[SQL Server] Result niet compleet

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:42

evol

hello world

Topicstarter
In de Query analyzer van MS SQL Server 2000 typ ik:
SELECT SUSER_SNAME(), CONVERT(char(12),GetDate(),114)
werkt als een trein. Krijg de login en de huidige tijd terug.

Doe ik dezelfde query in C++, via een ODBC koppeling , krijg ik alleen de huidige tijd terug. Ik mis dus het gebruikers veld. Google levert resultaten over suser_name() en suser_sname(), maar dat verschil is me duidelijk. MSDN levert niet meer op dan suser_sname() voor SQL Server 2000.

Iemand enig idee?

Move along people. Nothing to see here.

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Zoiets is mij ook als eens opgevallen. Ik heb het meegemaakt met return values in geneste stored procedures(in ms-sql 2000). Ik heb gezocht tot ik een ons woog maar ik kon het nergens op herleiden. De oplossing die ik gekozen heb is weleenswaar een laffe maar hij werkt wel. Gewoon de query opdelen in twee stukken met elk 1 result.

Wanneer iemand weet waar dit aan ligt graag want ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Query in 2 delen? Als in SELECT SUSER_SNAME() en select CONVERT(char(12),GetDate(),114) ?

Die 2e query werkt, die 1e met suser_sname werkt wel in query analyzer, maar niet in mijn applicatie. Geeft een empty resultset terug.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Hoe roep je die query op in je applicatie ?

https://fgheysels.github.io/

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
SUSER_NAME returns a login name only for a login that has an entry in the syslogins system table.
Gebruik je dezelfde username/password om in te loggen in de queryanalyzer en odbc?

| Toen / Nu

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Log je bij QA en ODBC wel op dezelfde manier in?

edit:
spuit elf terwijl ik het op MSDN opzocht :z

[ Voor 39% gewijzigd door curry684 op 14-01-2004 11:54 ]

Professionele website nodig?

• evol

evol

hello world

Topicstarter
Ik zat ook te denken aan mijn user/password combinatie. Toch daar nog maar es goed zoeken dan. Als ik login prompt op true zet in C++ en dan inlog met SA, dan is mijn result ook leeg. SA moet toch wat opleveren of niet?

Naja, zelfde user/password in QA en ODBC, maar krijg geen result op suser_sname() in me applicatie. Wel in QA :?

Okee, na zelf wat zitten proberen, blijkt het probleem zich dus voor te doen doordat ik geen conversie toepas.
Dit:
select convert(char(30), SUSER_SNAME()), convert(char(12), GetDate(), 114)
werkt namelijk wel.
Fijn dat je dit zo achterhaalt door de duidelijke foutmeldingen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door evol op 14-01-2004 12:29 ]

Pagina: 1