Toon posts:

quickpar repareert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb sinds kort het probleem dat quickpar niet meer repareert. Ik heb genoeg par bestanden en als ik dan op repair klik gaat ie wel repareren maar als ie klaar is zegt ie opnieuw dat er blocks missen Ik heb me geheugen al getest met memtest 86 en 8 uur laten draaien , hij gaf 0 fouten aan , dus geheugen is waarschijnlijk wel goed? Ik heb dit bij meerdere programma`s die ik heb geprobeert te repareren. Op m`n andere pc gaat het wel goed Waar kan dit aan liggen , ik begrijp hier niets van. Ik heb wel laatst m`n geheugen uitgebreid met 512 mb , totaal is nu 1 gb geheugen

nadat ik het nieuwe geheugen module eruit heb gehaald , werkt het opeens wel :? Mag ik nu voor 100% concluderen dat de module niet 100% is? Maar ik begrijp dan niet dat memtest86 geen fouten vind 8)7

Hardware:
asus a7v333
amd 2500+
2 X 256 mb , 1 X 512 mb pc2700

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:19

momania

iPhone 30! Bam!

Welke versie gebruik je van quickpar?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

nadat ik het nieuwe geheugen module eruit heb gehaald , werkt het opeens wel
Lijkt me een vrij duidelijke hint ja :P

Memtest zal nooit 100% zeker kunnen zeggen dat je geen fouten hebt; hooguit dat je wel fouten hebt. (Een doos spelden in een hooiberg vinden is makkelijker dan bewijzen dat er geen speld in de hooiberg ligt)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 13 januari 2004 @ 23:52:
Welke versie gebruik je van quickpar?
0.7.5 , met 0.6 hetzelfde probleem

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
Ik heb dit probleem ook, en wel ind e volgende situatie:

Als je een van de files (ongeacht of het de te reapareren file, of een ander is) geopend hebt staan. Het repareren van een album mp3tjes zal dus niet agan als je een van de wel werkende nummers aan het luisteren bent :)

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 14 januari 2004 @ 00:05:
Ik heb dit probleem ook, en wel ind e volgende situatie:

Als je een van de files (ongeacht of het de te reapareren file, of een ander is) geopend hebt staan. Het repareren van een album mp3tjes zal dus niet agan als je een van de wel werkende nummers aan het luisteren bent :)
Ik heb niks geopend staan. Geheugen zal wel brak zijn :(

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Gaitman

The Real One

Probeer eens je geheugen te checken met de nieuwe Memtest86+ 1.0.
Zie: meuktracker: Memtest86+ 1.00

Ik zag daar al reactie's dat er fouten werden gevonden die niet met Memtest86 3.0 worden gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer die memtest werkt helemaal niet bij mij . Die loopt vast zelfs als ik f1 inhoudt. Ik heb nog even geklooit met de modules en heb de nieuwe/verdachte module als enige erin geplugt. Vervolgens weer memory test voor 10 uur laten draaien en weer geen fouten gevonden. Daarna quickpar laten repareren en hij repareert prima :? Dus als ik alle geheugen modules heb geinstalleerd dan doet quickpar het niet goed (2 x 256 mb en 1 x 512 mb pc2700). Haal ik vervolgens de 512 mb of de 2 x 256 mb eruit dan werkt het :? Dus kan ik concluderen dat ze niet goed samen werken? Het zijn namelijk wel 2 verschillende merken. Of zou het nog zinvol kunnen zijn windows xp een keer opnieuw te installeren (lijkt me niet echt zinvol) ? Kan het verder nog iets zijn , een instelling in de bios wellicht?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:03
Ik heb ook regelmatig problemen met repairen. Ik heb meestal Quickpar op monitoren staan, zodat ik weet wanneer ik genoeg binnenheb. Het vreemde is nu dat als ik direct ga repareren ik (meestal) het probleem van de TS ook heb (laatst zelfs toen ik 2 blokjes moest repairen..... 8)7 ). Als ik echter mijn PC afsluit en opnieuw opstart en dan direct aan het repairen sla, lukt het altijd..... 8)7 8)7 ......

Hoe dit kan weet ik niet, maar net zoals ik altijd op mijn werk zeg: Als er een workaround is....waarom zullen we dan een andere oplossing gaan verzinnen????? ;)

And another thought: Toen ik nog 512 MB had, had ik ook nooit problemen....... :?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53

Eraser127

Nijkerk

hhm, heb hier 256mb ram en gebruik Quickpar 0.6 en werkt perfect

[ Voor 8% gewijzigd door Eraser127 op 17-01-2004 15:13 ]

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
nou , ik heb ander geheugen gekocht .. corsair ..
en wat denk je , doet ie het nog niet :? ik ga de boel maar formateren

8)7

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
soms is de par set gewoon corrupt en blijft ie repareren, maar ja dat weet je pas als je het op meerdere systemen hebt getest.

I’m not like the OTTERS

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, als memtest geen fouten aangeeft, is de kans dat je geheugen brak is, echt wel vrij klein hoor :)

Misschien kan quickpar niet zo goed met veel geheugen omgaan? Alhoewel hij het hier wel doet met 1 gig :S

Trouwens, ik heb net gemerkt dat mijn geheugen wel brak is :P Misschien doetie het alleen met brak geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
op ander systeem werkt het wel , maar die heeft 'maar' 256 mb.
lijkt inderdaad dat quikpar niet goed met veel geheugen kan omgaan.

Ga de boel eerst even formateren en dan verder kijken
Pagina: 1