prestige 650 modem + draytek router

Pagina: 1
Acties:

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 14:38
Na lang zoeken op diverse forums ben ik toch nog niet achter wat de oplossing van mijn probleem is. Vandaar deze vraag.

Ik heb een internet abbo van tiscali met babyxl. Je krijgt daar een zyxel prestige 650R router bij. Vanwege zijn beperkte functie heb ik deze omgezet in een modem(192.168.1.x) Even uitgetest en hij werkte direct. Mijn pc kreeg netje een ip van tiscali.

Ik mijn draytek vigor 2200E router(192.168.1.x) er op aangesloten. Wat heb ik allemaal ingesteld:

- dhcp aangezet. krijgen allemaal een adres 192.168.1.x
- de router automatisch een ip adres laten verkrijgen
- mac adres gekloond van mijn pc in mijn router.
- broadband acces op enable
- routernaam heb ik verwijderd (dit stond in de handleiding)

Nu zo hij moeten werken. Het probleem is alleen dat de router geen ip adres toe gewezen krijgt. MAar als ik er een pc aan aan de modem hang krijgt mijn pc die wel.

Weten jullier wat ik fout doe?

Sander

Verwijderd

Draytek mag niet in het zelfde bereik van de Zyxel staan.

Kijk anders op : http://www.draytek.nl/router/extra/draytekzyxel.html
Let op indien bij Demon het geregistreerde mac adres vast(specify) instellen op de Draytek.

• knackje
Bedankt voor die link had bijna al die stappen gevolgd behalve dan het veranderen van het ip van de router in 192.168.1.100.

Zal het straks ff proberen. Ik dacht alleen altijd dat apparaten in de zelfde ip range moesten zitten om te kunnen communiceren.

Waarom moet dat nu dan niet? heeft iemand daar wat infomatie over. Alvast bedankt daarvoor.

ik laat nog ff horen of het gelukt is.

Knackje

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik heb hier thuis dezelfde combinatie alleen dan met demon

het lan ip-adres van mijn modem heb ik op 192.168.1.1
het lan ip-adres van mijn draytek router heb ik op 192.168.2.1
zodat deze 2 in ieder geval elkaar niet storen.
dan is het inderdaad alleen nog maar een kwestie van het aansluiten van de modem op de wan-port van de router en ook nog de dhcp aanpassen op de router.

mac-adres kopieren is meestal inderdaad ook nodig en zorgen dat de router automatisch een ip-adres krijgt moet inderdaad ook aan staan.

verder zou het geen problemen moeten geven

• knackje
Mijn routers ip = 192.168.100.1
modem ip = 192.168.1.254

De router krijgt helaas nog steeds geen ip. Heb alle handleidingen nauwkeurig opgevolgd en mijn mac adres is ook gekloond.

iemand nog een idee? Alvast bedankt

edit: probleem opgelost. Duurd bij tiscali wel 3 uur voor ze een ip aan de mac van de router hebben gelinkt. Maar werkt nu dus wel goed

[ Voor 52% gewijzigd door knackje op 15-01-2004 21:01 ]

Verwijderd

knackje schreef op 14 januari 2004 @ 23:49:
Mijn routers ip = 192.168.100.1
modem ip = 192.168.1.254

De router krijgt helaas nog steeds geen ip. Heb alle handleidingen nauwkeurig opgevolgd en mijn mac adres is ook gekloond.

iemand nog een idee? Alvast bedankt

edit: probleem opgelost. Duurd bij tiscali wel 3 uur voor ze een ip aan de mac van de router hebben gelinkt. Maar werkt nu dus wel goed
Tis altijd even wachten bij Tiscali....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 21:12 ]

Pagina: 1