E-mail misbruik

Pagina: 1
Acties:

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Oké, dat je in Outlook je verzend-account kunt wijzigen in dat van iemand anders is oud nieuws.

Maar hoe stop je iemand die joun mail-adres misbruikt en virussen naar bedrijven verstuurd? Ik kreeg net 10 berichten van bedrijven die een mail met het dvdplay2.exe bestandje (en daarmee het PE_BUGBEAR.DAM) kregen niet accepteerden...

maar wat moet IK hiermee? in de ontvangen berichten kan ik niks halen van wie en welk ip het originele bericht verstuurd is...

what is your major malfunction???

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
Tja, daar kan je weinig tegen doen vrees ik. Ik kan een brief op de post doen met jouw adres als afzender. Zo werkt het ook bij e-mail.

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een besmette PC en is het geen persoon maar een virus die de mailtjes verstuurd.

Scan je PC eens met (bijv. Kaspersky/McAfee) een virusscanner.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat je bounces krijgt van virussen hoeft niet te betekenen dat je zelf besmet bent. swen of aanverwante rommel kijkt in het outlook-adresboek voor mailadressen, en gebruikt die, of elders geharveste adressen als afzender. Zo heb je dus zonder zelf besmet te zijn flink last van idioten met virussen, en andere idioten die die virussen breindood bouncen naar de verkeerde persoon. En wat je eraan kunt doen: niks. Misschien eisen dat je niet meer in andermans outlook-adresboek komt en nergens je adres online zetten.

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Ik zou toch het originele bericht kunnen opvragen van 1 van de bedrijven die het mailtje toch nog zonder virus ontvangen hebben? of is dit weer inbreuk op de privacy?

als ik in de header dan het ip-adres zie dan kan ik de provider ervan op de hoogte stellen, zou toch niet zo'n probleem mogen zijn?

what is your major malfunction???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat lijkt me helemaal geen verkeerd idee, grote kans dat degene die besmet is dat niet eens weet en een besmette PC minder op het net is er weer een :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1