[W2K3 + EX2K3] Relay Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb hier 2 Windows 2003 Servers staan. Op de Eerste server draait Exchange 2003 en daar word de mail voor ons bedrijf op afgeleverd.

Nu heb ik op de tweede server, ook Windows 2003, pop3 services geinstalleerd voor pop boxen van klanten. Deze domeinen worden bij ons afgeleverd (mx records) en komen dus eerst op de smtp connector van de exchange server.

Vervolgens zegt deze smtp connector dat er niet gerelayed mag worden voor deze domeinen. Weet iemand hoe ik een extra email domein op de smtp connector kan toevoegen zadat ie deze doorstuurd naar de tweede server.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Beetje manual lezen had je hierbij kunnen helpen. Ex2k en Ex2k3 relayen alleen email als je ze toegevoegd hebt in de receipient poilcy, daarna zal Exchange ze relayen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tylen

Tylen

Topicstarter
JA oke had ik geprobeerd.. Waar ik wil niet dat users in de ad die policy krijgen.

De gebruiker accounts staan op de tweede server LOKAAL. Dus niet in de ad.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zal je in de Exchange Recipient Policy moeten oplossen :) Gewoon het domein toevoegen. Meer info idd in de bijgeleverde handleiding. Ook kan je even kijken in:
[rml][ Exch2003]Howto: General instellingen van de server[/rml]
[url=htp://www.microsoft.com/office]Microsoft Office Homepage[/url]
[url=htp://www.microsoft.com/exchange]Microsoft Exchange Homepage[/url]

Makkelijk te vinden. Heeft niks met GPO's te maken. En ook niet veel met Professional Networking & Servers. Denk da tje vraag beter past in Software Algemeen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 13:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Ik heb idd al een recipient policy toegevoegd... En gefilterd aan een groep.. Helaas krijg iedereen hem dan als nog.. Het werkt dan wel, maar dan hebben mijn ad users ook dat email domein erbij.... Hmmm ik ga wel verder spelen ermee...

Ik vind dit meer een PNS dan een WOS. Aangezien ik in WOS helemaal geen antwoord zou krijgen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Jeroen_Tielen schreef op 14 januari 2004 @ 11:04:
JA oke had ik geprobeerd.. Waar ik wil niet dat users in de ad die policy krijgen.

De gebruiker accounts staan op de tweede server LOKAAL. Dus niet in de ad.
Dan laat je het vinkje ervoor uit, dan is de policy wel enabled, maar niet actief voor je users.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Dan wordt het domein niet geaccepteerd door de SMTP Connector..

Ben er al uit. Dummie Account gemaakt... Policy gemaakt gefilterd alleen op de gebruiker zelf... EN alles werkt ;)

Pagina: 1