[geheugen] hoe zit het nou!? DDR/SDR

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een tijdje niks meer ge-upgrade en ben nu aan het kijken voor een nieuw systeempje.
Er is sinds mijn laatste aankopen echter een en ander veranderd, en dan bedoel ik met name het verhaal DDR en SDR....

Ik heb overal gezocht (google, search) maar nergens word het echt duidelijk uitgelegd en tevens spreken veel uitleggen elkaar tegen! (dat laatste vooral...)

Wat is nu precies wat. Je hebt "SDR SDRam" en "DDR SDRam", toch?
Klopt het dat SDR SDRam nu zeg maar de 'oudere' techniek is die ook op oude moederborden gebruikt wordt (die ik dus nu bijvoorbeeld heb: Asus a7v 133) en dat DDR de nieuwere techniek is voor de nieuwere moederborden?

IK wil mogelijk deze kopen: ASROCK AMD SOCKET-A K7VM2 mATX
Daar kan dit op qua geheugen: 2xDDR (266), 2xSDR (133) .
Betekend dat dat ik mijn huidige geheugen gewoon over kan zetten? en als ik wil overstappen op DDR, kan ik er dan gewoon DDR bijplaatsen, of moet het een keuze zijn tussen SDR of DDR (en dus geen combinatie van beide)...

Wie kan het mij een beetje duidelijk maken! Want na alle verhalen over SDR, SDRam, DDR, DDRam (ja daar hebben sommigen het ook nog weer over...maar bestaat volgens mij helemaal niet, of wel?) duizelt het mij een beetje....

Dank!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

SDR=single data rate, en is de oudere techniek.
DDR=double data rate, is de nieuwe techniek zoals jij noemt.
DDR2= techniek die er aankomt.

Je kan gewoon lijkt me jouw geheugen gebruiken, maar let op de snelheid van eht geheugen of die wel een fsb van 133 kunnen weerstaan.
Je moet kiezen of je ddr wilt gebruiken of SDR. Ik zelf zou ddr gebruiken een stuk sneller ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

komt echt regelrecht uit dat mooie topic dat boven in dit sub fora staat

PMG FAQ - RAM FAQ

hier vind je echt een andwoord op al je vragen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Dan heb je de RAM FAQ nog niet bekeken dus, daar staat niks tegenstrijdigs in (voor zover mij bekend dan :P ). Lees deze eens door en je weet wat je moet weten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.