de Evo's die we hier hebben allemaal gewone Western Digital schijven. Tegenwoordig gaat het inderdaad allemaal een stukje soepeler gelukkig. Ik wilde laatst voor een wat oudere Compaq een nieuw diskettestation hebben. Die krengen zijn onbetaalbaar zo duur. Lees: daar koop je ook een leuke DVD-brander voor. Dan maar geen diskette...... Terwijl in de nieuwe Evo's, voor zover ik gezien, gewoon allemaal standaard-onderdelen zitten, CD-ROM/RW van Liteon bijvoorbeeld.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op de d3 desktop zitten aan de voorkant gewoon sledes (even het metalen dingetje met het ledje eraf klikken).
Er zitten reserve schroefjes in de voorkant geschroefd die je dus kunt gebruiken, 4 in je nieuwe hd, even op cable select zetten en erin schuiven.
Dan even testen, als het bios hem ziet, krijg je een lijstje met schijven te zien, even op f1 drukken om te bevestigen.
Als hij hem niet ziet, moet je hem hard op master of slave zetten met de jumpers op je hd.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor de reacties !
_/-\o_

• Rolfie
  • Laatst online: 06:18
koraks schreef op 14 januari 2004 @ 11:42:
Heb je al op de Compaq site gezocht of je daar wat compatibility info kan vinden?
Kan ik je snel zeggen, alles wat niet van Compaq/HP is en niet getest is in dat systeem, dan is het niet gesupport. Echter 99,9% dat het gewoon goed werkt.
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:48:
Wanneer je weet wat een pc is en weet wat een schroeverdraaier is
Compaq/HP gebruikt TORX
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:55:
Klopt inderdaad, maar dit was tot de deskpro 2000/4000/6000 series. Alle nieuwe machines hebben dit tegenwoordig niet meer. Zelfs de nieuwste servers hebben het niet meer. Gelukkig
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:11:
Das helaas niet zo, Compaq/HP flashed er een speciale BIOS versie op, die door Compaq/HP getest is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het systeem nu al een aantal weken, en het werkt allemaal perfect!
bedankt!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mooi zo! Nog als afsluiting en kleine tip:

Trek je niet zoveel aan van de opmerking 'in een compaq kan je niks erbij gooien want dat werkt niet'. Ik heb zelf 3 verschillende merken geheugen en 4 verschillende HD's in mijn oude compaq gegooid en het werkt allemaal best. Zeker met wat nieuwere compaq's hoeft dit absoluut geen probleem te zijn :)
Pagina: 1