[netwerk]router netwerk laten overnemen

Pagina: 1
Acties:

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb thuis een netwerk aan gelegd. Eerst draaide mijn pc (windows xp) als proxy server met een copperjet 810 maar omdat hij af en toe crashte als ik niet aanwezig was begonnen mijn huisgenoten te piepen. Zodoende heb ik een modem/router combi gekocht (etech 4 ports 10/100 hub) wat dus nu werkt. toch is het vreselijk irriterend om steeds met poorten in de router te rotzooien wat af en toe niet werkt waneer ik een ftp servertje wil draaien of iets wil verzenden per msn, emule met normale snelheden wil gebruiken e.d.

Zo vroeg ik me af of het mogelijk is een constructie te maken waarbij als ik mijn pc aanzet (en eventueel een handeling verricht) ik mijn pc de proxy server maak voor het huis (met voor mij de volledige portranges beschikbaar) en wanneer ik mijn pc uit zet, de router hem weer overneemt. (aanwezig : copperjet 810 dus, etech modem/4poortsrouter, nog een 3com 24ports 10 superstack II<-<-snel genoeg)
Iemand enig idee hoe zo iets te maken is?
Als dit niet werkend te krijgen is zet ik een centrale server neer (proxy,ftp, emule enz.) maar dat is pas een laaste optie.
Ik heb trouwens demon adsl (2mbit 512)
Alvast bedankt voor het nadenken

Ps. ik weet niet of dit in het juiste forum is geplaatst.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:42
Lijkt me niet makkelijk. Maar voor een andere tweaker is het vast te doen :Y)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Simpel, je zet jouw pc in de DMZ of DefaultServer instelling oid. Dan gaan alle poorten naar jouw pc. Vervolgens zet je een software firewall op jouw pc.
Software matig poorten toch makkelijker beheerbaar en als je iets snel wil testen knal je gewoon ff dat programma uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 14-01-2004 01:09 ]

{signature}

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb zelf nooit problemen met m'n router en poorten die open moeten (ik heb een linksys 4-poorts router/switch), maar als ik jouw probleem zo hoor lijkt het handigste me inderdaad gewoon jouw pc in de demilitarized zone te zetten.
Het nut van je router als beveiliging valt dan wel weg voor jou, maar zo heeft wel iedereen wat 'ie wil, je huisgenoten hebben verbinding en jij hebt open poorten.

Een constructie waarbij jouw pc het netwerk kaapt zodra je 'm aanzet klinkt wat onhandig eerlijk gezegd. Maar misschien dat iemand nog met een interesssant idee komt, we zullen wel zien :)

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Thx voor het reageren :) ik ga proberen alle poorten naar mij te laten redirecten om zo voor proxy te spelen. het vervelende is alleen dat het veel tijd kost om het het steeds om te zetten. Als iemand een ingenieuzer idee heeft, graag :)