Toon posts:

Component Video naar S-VHS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had pas iemand aan de lijn.... En ik kwam er niet helemaal uit.

De heer in kwestie had een Denon DVD 2800 MKII (super apparaat), met een Beamer (merk even vergeten). Meneer had geen component aansluiting op de beamer.

Hij had vanaf de component video van de denon een verloopstuk naar S-VHS naar de beamer. Hij had nu 'dubbel beeld'.

Ik dacht zo van 'huh? component naar s-vhs... dat gaat toch nooit werken?' (iets met interlaced en non-interlaced?) . Dus ik leg meneer dat netjes uit. Ik zeg: ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kan die manier van aansluiten niet. Meneer was beetje 'boos' enzo dat ik het antwoord niet wist (had hij helemaal geen reden toe, hij had niks bij ons gekocht...) . En hij hing beetje boos op.

Had ik gelijk? Ik kom er maar niet achter... Of is er wel een manier van op deze manier aansluiten?

Verwijderd

Component naar S-video kan in ieder geval niet zonder problemen of conversie.
De signalering van component video hoeft niet non-interlaced te zijn - RGB van een videokaart is dat wel.

Voor de rest: wat is het probleem eigenlijk?
Nou, of je component kunt converteren naar S-VHS, denk ik.
Dat kan wel, daar zijn velerlei encoderchips en kant-en-klaar producten voor. Kijk maar eens naar de diverse kant-en-klaar scanlineconverters, die hebben vaak ook een S-video/Composiet uitgang.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 09:04 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, of je component kunt converteren naar S-VHS, denk ik. Ik ben ook wel benieuwd (tot zover dit offtopic gedeelte).

Kan er met google 0,0 over vinden helaas :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

(had hij helemaal geen reden toe, hij had niks bij ons gekocht...)
Zo herkenbaar, mensen die je aanschieten, een half uur in beslag nemen, je komt er niet met ze uit, vaak door gebrekkige informatie van hun kant: "wat voor $ding is het dan precies?" Weet ik niet. "Zit daar wel zo'n aansluiting op?" Geen idee. "Waar heeft u die dan gekocht?" Nja niet hier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 08:36:
[...]

Zo herkenbaar, mensen die je aanschieten, een half uur in beslag nemen, je komt er niet met ze uit, vaak door gebrekkige informatie van hun kant: "wat voor $ding is het dan precies?" Weet ik niet. "Zit daar wel zo'n aansluiting op?" Geen idee. "Waar heeft u die dan gekocht?" Nja niet hier.
Hoe vervelend.... Of ze bellen dat hun apparaat kapot is: vraag je, wanneer heeft u dit gekocht... Ja, hij is al 10 jaar oud (daar gaan een kwartier van je tijd)..

Maar, hoever ik dit bekijk zou het alleen kunnen met een echte converter (een electronisch apparaatje). In dit geval was het gewoon een kabel...

(ik denk nu dat het gewoon een SVHS-composiet was ofzo, en dat die vent het gewoon niet goed begreep en aansloot, en dacht dat hij component kabel had)

Verwijderd

S-video>Composiet kan wel makkelijk: http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Gewoon een converter op de scart:
Scart naar: Composite, s-vhs en stereo geluid

Kosten? Ca. €7,- .

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1