Toon posts:

VPN wel en niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey'all,

Ff een VPN vraag. Ik heb gisteren een VPN gemaakt tussen de server op kantoor en thuis. Dit werkt allemaal supergoed, op één ding na!

Als ik thuis de VPN verbinding opengooi pakt ie niet uiteraard niet alleen een directe verbinding met de shares in het netwerk, maar ook gaat ie internetten en mail ophalen via de VPN. Nu is dit natuurlijk zo, dat is de hele essentie van VPN, maar hier wil ik eigelijk een beetje vanaf.

Zou er een mogelijkheid/tool zijn om in te stellen welke programma's welke verbinding gebruiken?! Ik zou dan graag de verbinding met de shares willen houden, maar internet etc. gewoon via @home willen laten lopen...

Anyone any ideas!?

Alvast bedankt,

j3ro3n

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Vinkje bij "Standaard-gateway in externe netwerk gebruiken" uitzetten misschien ?

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
VPN zet in de meeste gevallen je andere verbinding min of meer dicht,
dit om te voorkomen dat je pc een soort gateway wordt vanaf internet
naar het werk-netwerk.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is misschiel wel mogelijk, maar dan zullen we toch echt moeten weten welk OS je draait.
Overigens kun je met het commando

route add

statische routesch bepalen - dan kun je volgens mij ook aangeven dat alles wat niet tot je VPN behoort het internet op gaat. Moet je dan alleen ook wel even voor je lokale LAN doen gok ik zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Idd, meer info en met een eventuele route en genoemd vinkje (als je een Win OS + buildin VPN client gebruikt) kom je een heel eind.
Genoemde tips had je met de search overigens ook zo kunnen vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ