Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik heb mijn Palmtoppie maar weer eens uit het stof gehaald. Alleen staat heel mijn agenda nog vol. Ook staat ie helemaal vol met programma'tjes die ik niet meer ga gebruiken. Formatteren dus! Maar hoe? :?

Resetten heeft geen zin, en er is ook nix over in de manual te vinden. Iemand een idee? (Hij draat trouwens PalmOs 4)

Een manier om in 1 keer heel mijn agenda te wissen is ook al goed :z

[ Voor 12% gewijzigd door mycosis op 13-01-2004 23:58 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ga eerst naar c:\program files\palm\<usernaam>

Move daar de directory 'backup' naar een andere plaats.

Doe een harde reset op je Zire (powerknop + resetknop ingeduwd houden, resetknop los, en als Palm Powered op het scherm komt te staan, dan de powerknop ook los, druk op omhoog).

Klaar is kees. Of wat je naam dan ook is. Schone Zire. Heb je de backupdirectory niet verplaatst, dan zou alles er weer opkomen na de eerstvolgende hotsync.

Alors.

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Stereotomy schreef op 14 januari 2004 @ 00:07:
Ga eerst naar c:\program files\palm\<usernaam>

Move daar de directory 'backup' naar een andere plaats.

Doe een harde reset op je Zire (powerknop + resetknop ingeduwd houden, resetknop los, en als Palm Powered op het scherm komt te staan, dan de powerknop ook los, druk op omhoog).

Klaar is kees. Of wat je naam dan ook is. Schone Zire. Heb je de backupdirectory niet verplaatst, dan zou alles er weer opkomen na de eerstvolgende hotsync.
Gelukt! Tnx m8! :)

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hard Reset... Verwijderd ALLES!!!

Dus net zoals je hem uit de doos haal.

Als ik me niet vergis knopje naar boven ingedrukt houden, en dan resetten.

Na paar seconde knopje naar boven los laten en hijs gereset.

-- edit --

duh mycosis was me voor :D

[ Voor 10% gewijzigd door Necrobic op 14-01-2004 00:25 ]

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Necrobic schreef op 14 januari 2004 @ 00:21:
Hard Reset... Verwijderd ALLES!!!

Dus net zoals je hem uit de doos haal.

Als ik me niet vergis knopje naar boven ingedrukt houden, en dan resetten.

Na paar seconde knopje naar boven los laten en hijs gereset.

-- edit --

duh mycosis was me voor :D
tnx anyway :P

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik heb een Palm V, en heb al deze stappen gedaan, maar nog neemt hij de oude instellingen over. Dit is wat er is gebeurd:

Ik dacht eerst dat alleen reset genoeg was om m leeg te gooien, maar daardoor kwam hij opeens in het preferences scherm, en was hij niet meer gecalibreerd. Ik kon dus niets doen, want hij klikte steeds scheef.
Dus ik zette hem op het dockingstation, resyncte hem, zodat ik dacht dat ie de goede settings weer terug over nam. Maar nee hoor, hij nam de verkeerde settings over naar de pc.

Toen op de site van Palm gezocht hoe ik een hard reset moest doen, dit dus gedaan. Als ik m nu laat resynchen, neemt ie gewoon weer de foute settings over, omdat die op de pc staan.
Dus ik heb Palm Connection software geinstalleerd + de map C:\Program Files\PalmOne verwijderd (met daarin alle users dus) + met RegClean Pro 't register opgeschoond na t uninstallen.
Nu laat ik hem resynchen... en WEER heeft ie de foute settings: als hij opstart komt ie dus weer in t preferences scherm met een niet gecalibreerd scherm, zoals na de eerste (soft) reset :'(

Ik ben ten einde raad, iemand een idee?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Maak een nieuwe profiel aan op je pc en palm ? Dan begin je schoon sowieso.

Maar de manier die Stereotomy beschijft zou gewoon moeten werken

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na een echte hard-reset hoor je hem opnieuw te kunnen kalibreren. Er zal dus iets mis zijn gegaan bij het resetten.

• X-G

X-G

Yeah.

GlowMouse schreef op 28 juli 2004 @ 20:09:
Na een echte hard-reset hoor je hem opnieuw te kunnen kalibreren. Er zal dus iets mis zijn gegaan bij het resetten.
Ja, na de hardreset moet ik m ook opnieuw calibreren en zo.
Alleen na de softreset kwam ik opeens in het preferences scherm, en was ie uit z'n calibratie.

@ RonaldMade: hoe maak ik een andere user aan op de Palm? K heb op de pc inmiddels al een paar keer een profiel aangemaakt, omdat ik eerst de users heb verwijderd, en daarna ook nog eens het programma opnieuw heb geinstalleerd...

[ Voor 27% gewijzigd door X-G op 28-07-2004 20:13 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bij een echte hard reset hoor je de vraag: "Erase all data, up- yes, any other button - no" te krijgen. Daarna krijg je de digitizer calibratie voor je kiezen. Dus je hebt blijkbaar geen goeie harde reset uitgevoerd.

Als jij je backup directory hebt verplaatst, KAN hij je instellingen niet hebben overgenomen, simpelweg omdat er geen instellingen zijn voor je Palm om over te nemen.

Alors.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na een softreset hoor je daar ook te komen. De digitizer hoort normaal te zijn, maar ik denk dat je last hebt van een kapotte digitizer. Er zijn programma's die dit claimen op te lossen, maar die werken niet altijd. Probeer er eens eentje en kijk of het voor jou wel werkt.

• X-G

X-G

Yeah.

Stereotomy schreef op 28 juli 2004 @ 20:13:
Bij een echte hard reset hoor je de vraag: "Erase all data, up- yes, any other button - no" te krijgen. Daarna krijg je de digitizer calibratie voor je kiezen. Dus je hebt blijkbaar geen goeie harde reset uitgevoerd.

Als jij je backup directory hebt verplaatst, KAN hij je instellingen niet hebben overgenomen, simpelweg omdat er geen instellingen zijn voor je Palm om over te nemen.
Dat kreeg ik ook allemaal.
Ik heb een goede hard reset gedaan en al.
Hij was helemaal clean en goed ingesteld.
Toen de software op de pc verwijderd, map op de pc verwijderd, software opnieuw geinstalleerd, toen geresyncht, en dan zet ie weer de verkeerde settings terug op de schone, goed werkende palmtop.

Na een hard reset werkt de palmtop dus nog toppie, alleen krijgt ie problemen bij het synchen...

• RonaldMade
X-G schreef op 28 juli 2004 @ 20:16:
[...]

Dat kreeg ik ook allemaal.
Ik heb een goede hard reset gedaan en al.
Hij was helemaal clean en goed ingesteld.
Toen de software op de pc verwijderd, map op de pc verwijderd, software opnieuw geinstalleerd, toen geresyncht, en dan zet ie weer de verkeerde settings terug op de schone, goed werkende palmtop.

Na een hard reset werkt de palmtop dus nog toppie, alleen krijgt ie problemen bij het synchen...
Mja na een hard reset vraagt ie al om een nieuwe account oid ? ik weet het iig niet precies en ik kan zelf ook niet testen, want er staat teveel date op de mijne. Waarschijnlijk dat het ook gewoon in een handleiding staat ?

• X-G

X-G

Yeah.

http://www.computing.net/pda/wwwboard/forum/622.html

Dit probleem dus. Ik ga even die Digifix proberen te installeren :)

edit:
Lost hier dus helemaal niets op. Ik heb eerst de user verwijderd op de pc, en meteen een nieuwe aan gemaakt. Toen DigiFix.prc geopend, en dus gezegd dat ie die moet installeren bij mijn user. (de enige user die de Palm software op mijn pc nu heeft). Toen de Palm V een hard reset gegeven, alles ingesteld, en toen gesyncht. Toen gaf ie dus aan dat ik op de knop reset die in beeld kwam moest drukken. Dat deed ik, en toen kwam ie weer ongecalibreerd in het preferences scherm...

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? K ben ten einde raad :'(

[ Voor 73% gewijzigd door X-G op 28-07-2004 20:42 ]

• X-G

X-G

Yeah.

Ok, dit is freaky.

Ik heb de software geinstalleerd op een nieuwe pc.
Ik wil resynchen met die pc, geef dezelfde naam als ik op de andere pc ook heb gebruikt (ik zeg het er maar bij, wie weet maakt dit wat uit), en wat denk je? Hij neemt gewoon weer diezelfde foute instellingen terug! Terwijl de PDA nog nooit eerder aan die andere pc heeft gehangen...

• RonaldMade
Dat is wel een heel vreemd probleem, neem anders een contact op met PalmOne krijg je binnen ong een dagje antwoord terug en wellicht dat ze je daar verder kunnen helpen. Misschien dat daar het probleem bekend is...

Dit is iig heel apart :P
Pagina: 1