Toon posts:

MOMMA worm op pc, hoe verwijderen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat jullie niet denigrerend gaan doen maar ik heb een worm op mijn pc.
Het gaat om de worm MOMMA, wat doet het kreng en hoe kom ik er vanaf?
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen want hier zitten toch allemaal wizkids, helaas heb ik er niet zoveel verstand van vandaar mijn oproep om backup.

Dank voor de moeite!!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik zou hier beginnen:
www.symantec.com

En dan bij security response zoeken naar je worm.
Ook word je geacht de FaQ door te lezen hier op het forum.

Succes!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

klik

[ Voor 25% gewijzigd door justmental op 14-01-2004 09:42 ]

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Dank, maar daar ben ik al geweest en ik word er niet zo wijs uit.
Vraag is gewoon is die worm ernstig wat doet ie, en hoe kom ik er vanaf?????
Of mogen dit soort vragen hier niet?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In de Software Algemeen FAQ staat het één en ander vermeld over het 'hoe en wat' met virussen:

HELP ik heb een virus! Wat nu?
Anti-virus sites en (remove) tools

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 09:48:
Dank, maar daar ben ik al geweest en ik word er niet zo wijs uit.
Vraag is gewoon is die worm ernstig wat doet ie, en hoe kom ik er vanaf?????
Of mogen dit soort vragen hier niet?
Als je op die link klikt dan zie je bij 'manual removal' dat je een bestandje moet verwijderen.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal.
Zal het strakjes thuis tot uitvoering brengen want zit nu op werk.
Klein vraagje: is die worm gevaarlijk wat gebeurd er als je niks zou doen?

Oja en ik krijg steeds elke dag via een hotmailaccount, zelfde tijd, een mailtjes gestuurd met een attachment windows.xp.bat nog wat.
Open het natuurlijk niet maar wil van die mails af.
heb al op block gezet maar komt dan nog steeds in mn deleted items.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Fabiola,

Welkom op GoT :)
Zoals je hebt kunnen lezen is GoT een Forum voor de gevorderde computergebruiker, en daarom zijn er ook een aantal eisen gesteld aan de manier waarop topisc geopend moeten worden - zie ook Registratievoorwaarden en faq. Kort samengevat:
  • Doe zelf eerst moeite, en laat ook zien dat je moeite wilt doen. Zoek eens op Google, en zoek eens op GoT - laat in je topic start zien wat je gevonden hebt en wat het probleem was.
  • Kies een goede topic titel - deze is goed genoeg, maar in Windows Operated Systems is het ook nog eens de bedoeling dat je het OS tussen vierkante haakjes zet.
  • Geef in je topicstart zoveel mogelijk relevante informatie. Wat heb je zelf al geprobeerd? Hoe weet je bv. dat het "momma" is? Welke virusscanners heb je al gebruikt? Wat zijn de symptomen van je probleem?
Al met al wil ik je vragen nog even je topicstart aan te passen aan bovenstaande info, en niet denigrerend bedoeld, maar vraag jezelf ook even af ofdat:
helaas heb ik er niet zoveel verstand van
wel helemaal strokt met:
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de boodschap begrepen.
Heb mn pc gescanned gisteren, die worm gevonden ook gezocht naar wat te doen maar ik ben niet zo ver gevorderd kwa pc en aanverwanten dat ik dit allemaal meteen snap.
Dacht vraag het hier omdat hier pc goeroes zijn maar begrijp dat simpele vragen niet gewenst zijn.
Mijn excuus voor mijn onwetenheid

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:07:
Heb de boodschap begrepen.
Heb mn pc gescanned gisteren, die worm gevonden ook gezocht naar wat te doen maar ik ben niet zo ver gevorderd kwa pc en aanverwanten dat ik dit allemaal meteen snap.
Dacht vraag het hier omdat hier pc goeroes zijn maar begrijp dat simpele vragen niet gewenst zijn.
Mijn excuus voor mijn onwetenheid
Geeft niks :)

Er is ook site waar personen met wat minder know-how over computers terecht kunnen. De site www.beginnersweb.nl adviseren wij als een prima opstapje voor GoT. Daar kun je zeg maar je basiskennis op doen door veel te vragen en lezen. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:07:
Het heeft niets met al dan niet simpele vragen te maken, maar met inzet.
Dat je er niet veel van weet, houdt niet in dat je niet zelf wat kan proberen, de pc zal heus niet ontploffen.(Tenzij je IE gebruikt :X :P)

Je bent zo ver dat je van GoT hebt gehoord, dan heb je vast ook wel eens van google gehoord.

(Daarnaast is de virusnaam niet volledig, graag de volledige virusnaam+scanner vernoemen aub.)

Verwijderd

Topicstarter
Pfffff..inzet!!
Ben er gisteren een hele poos mee bezig geweest tot ik er echt tabak van had.
Het virus wat ie vond heette WORM.MOMMA.
Maar ga mn heil wel ergens anders zoeken.
Toch bedankt voor de enige antwoorden en verwijzigingen ik kreeg!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:40:
Pfffff..inzet!!
Maar ga mn heil wel ergens anders zoeken.
Toch bedankt voor de enige antwoorden en verwijzigingen ik kreeg!
Rustig aan joh.

Volgende keer als je zoiets hebt, goed noteren welk virus er gevonden werd, en dan vervolgens die intikken bij google/symantec site. Dan kom je meestal wel verder. Het devies is gewoon goed lezen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:40:
Pfffff..inzet!!
Helaas kunnen we dit soort informatie niet uit je topic halen - en dat is wat ik je probeerde uit te leggen - namelijk dat het belangrijk is dat je dit wel laat zien.
Pagina: 1