2 gebruikers op eenzelfde Bloomberg PC

Pagina: 1
Acties:

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Op mijn werk maken ik en mijn collega gebruik van één Bloomberg PC & toetsenbord. In het verleden stond de monitor / pc / toetsenbord op een klein bureau precies naast onze bureau's en we konden het makkelijk draaien door een soort van uitsteekarm. Inmiddels zijn we verhuist en is dit niet meer mogelijk omdat de bureau's tegen elkaar aan zijn geplaatst en er geen ruimte is voor een bureau "ernaast". De vraag is nu; wat is de goedkoopste oplossing om beide hetzelfde Bloomberg beeld te verkrijgen en het toetsenbord makkelijk kunnen "wisselen"?

Wat geen probleem is is het verkrijgen van 2 TFT schermen waarvan we er een op ieder bureau plaatsen. Wat echter wel een probleem is is het toetsenbord. Een extra Bloomberg toetsenbord wordt aangemerkt als het hebben van een extra Bloomberg terminal / een extra licentie is nodig wat leidt tot tienduizenden euro's kosten per jaar. Ik heb al op het web gezocht naar b.v. "Wireless Bloomberg keyboard" maar ik kan tot op heden helemaal niets vinden. Zoals jullie wellicht weten is een Bloomberg keyboard anders dan een gewoon toetsenbord. Enig idee hoe wij dit goedkoop maar goed en makkelijk op kunnen lossen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
Barca schreef op 14 januari 2004 @ 09:25:
.. Een extra Bloomberg toetsenbord wordt aangemerkt als het hebben van een extra Bloomberg terminal / een extra licentie is nodig wat leidt tot tienduizenden euro's kosten per jaar...
Dus je zoekt een manier om de toko voor tienduizenden Euro's op te lichten :? Ik heb de neiging hier een einde aan te maken maar geef je een kans te vertellen hoe legaal je bezig bent met dit soort dingen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:37

Bezulba

Formerly known as Eendje

Abbadon schreef op 14 januari 2004 @ 10:29:
[...]

Dus je zoekt een manier om de toko voor tienduizenden Euro's op te lichten :? Ik heb de neiging hier een einde aan te maken maar geef je een kans te vertellen hoe legaal je bezig bent met dit soort dingen :)
je moet het anders zien. Als je allebij zo'n ding maar 50% van de tijd gebruikt ben je als bedrijf gek als je 2 licenties koopt! het is gewoon pcpoolen! heel economisch enzo :P

blup

Verwijderd

Zou zeggen, maak een draaischijf voor in het midden van beide bureau's waar je de monitor (tft mischien aan te raden qua afmetingen) , toetsenbord en muis op kwijt kan.
Hoef je dat ding alleen nog maar even een slinger te geven als je hem wilt gebruiken.

Verwijderd

Ik weet dat Bloomberg een "Bloomberg anywhere" heeft, dat houdt in dat je gratis een 2e serienummer krijgt en een sucure logon token, je kan dan op 2 machines aanloggen (of op de een of op de ander).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
PC poolen is met één toetsenbord en da's schijnbaar prima. Als je bij iemand in de auto gaat poolen heb je als passagier zijnde ook geen extra stuur, gaspedaal etc. :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

is het mogenlijk om een kvm switch te gebruiken en dan alleen 2 monitors er op aan sluiten en eventueel 2 muizen of zeg ik nu iets doms?

toetsenbord zul je altijd moeten delen kan dus niet anders

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Neh het is geen oplichten natuurlijk. Het is puur efficiënter werken (EEN BB (e-mail) adres) en Bloomberg staat het gewoon toe. Als je de Bloomberg veel intensiever gebruikt schaf je altijd een nieuwe licentie aan.

Zou zeggen, maak een draaischijf voor in het midden van beide bureau's waar je de monitor (tft mischien aan te raden qua afmetingen) , toetsenbord en muis op kwijt kan. Hoef je dat ding alleen nog maar even een slinger te geven als je hem wilt gebruiken.

Dat kan dus niet zoals ik in de openingspost aan gaf. Tevens is het makkelijker iets aan de ander uit te leggen of te laten zien als je gewoon beide je eigen scherm hebt... en de aanschaf van een 2e TFT monitor is echt geen probleem.

Ik weet dat Bloomberg een "Bloomberg anywhere" heeft, dat houdt in dat je gratis een 2e serienummer krijgt en een sucure logon token, je kan dan op 2 machines aanloggen (of op de een of op de ander).
Op de ene OF op de andere machine aanloggen gaat het in dit geval niet om. We moeten continu zijn ingelogd en beide het scherm kunnen zien.

is het mogelijk om een kvm switch te gebruiken en dan alleen 2 monitors er op aan sluiten en eventueel 2 muizen of zeg ik nu iets doms?
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Kan dat?

toetsenbord zul je altijd moeten delen kan dus niet anders
Op zich geen probleem want dat zijn we wel gewend. :+ Maar bestaat er een draadloze Bloomberg keyboard? (kon zoals ik zei niets op het internet hierover vinden)

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 14-01-2004 11:02 ]

Verwijderd

[quote]Barca schreef op 14 januari 2004 @ 11:02:

is het mogelijk om een kvm switch te gebruiken en dan alleen 2 monitors er op aan sluiten en eventueel 2 muizen of zeg ik nu iets doms?
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Kan dat?

Ja, dit kan....

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Met een KVM swith krijg je maar op 1 monitor beeld lijkt me

http://www.kvms.com/nav/item.asp?item=5195
Dit is makkelijk en niet zo duur :)

Alle proemn in n drek

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens dit pdfje: http://www.bloomberg.co.jp/products/opensuite.pdf kan je ook een infrarood teodsenbord krijgen.
En volgens datzelfde pdfje kan je er een monitor naar keuze aanhangen, dus kan je er ook een vga splitter tussenzetten, en zo je 2 tft's aansluiten.
En als muis kan je waarschijnlijk gewoon een draadloze logitech oid inpluggen :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Bad Seed op 14-01-2004 11:22 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

hier staat een splitter zoals jij zoekt!!!
http://www.networktechinc.com/appnotes8.html

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Helaas moet ik dit topic toch heel even een klein schopje geven.

Inmiddels is duidelijk dat:
- Een draadloos Bloomberg keyboard USD 100 per maand meer kost... dat gaat dus helaas niet door.
- Een KVM switch (zoals ook eerder door iemand aangegeven) geen optie is omdat in dat geval EEN iemand beeld heeft en de ander niet.
- Iets bestellen via kanalen die niet bekend zijn wordt niet geaccepteerd.

Onze IT afdeling blijkt nu het verkeerde te hebben besteld, en we hebben nu EEN 'beeld' verspreid over 2 monitoren. Dat is dus niet de bedoeling en werkt voor geen meter... als ik op "Start" druk komt de linkerhelft van de startbalk bij mijn collega omhoog lol. :+

De oplossing wordt hier nu softwarematig gezocht. Is dit mogelijk en heeft iemand enig idee hoe dit gedaan zou kunnen worden? :?
Pagina: 1