| Frequency Range: 300-170 Hz Crossover Frequency: 50-170 Hz Adjustable by remote Phase Changer: 0-180 On/Off Automatic: Yes Input Connection: Line RCA / L,R Speaker Clip Output Connection: L, R Speaker Clip Mains Voltage: 230V~ 50 Hz / 430 Watt Power Consumption: < 1 Watt Amplifier Output: 250 Watt @ 4 ohm Woofer Downfiring: 300mm Cabinet Finishes: Light Beech / Black / Silver Dimentions (HxWxD): 400x400x400mm Weight: 19,3 kg |
Ik bedoel voor de aanvullende Info.
Zo te zien zijn er nie veel mensen met dees Subwoofer! Is het een miskoop ?
Heb jij em nie toevallig TimMer?
Dit zet bij mij wel grote vraagtekens.. Hoop dat het 30-170 Hz is, en <1 Watt in standby. Ziet er verder wel prima uit. Heb je het ding al kunnen beluisteren, dan kun je natuurlijk zelf oordelen ?Frequency Range: 300-170 Hz
Power Consumption: < 1 Watt
Amplifier Output: 250 Watt @ 4 ohm
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
En ik moet het met deepspace eens zijn dat je dit soort vragen doorgaans voor je aankoop moet stellen, want wat nou als hier gelijk al 10 negatieve ervaringen staan? Dan heb jij hem morgen in huis...
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 14-01-2004 11:54 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik kan me wel voorstellen dat je bij films de crossover wat hoger wil zitten en bij muziek wat lager, dus ik kan me er wel in vinden.Grrrrrene schreef op 14 januari 2004 @ 11:53:
Wat is het nut van zo'n AB bij je subVolgens mij stel je de crossover frequentie 1 keer in en zit je daar verder niet snel meer aan. Waarom dat nu via een AB zou moeten gaan ontgaat me een beetje.
[...]
Maar ik heb hier nog 4 Speakers staan van Eltax ( Millenium 400 )! En daar ben ik zeer over te spreken! Mijn Subwoofer komt ergens volgende week binnen ( 22 Januari ) Hij gaat me 300 Euros Kosten dus nog meer meningen zijn welkom!
Ik ben beetje nieuw Kwa Subwoofers! Jah ik weet dat ze lekkere dikke Vette Bass doen geven! Ghehe! maar de Specificaties heb ik geen Benul van!
Maar goed MEER reacties zijn van harte welkom!!!!
Waar hem je hem besteld/gekocht?
Onderste van de linker stapel.
[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 14-01-2004 12:20 ]
http://www.aliquotelectro...t.php?pid=169&mid=7&cid=8
Kan bijna nie wachten, zit ook Afstandbedieninkje bij en ik ben errug nieuwsgierig wat voor Bass Klappuh die gaat geven. Nog meer reacties zijn welkom! Wat vinden jullie Bv van het merk Eltax? Doet ie een beetje mee met de top?
Eltax zie ik als budger-de-budget spul. Prima voor een potje "ik moet speakers hebben", maar voor het serieuze werk zou ik wel iets anders kiezen. De naam CAT zal ik niet van stal halen als vergelijking, maar veel hoger zit het wat mij betreft niet. Dat betekent echter niet dat ik hele rijen Eltax speakers heb gehoord in mijn leven. Waar ik Eltax nu redelijk down zit te praten, kan ik heel enthousiast worden van andere budgetmerken qua chassis. Het is dus niet allemaal kommer en kwel.
Subwoofer zelf bouwen, Jah is ook een optie maar gaat veeel tijd in zitte en je moet de gereedschap enzo ervoor hebben. Voordeel is inderdaad wel dat je Afmetingen kan bepalen en de filter etc kan kiezen!
Als ie binne is (horen) jullie het wel van me of het wat is ofnie!
Het is natuurlijk wel mooi om er dan een eltax sub bij te hebben, maar ik heb zelf het idee dat de mivoc op hetzelfde geluids & kwaliteitsniveau ligt.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD
Verwijderd
Dat is tegenwoordig toch best uniek voor een zogenaamd budget merk.
Donderdag heb ik em in huis!!! Ben donderdag ook een dag vrij !!! Gelijk ff testen wat ie hebbe kan!!! Kijken of de buren mijn nieuwe aanwinst kunne waarderen!!!
mhmhm Nieuwbouw woning. 8 jaar trug gebouwd!!! Denken jullie zullen mijn buren er veel last van hebben? Zullen ze er veel van horen ?
Jullie horen donderdag van me wat ik ervan vind etc
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:46 ]
Maar euhm, ben ik gek of zei je een stuk of 10 posts terug al dat je hem de 22e zou ontvangen? Je zat nml gisteren al met
Veel plezier ermee BTW
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nee ze hadde me vanavond gebeld om 20 Jan 21:30.
Wannneer ze em konden afgooien!!
Donderdag dus!! Beter
Heb nog een vraagje aangezien de Spec:
Frequency Range: 300-170 Hz
Crossover Frequency: 50-170 Hz Adjustable by remote
Phase Changer: 0-180
On/Off Automatic: Yes
Input Connection: Line RCA / L,R Speaker Clip
Output Connection: L, R Speaker Clip
Mains Voltage: 230V~ 50 Hz / 430 Watt
Power Consumption: < 1 Watt
Amplifier Output: 250 Watt @ 4 ohm
Woofer Downfiring: 300mm
Cabinet Finishes: Light Beech / Black / Silver
Dimentions (HxWxD): 400x400x400mm
Weight: 19,3 kg
Ik heb de subwoofer hoofdzakelijk voor de film (DVD) genomen maar zal die ook lekker klinken met muziek? Enne wat houd dat Phase Changer precies in?
Morgen weten WE meer !!!!
Groetjes Kevin
Verwijderd
Sorry maar ik snap het nie helemaal!! Wil je het misschien proberen om het me op een andere manier uit te leggen?? Please
Ps: nog iemand in bezit van een Track/Sound Waarmee ik mijn Subwoofer mee kan testen!!
e-mail: Baarda1@planet.nl
Verwijderd
Blijkbaar zijn er wel wat misverstanden omtrent het begrip "phase" of fase.
Een geluidssignaal is opgebouwd uit verhogingen en verlagingen van de luchtdruk die elkaar snel opvolgen. Als je de fase met 180° draait, zullen de verhogingen en verlagingen exact omgewisseld worden.
Het nut van een faseregelaar op een subwoofer is om het overgangsgebied tussen fronts en sub goed te laten verlopen. In dit overgangsgebied geven zowel je fronts als je sub bas weer, als dit nu echter met omgekeerde fase gebeurt (bv. front zorgt voor verhoging van luchtdruk, sub voor verlaging van luchtdruk) dan gaan beide bassignalen elkaar opheffen. Door de faseschakelaar in de andere stand te zetten kan je dit dus oplossen. Je moet dus nauwlettend luisteren naar dit overgangsgebied (freq. van overgangsgebied hangt van setup tot setup af). Als dit overgangsgebied te hard of te zwak overkomt, kan je de andere stand van de faseschakelaar proberen.
[\quote]
als de woofer op "0°"naar voor zou bewegen bij een positieve spanning beweegt hij op "180°" naar achter bij een posieve spanning,
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 00:28 ]
Voor degene die het weten willen, Hij klinkt echt grandioos !!!!
Wow wat een zware Bass Klanken zeg!!!! Dreunt echt lekker!!!!
Tis de €299,- zekrs wel waard!!!! Heb zowel Muziek als Dvdtje gedraaid en echt WOW! Zullen mijn buren blij mee zijn!
Maar ik had nog een vraagje, Nog één, ja nog één,
Ik heb em 60 Cm van mijn Pc kast staan!! Kan dit kwaad ??
Vr.Gr Kevin
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Overigens is je pc afgeschermd door een zogenaamde kooi van faraday, daar moet je je geen zorgen over maken. Je monitor wel, maar die komt toch niet in de buurt.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Zit wel met wat heel anders.
Als ik mijn Tl-Lamp, of andere lamp uit doe dan Plopt mijn woofer hard!!!
Heb de woofer al alleen zitte in stekker doos, maar geen oplossing!!!
Iemand een idee, want dit is zwaar irritant.
phase change: geluid is 180° uit fase, maw de + en de - kabel op de driver zijn van plaats veranderd?????????????????
Sorry maar ik snap het nie helemaal!! Wil je het misschien proberen om het me op een andere manier uit te leggen?? Please
Ps: nog iemand in bezit van een Track/Sound Waarmee ik mijn Subwoofer mee kan testen!!
[quote]Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:33:
lezen in je eigen topic is ook lastigVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 00:07:
phase change: geluid is 180° uit fase, maw de + en de - kabel op de driver zijn van plaats veranderd?????????????????
[quote]Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 00:15:
\quote:
Blijkbaar zijn er wel wat misverstanden omtrent het begrip "phase" of fase.
Een geluidssignaal is opgebouwd uit verhogingen en verlagingen van de luchtdruk die elkaar snel opvolgen. Als je de fase met 180° draait, zullen de verhogingen en verlagingen exact omgewisseld worden.
Het nut van een faseregelaar op een subwoofer is om het overgangsgebied tussen fronts en sub goed te laten verlopen. In dit overgangsgebied geven zowel je fronts als je sub bas weer, als dit nu echter met omgekeerde fase gebeurt (bv. front zorgt voor verhoging van luchtdruk, sub voor verlaging van luchtdruk) dan gaan beide bassignalen elkaar opheffen. Door de faseschakelaar in de andere stand te zetten kan je dit dus oplossen. Je moet dus nauwlettend luisteren naar dit overgangsgebied (freq. van overgangsgebied hangt van setup tot setup af). Als dit overgangsgebied te hard of te zwak overkomt, kan je de andere stand van de faseschakelaar proberen.
[\quote]
als de woofer op "0°"naar voor zou bewegen bij een positieve spanning beweegt hij op "180°" naar achter bij een posieve spanning,
Wat betreft het ploppen, daar loopt al toevallig een ander draadje voor, misschien moet je daar maar kijken.
AV FAQ; Veelgestelde vragen
en
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
eens doorleest, hierin kun je antwoorden op veelgestelde vragen vinden en de hier geldende regels. Veel specifieke problemen zijn ook met de search te vinden, dit heeft als voordeel dat je niet op een antwoord hoeft te wachten
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"