Toon posts:

exchange vanaf een andere wekgroep (citrix)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een domein (sbs2000) met daarnaast een werkgroep
(dat een citrix server is).
op het domein draait sbs2000
nou heb ik zo van de ene op de andere dag het probleem
dat de gebruikers die op de citrix server inlogen hun
mail niet meer kunnen openen. dan krijgen ze het
schermpje dat ze gebruikersnaam, wachtwoord en domein in
moeten vullen.
en ook al vul je het goeie in, ze blijven aangeven dat
het verkeerd is.
nou heb ik het voor tijdelijk weer aan de praat maar heb
ik de gebruikers die op de citrix server inloggen
administrator moeten maken op de sbs2000 server.
weet iemand welke rechten ik aan moet passen dat ze als
gewone gebruiker weer in kunnen loggen. (of het hosts filetje aan moet passen of iets)
het vreemde is dat het alleen vanaf de citrix server is.
als we op een computer systeem die aan het domein hangt
inloggen onder een gebruikersnaam die normaal op citrix
inlogt werkt wel alles.
hopelijk weet iemand de oplossing hiervan.
alvast bedankt,
mvg marcel

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Toevallig laatst updates geinstalleerd? Zoniet tijd op alle servers even te patchen naar de laastste versies.

Heb je ze beide al eens een keer gereboot?

Meldingen in eventvieuwer van je servers ?

Draai een een netdiag (te downloaden van je MS site) op beide servers, en een DCDIAG op je DC.

Wat voor een service packs heb je draaien op je Servers en wat voor een versie van metaframe heb je draaien, ook daarvan de laatste SP geinstalleerd.

Heb je er ook last van als je connect via RDP ?

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig laatst updates geinstalleerd? Zoniet tijd op alle servers even te patchen naar de laastste versies.--> nee heb ik nog niet helemaal gedaan maar loop hooguit een maand achter

Heb je ze beide al eens een keer gereboot? --> ja

Meldingen in eventvieuwer van je servers ? --> nee heel vaag maar helemaal niks

Draai een een netdiag (te downloaden van je MS site) op beide servers, en een DCDIAG op je DC. --> draai ik niet maar kan wel dat wel eens instaleren :)

Wat voor een service packs heb je draaien op je Servers en wat voor een versie van metaframe heb je draaien, ook daarvan de laatste SP geinstalleerd. -->
van de exchange server draait bijna het nieuwste de citrix server deraait een jaar zonder te hebben geupdate (omdat citrix moeilijk doet met sp3 zover ik weet. en om nog een reden ;)

Heb je er ook last van als je connect via RDP ? --> RDP wat is dat?

het vage is het heeft altijd gewerkt en nu opeens niet meer :(

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 14:35:
Draai een een netdiag (te downloaden van je MS site) op beide servers, en een DCDIAG op je DC. --> draai ik niet maar kan wel dat wel eens instaleren :)
Kan je dat eens doen, deze test namelijk al je settings met je netwerk.
het vage is het heeft altijd gewerkt en nu opeens niet meer :(
Helaas, dat is meestal het geval.
Wat voor een service packs heb je draaien op je Servers en wat voor een versie van metaframe heb je draaien, ook daarvan de laatste SP geinstalleerd. -->
van de exchange server draait bijna het nieuwste de citrix server deraait een jaar zonder te hebben geupdate (omdat citrix moeilijk doet met sp3 zover ik weet. en om nog een reden ;)
Kan je eens een profiel weggooi in outlook, en deze dan eens herconfigureren. Wat komt er dan uit, werkt het of werkt het niet. :Y)

Wat je ook zou kunnen proberen, is je server even uit het domain te halen en deze daarna weer toevoegen aan het domain. Maar dit is niet even snel en er zitten een wat risicos aan.
Heb je er ook last van als je connect via RDP ? --> RDP wat is dat?
Remote Desktop Protocol . De Windows 2003 versie kan je ook gebruiken voor je andere servers (W2K en NT40)