[Opera] Plaatjes & Veel & moeilijk!

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 13:00
Heb GoT, opera.com & google wat afgezocht, maar voor de laatste versies van opera (met name 7.23 dus...) heb ik het volgende probleem nog nergens geconstateerd:

Bij een pagina met erg veel plaatjes (dus zeg maar ERG veel, as in: Show je desktop deel 01 *lees startpost* ) dan gaat mijn Opera erg vaag doen. Niet crashen zoals in vele oudere topics bij oudere versies van opera, maar juist alles wat voorheen in het beeld zat mee te laten scrollen, switchen van pagina laat alles door elkaar gaan etc etc. Totdat ik de desbetreffende pagina sluit... dan is alles weer normaal.

Nu weet ik niet of dit in dit geval alleen maar aan Opera ligt; kan dit ook aan mijn vid.kaart liggen? (specs: AMD64, ASUS9800XT, 1GB intern, standaard instellingen van opera, omega drivers fresh)

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Whoo-ah.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, dat heb ik ook gehad.
Als ik op dat soort pagina's
code:
1
url...?limit=999
doe, dan lijkt het wel alsof-ie het na een tijdje niet meer trekt of vol zit ofzo, hij houdt dan op met laden.

* anandus is onder andere daarom (tot volle tevredenheid) overgestapt op Firebird :)

edit:
Weet niet zeker of het Opera 7.23 was.. Was de laatse versie, ongeveer 3 weken geleden..

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 14-01-2004 00:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik gebruik Opera 7.23 op Atlon XP 1700+ met 768MB ram en hier geen problemen. Ik denk dat wanneer het aan opera ligt het door de hoeveelheid toegewezne geheugen ligt.

Kan je even vermelden hoeveel memory cache je hebt toegewezen? (preferences -> history and cache) Ik heb daar 20MB staan ipv automatisch. Zoiets even proberen en de cache legen en kijk dan eens?

Het opera scherm minimaliseren en weer restoren kan ook helpen. (memorywise, kijk maar eens naar e hoeveelheid geheugen die opera gebruikt met taakmanager)
Heb je hier al gekeken? http://my.opera.com/community/tips/windows/troubleshoot/
En my opera forums?

[ Voor 3% gewijzigd door Justice op 14-01-2004 00:20 ]

Human Bobby

Verwijderd

Hier heb ik er geen problemen mee met het gebruik van Opera 7.23. Ik ben erg tevreden over deze versie, de voorgaande waren wel wat buggy.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Dit probleem heb ik ook onder Mozilla Firebird. Als ik een pagina open met veel plaatjes gaat de pagina door zechzelf heen 'scrollen'.

Bij mij helpt het als ik de cache size iets hoger zet, maar lost het niet op.

tvw

• gavro
K, hij staat bij mij op auto, en hij's normaal rond de 50 mb groot in het geheugen. Tijdens het laden van de bovengenoemde GOTlink stijgt in een paar MB, en direct na het laden springt ie bij het scrollen naar 100 MB en gaat ie moeilijk doen. Es kijken als ik het limiteer tot 50 mb.

Whoo-ah.

• gavro
Mja, ligt dus echt aan het geheugen cache... als je die dus limiteert werkt alles perfect.
Diskcache maakt nix uit...

Hmz, hak ook wel ff uit kunnen proberen voordat ik dit hier neerkwakte :/
Tentamenweek he ;)

Dank u

Whoo-ah.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Geeft niet, het is toch een probleem waar ze wat aan kunnen doen lijkt me (een iets meer conservatief memory beleid ;)). Zodra je weet waar het aan ligt dan herken je de symptomen

[ Voor 20% gewijzigd door Justice op 14-01-2004 00:27 ]

Human Bobby

• gavro
Ja ik wist dat dit al een redelijk bekend probleem was, dat geheugen gebruik... maar ik wist niet dat dit effect kon hebben op je beeld performance.

Heb net ff staan testen met die page nog steeds open; het blijft nog steeds wel voor probs zorgen, zij het nu wel in stukken mindere mate. Hoop dat ze dit nog wel op weten te lossen, dat excessieve geheugen gebruik

Whoo-ah.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik heb nu Opera 7.50b1 en de instellingen staan op : geheugen op auto , disk cache op 20 mb , het laden van de boven staande link ging in +/- 15 sec en zonder gedoe .

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Pagina: 1