En toen liep ie weer vast...

Pagina: 1
Acties:

• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 09:58
directx 7.0
nvidia 6.49

Kaart: Guillemot Tnt2 Ultra (default speeds)
(Voorheen een Asus V3400 Tnt/tv met dezelfde nvidia drivers zonder problemen)

Elk 3d spel loopt na een paar seconden vast en daarmee het gehele systeem, rest een reset :( (zowiezo bij 1024x768x16 en beter)

Win2k is niet top voor spellen, ik weet, maar een aantal (waaronder quake) draaien er toch onder... nu draait niks met die tnt2 ultra.
Andere nvidia drivers geprobeerd, niks. Guillemot drivers geprobeerd, niks.
Systeem is overigens netjes koel.

suggesties?

Verwijderd

Mmmm, het kan nog wel eens door je processor komen, omdat ie overgeclocked is. Ik weet het het is een Celeron 300 die zijn goed te overclocken maar dan kan het nog wel een aan liggen. Ik had een Celeron 466@547 en die liep ook steeds vast, ik heb een Guillemot Maxi Gamer Cougar 32MB TNT2 M64 videokaart dus net zoiets als jij hebt. Maar moet je maar eens proberen je CPU wat lager te laten draaien.

Greetz

• _mitch_
Op maandag 11 december 2000 17:45 schreef Celeron_clocker het volgende:
Mmmm, het kan nog wel eens door je processor komen, omdat ie overgeclocked is.
Ik heb het op 300 geprobeerd... q3 liep nu een minuutje ofzo, daarna weer hartstikke vast :( Zou m'n cpu gewoon te traag zijn voor een tnt2 ultra??? Kan ik haast niet geloven...

Verwijderd

Zet bij systeeminfo, en dan DirectX gedeelte je AGP versnelling uit, dan doet ie geheid goed, had ik ook met mijn TNT2 Ultra, zelfs in WinME. Nu heb ik een GF2Mx en heb nergens last meer van

Verwijderd

Hmm klinkt bekend...heb je wel eens je BIOS bekeken? BIOS tweaks kan je halen van www.tweak3d.net.

• _mitch_
Bedankt voor beide reacties....

Ik kan die agp versnelling uitzetten niet vinden... waar staat dat?

Ik denk niet dat een bios setting ervoor gaat zorgen dat de kaart het doet, het is erg structureel. Maar, ik heb de bios en dx settings gelezen op tweak3d, es kijken of het wat helpt... Thnx.

Is er verder nog iemand met TNT2 problemen onder Win2k?? Please respond...

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:22

MetalStef

gietijzer

Dit is de vaagste reply: Afstoffen.

Ik had een V330 en die gaf ook problemen bij alle 3D-spellen. Dus ik aan het disk-jockeyen met drivers, clock-settings etc. Zelfs een complete herinstallatie. Niks werkte, dus kaart stuk. Dacht ik.

Ik heb dat ding opgestuurd naar Diamond en kreeg hem vrij snel weer terug met de melding dat er niks mee mis was. Dus ik schroef het zakie weer in mijn peecee en het draaide direct als een tierelier. Het enige verschil met de vorige situatie was dat de kaart weer glom als een keutel i.p.v. stoffig grijs.

Afstoffen bij voorkeur met de kaart UIT de pc en met een spuitbusje perslucht en een zachte borstel. Dus niet met een emmer Andy en een pluizige stofdoek... |:(

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Sorry dat ik het vraag, maar waar kon je dat over die bios etc op tweak3d vinden )link) ?
Ik heb ff gezocht maar kon et niet vinden en heb niet zoveel tijd .. plz ?

• _mitch_
Op dinsdag 12 december 2000 10:38 schreef MadCat het volgende:
Sorry dat ik het vraag, maar waar kon je dat over die bios etc op tweak3d vinden )link) ?
Ik heb ff gezocht maar kon et niet vinden en heb niet zoveel tijd .. plz ?
Gewoon op tweak drukken... en op de volgende pagina staan dan (linker frame) een heleboel links per onderdeel (omlaag scrollen)

• _mitch_
Op maandag 11 december 2000 20:49 schreef CB het volgende:
Zet bij systeeminfo, en dan DirectX gedeelte je AGP versnelling uit, dan doet ie geheid goed, had ik ook met mijn TNT2 Ultra, zelfs in WinME.
Is er iemand die me kan vertellen wat ik waar uit moet zetten :?

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
had je al andere drivers geprobeerd?
dat dir 6.49 met je asus goed draaide wil natuurlijk niet zeggen dat die nieuwe het ook goed doet ;)

probeer de 3.84 eens! vet snel voor mij 770!

Verwijderd

Mitch,

doe een start->uitvoeren->dxdiag
daar staat op het tabblad display "direct3d acceleration, directdraw acceleration en agp support" die kan je alle 3 aan of uitzetten

wellicht dat je daar wat aan hebt

• _mitch_
Update:

- Celeron 300@466 vervangen voor 600@929
resultaat: spel houdt het iets langer vol
vraag: wordt de videokaart misschien snel heet? coolertje erop doet het gewoon.
- AGP bij dxdiag disabled helpt niks.
- vanaf 1024x768x16 is het hartstikke vast...
- Waar vind ik die oudere nvidia drivers?

Please help.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 december 2000 10:08 schreef _mitch_ het volgende:
Update:

- Celeron 300@466 vervangen voor 600@929
resultaat: spel houdt het iets langer vol
vraag: wordt de videokaart misschien snel heet? coolertje erop doet het gewoon.
- Waar vind ik die oudere nvidia drivers?

Please help.
Ik heb het volgende archiefje:

188
208
353
368
522
631

Als je even post welke je nodig hebt dan knal ik ze wel ff. op mijn geocities webspace. (waarschijnlijk vanavond)

• _mitch_
Als je even post welke je nodig hebt dan knal ik ze wel ff. op mijn geocities webspace. (waarschijnlijk vanavond)
He, bedankt voor de reactie en aanbod. Maar na guillemot drivers, nvidia 6.31, 6.47, 6.49 denk ik dat het niet aan de drivers ligt

• _mitch_
Update 2:

- Celeron 300@466 vervangen voor 600@929, helpt niks.
- Verschillende drivers geprobeerd, niks.
- Helpt dx vervangen? 7.01 voor win2k? Wil niet naar 8, kan dan niet terug nml.
- Krijg ook strepen door beeld, en moet dan rebooten... volgens mij is ie stuk?

Please help.

Verwijderd

Probeer eens je systeem wat terug te klokken!
mischien helpt dat! staan je deviders in de bios weg goed of draait de agp nu op dezelfde FSB als je Proc.

Je kunt ook eens proberen op gewone apps na vette cpu strss vastlopen!

Verwijderd

Mitch, misschien heb ik het gevonden.. want bij mij liep hij ook vast (even afkloppen, echte garantie dat ie niet meer vastloopt heb ik over een paar dagen)

ik heb hier dus dus:
Abit BE6-II (i440BX)
Celeron II 566 @ 905 (106 FSB)
AGP divider 2/3
AGP mode normal (AGP 1X DUS !!)

Winme met 6.35 drivers, kaart nog op default kloksnelheid. Nu heeft ie voor het eerst 7 uur q2 timedemo overleefd.

AGP dus op 1x zetten, give it a try! (btw, dat scheelt bij mij heel weinig in performance

Update:

owja, ik heb eveneens DirectX7, alleen heb ik een Hercules 3D Prophet II MX. Ik ga nog testen onder win2k en daarna op hogere snelheden. Ik heb nu een 250 Watt voeding, omgewisseld voor een 235 Watt, die zal ik ook nog eens terughangen, want volgens mij ligt het niet aan de voeding bij mij iig.

Update2:

oeps, FSB was 103 dus 884 MHz. Hij gaat nu weer op 109. Heb tevens een fan in heatsink gezet nu bij mij + healsinkjes op de ram geplakt, voor als ie strax boven spec gaat lopen. Ik houd je wel op de hoogte

• _mitch_
Op woensdag 13 december 2000 15:23 schreef Flipke het volgende:
Probeer eens je systeem wat terug te klokken!
mischien helpt dat! staan je deviders in de bios weg goed of draait de agp nu op dezelfde FSB als je Proc.

Je kunt ook eens proberen op gewone apps na vette cpu strss vastlopen!
Aan m'n overklokte cpu ligt het niet, die heeft nergens last van. Kheb het uiteraard ook geprobeerd op default 600, maar hetzelfde vastloop resultaat :(
Op woensdag 13 december 2000 15:34 schreef MadCat het volgende:

ik heb hier dus dus:
Abit BE6-II (i440BX)
Celeron II 566 @ 905 (106 FSB)
AGP divider 2/3
AGP mode normal (AGP 1X DUS !!)

AGP dus op 1x zetten, give it a try! (btw, dat scheelt bij mij heel weinig in performance
Ik zal es proberen of dat kan en helpt...
Update2:

oeps, FSB was 103 dus 884 MHz. Hij gaat nu weer op 109. Heb tevens een fan in heatsink gezet nu bij mij + healsinkjes op de ram geplakt, voor als ie strax boven spec gaat lopen. Ik houd je wel op de hoogte
Let wel, ik heb een BH-6 rev. 1.0, 66/75/83/100/112/133 zijn opties en turbo voor +3fsb
112, is met 2/3 divider niet lekker helaas (1008 trekt celly wel), 133 fsb wordt never wat natuurlijk met BH-6 maar ok, het zit in de laatste bios.

Verwijderd

Ik ontdenkte bij mij dus dat q2 op 901 MHz en AGP 1x en zonder kaart overklokken dat q2 timedemo na een 45 mins crasht met de foutmelding dat het mis ging met REF_GL.DLL

nou weet ik niet wat ik daar aan kan doen, maar het lijkt gek genoeg dat mn Celly niet meer op 901 stabiel is ?! Of zou de Hercules de 106 FSB (2/3) niet fijn vinden ??

Ik ga nog eens wat meer voltage op de CPU zetten (nu 1.8) om te zien of dat weer helpt, maar voorlopig lijkt het probleem te tackelen hiero.

Verwijderd

Hoe en Waar kan ik die AGP op 1x zetten.

Ik heb de BIOS al 20x doorgespit maar kan niks vinden.. :?

dus...

Verwijderd

Bij mij in de bios staat bij Softmenu settings een AGP mode, die staat op normal of op fast. Normal is voor FSB >125 aldus de bios, omdat het stabieler is. Dan zet ie AGP op 1x. Kan je checken met Wincpuid trouwens.
Anders moeten er wel tools voor zijn, maar ik weet niet waar.

Verwijderd

Ok zal het straks ff proberen. Al heb ik er weinig vertrouwen in, want als ik hem met Nvmax op 1x agp zet help het ook geen ene f*ck.. :(

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je je FSB hoger hebt staan dan kan het zijn dat je AGP poort op een hogere snelheid loopt dan je kaartje leuk vindt.

Probeer je FSB eens terug te zetten (heb je nog niet geprobeerd dacht ik, anders kan ik niet lezen)

Dat was iets waar 'in het begin' heel veel TNT's en TNT2's last van hadden. Ik ben de laatste tijd niet helemaal op de GeForces, maar wellicht helpt het.

Verwijderd

Je kan je AGP op 1x zetten met het proggie Getune, dit proggie kan je downloaden vanaf www.tweakfiles.com, daar moet je ff kijken onder welke link die staat, video geloof ik.
Dit proggie werkt perfect, zo heb ik mijn AGP ook op 1x gekregen.
Suc6 ermee

• _mitch_
MadCat:Ik heb in mijn bios geen mogelijkheid om de agp snelheid aan te passen :(

TheBrain: Misschien kun je inderdaad niet lezen ;) Ik heb namelijk al vermeld dat ik m'n cpu default heb laten lopen 66fsb/66agp niks hielp (op 100fsb/66agp is er trouwens ook geen verschil voor de agp bus). Netjes op 66 helpt niet, helaas. Thnx voor de hulp anyway.

Ajacied4ever:Thnx voor de hint, zal het es proberen met Getune :)

... we proberen weer wat, maar ben haast overtuigd dat het ding stuk is of <doemdenk mode> zou het mijn agp poort zijn (met Asus TNT had ik wel geen last dus...) </doemdenk mode>

Thnx all.

Verwijderd

Mitch, niet opgeven nog zou ik zeggen.. ik ben ook al een een week bezig om die GF2 stabiel te krijgen, maar ik heb inmiddels 1 setting gevonden waarmee me dat lukt (566 @ 844 met 1.8V en AGP voltage van 3.3 naar 3.5 (probeer dat eens als het kan!) en verder AGP op 1x gezet.) en ik zoek verder naar meer goede settings, wellicht dat ik dan ook de bottleneck kan vinden hier en wellicht dat jij dezelfde hebt.

suc6 iig

Verwijderd

Ik zou eens proberen met een zwaardere voeding.
Ik had vroeger ook dat probleem met mijn TNT2 onder Winme en Win98se.
Ik heb dan terug mijn uit armoede mijn oude TNT er ingestoken. Daarna heb ik een paar artikels gevonden over dat probleem die allen hetzelfde zeiden. Probeer een zwaardere voeding.

Hopelijk lost dit alles op.
>:)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat 6.x drivers zowiezo brak waren voor je TnT2

Toen ik nog TNT2 had, had ik versie 5.33 geinstalleerd, met versie 6.x kreeg ik mijn agp niet op 4x...

Dus mijn advies is: probeer ook eens die 5.x drivers (of zelfs 3.x)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• _mitch_
Ik word er echt ziek van :r
Niet alleen loopt ie nu vast maar krijg ik ook nog strepen door alle graphics heen af en toe. Als ik dan terugga naar windows (voor ie vast loopt) ook strepen daar, zodat ik moet rebooten om weer normaal beeld te krijgen.
Geeft dit nu niet aan dat er toch iets niet goed is met die kaart of kan het nog steeds aan drivers en instellingen liggen :?

AGP 1x helpt niet overigens, voor zover ik dat kan zetten, met getune ieg niet...

Ps. ben maar vast een Geforce2 MX topic gestart (welke is de beste) voor het geval de eindconclusie is dat het ding stuk is. :'(

• _mitch_
Ik ga morgenavond naar vriend toe waar ik die kaart bij hem er es in ga gooien... kijken of ie het daar wel doet. Zonee, dan issie toch stuk :(

Thnx voor alle hulp iedereen...
Pagina: 1