Hoi,
Ik heb weinig verstand van netwerken, en gezien mijn vader me maar een paar dagen de kans geeft om het goed te doen, vraag ik hierbij jullie hulp.
---HELP!!!---
mijn idee is als volgt:
ADSL modem ----- Sitecom ROUTER/ACCES POINT----- \/
---- draadloze server ----[100 mbit]---- desktop computer
---- draadloze laptop
---- [100 mbit] desktop computer
de onderste 2 werken maar en mijn server heeft verbinding met internet.
Ik heb me r*t gezocht op internet en op deze forum's maar ik snap er maar weinig van.
de draadloze server bevat WIN2K PRO net als de dektop computer
verder bevat de server een netwerkkaart (100mbit) en een draadloze kaart (11mbit).
Het probleem is dat ik geen internet verbinden krijg vanaf mijn desktop computer.
en een internet verbinding delen lukt ook niet op de server, het zorgt dan voor een confilict tussen de netwerk kaarten die automatisch geconfigureerd zijn.
Het rare wel is dat mijn de beide computer wel een verbindingsignaal geven van elkaar af, maar dat ze die beide ontvangen is niet te merken.
Wie o wie kan mij helpen?
Tim
Ik heb weinig verstand van netwerken, en gezien mijn vader me maar een paar dagen de kans geeft om het goed te doen, vraag ik hierbij jullie hulp.
---HELP!!!---
mijn idee is als volgt:
ADSL modem ----- Sitecom ROUTER/ACCES POINT----- \/
---- draadloze server ----[100 mbit]---- desktop computer
---- draadloze laptop
---- [100 mbit] desktop computer
de onderste 2 werken maar en mijn server heeft verbinding met internet.
Ik heb me r*t gezocht op internet en op deze forum's maar ik snap er maar weinig van.
de draadloze server bevat WIN2K PRO net als de dektop computer
verder bevat de server een netwerkkaart (100mbit) en een draadloze kaart (11mbit).
Het probleem is dat ik geen internet verbinden krijg vanaf mijn desktop computer.
en een internet verbinding delen lukt ook niet op de server, het zorgt dan voor een confilict tussen de netwerk kaarten die automatisch geconfigureerd zijn.
Het rare wel is dat mijn de beide computer wel een verbindingsignaal geven van elkaar af, maar dat ze die beide ontvangen is niet te merken.
Wie o wie kan mij helpen?
Tim