Ben bezig met het normaliseren / integreren van enkele formulieren en kom er bij de integratie niet meer uit. Hieronder volgen 2 normalisaties welke vervolgens geintegreerd dienen te worden.
Als eerste is er gecontroleerd op homoniemen en synoniemen. Deze zijn niet meer aanwezig. Hieropvolgend heb ik Tabellen met dezelfde sleutel samengevoegd. Dit is er mijn inziende maar één (namelijk postcode). En vervolgens heb ik hier staan, dat ik entiteittypes met dezelfde naam moet samenvoegen. En hier gaat het bij mij mis. Hoe doe ik dit precies? Iemand die mij op weg kan helpen?? Gelieve te helpen aan de hand van genoemde gegevens.
En nu de tweede normalisatie.quote: Eerste normalisatie0e normaalvorm:
Transportlijst:
Transportlijstdatum (primaire sleutel), {bestemmingsplaats, klantnr, postcode, ordernr, aantal.eenheden,
gewicht, kubieke.meter, kenteken}
1e normaalvorm:
Transportlijst:
Transportlijstdatum (primaire sleutel)
Transportlijstregel:
Transportlijstdatum (secundaire sleutel), bestemmingsplaats, klantnr, postcode, ordernr (primaire
sleutel), aantal.eenheden, gewicht, kubieke.meter, kenteken
2e normaalvorm:
Transportlijst:
Transportlijstregel:
Transportlijstdatum (secundaire sleutel), ordernr (primaire sleutel), aantal.eenheden, gewicht,
kubieke.meter, kenteken
Ordergegevens:
ordernr (primaire sleutel), klantnr, bestemmingsplaats, postcode
3e normaalvorm:
Transportlijst:
Transportlijstregel:
Transportlijstdatum (secundaire sleutel), ordernr (primaire sleutel), aantal.eenheden, gewicht,
kubieke.meter, kenteken
Ordergegevens:
ordernr (primaire sleutel), klantnr, postcode
Postcode:
postcode (primaire sleutel), bestemmingsplaats
Zo dat waren de normalisaties. Nu kunnen we beginnen aan de integratie van beide gegevens.quote: Tweede normalisatie0e normaalvorm:
Vrachtbrief:
Vrachtbriefnr (primaire sleutel), chauffeur, kenteken, vrachtbriefdatum, {klantnaam, afdeling, tav, straat, huisnr, postcode, plaats, {ordernr, aantal.eenheden, aflevertijdstip, handtekening}}
1e normaalvorm:
Vrachtbrief:
Vrachtbriefnr (primaire sleutel), chauffeur, kenteken, vrachtbriefdatum
Bestemming:
vrachtbriefnr (secundaire sleutel), klantnaam (primaire sleutel), afdeling, tav, straat, huisnr, postcode, plaats
Leverregel:
klantnaam (secundaire sleutel), ordernr (primaire sleutel), aantal.eenheden, aflevertijdstip, handtekening
2e normaalvorm:
Vrachtbrief:
Bestemming:
vrachtbriefnr (secundaire sleutel), klantnaam (primaire sleutel)
Leverregel:
klantnaam (secundaire sleutel), ordernr (primaire sleutel), aantal.eenheden, aflevertijdstip, handtekening
Klant:
klantnaam (primaire sleutel), afdeling, tav, straat, huisnr, postcode, plaats
3e normaalvorm:
Vrachtbrief:
Bestemming:
Leverregel:
Klant:
klantnaam (primaire sleutel), afdeling, tav, straat, huisnr, postcode
Postcode:
Als eerste is er gecontroleerd op homoniemen en synoniemen. Deze zijn niet meer aanwezig. Hieropvolgend heb ik Tabellen met dezelfde sleutel samengevoegd. Dit is er mijn inziende maar één (namelijk postcode). En vervolgens heb ik hier staan, dat ik entiteittypes met dezelfde naam moet samenvoegen. En hier gaat het bij mij mis. Hoe doe ik dit precies? Iemand die mij op weg kan helpen?? Gelieve te helpen aan de hand van genoemde gegevens.
quote: Integratie tot nu toeTransportlijst:
Transportlijstregel:
kubieke.meter, kenteken
Ordergegevens:
ordernr (primaire sleutel), klantnr, postcode
Vrachtbrief:
Bestemming:
Leverregel:
Klant:
klantnaam (primaire sleutel), afdeling, tav, straat, huisnr, postcode
Postcode: