NSTM-Faq: vreemd woord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Niet veel speciaals mgoed:

Richtlijnen voor Nieuws, Sport, TV & Muziek
Discriminatie, provocatie en racisme komen eveneens aan bod in een paragraaf van de algemene policy. Toch willen wij benadrukken dat ook dit als ongewenst wordt beschouwd. Topics die handelen over allochtonen, asielzoekers, illegalen en criminaliteit hebben door de divers uiteenlopende opinies regelmatig de neiging om te ontsporen. Wanneer een topic niet direkt in verband staat met bepaalde volksdelen is het ongewenst om deze in de discussie te betrekken. Tegen het verzieken van deze topics zal nauwlettend en streng worden opgetreden. Dit kan uiteenlopen van het editten van berichten tot het bannen van users.
Wordt hier niet bedoeld: 'bevolkingsgroepen' ?
Dat zal vast maar volgens mij is bevolkingsgroepen toch iets gebruikelijker Nederlands

edit:

Overigens kent de online VanDaalen geen van beide woorden :+

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 13-01-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
be·vol·kings·groep (de ~)
1 maatschappelijke groepering
Volgens mij is in de FAQ het woord volkeren bedoeld, maar het is duidelijk wat er met volksdelen wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volksstammen gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volksdelen is volgens Google een normaal woord - en best begrijpelijk (deel van een volk, of dat nu katholieken, gehandicapten, roodharige mensen of rijke mensen mee wordt bedoelt - waarbij 1 van die groepen seperaat aangesproken wordt in content met een topic zonder dat daartoe aanleiding is [Kort gezegd: discrimineer en stigmatiseer niet].). Naar mijn herinnering is het zelfs in een Prinjesdagtoespraak gebruikt door de koningin...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 19:06

Steffie

Opaque

Ik heb bewust voor dat woord gekozen. Volksdeel is bij mijn weten ook gewoon een Nederlands woord. Er staan wel meer woorden in dat opstel, welke de koningin zou kunnen gebruiken in een van haar redes ;)

edit:

En nee, ik heb geen bijzondere aspiraties op mijn agenda staan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Steffie op 14-01-2004 23:46 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Steffie schreef op 14 januari 2004 @ 23:43:
Ik heb bewust voor dat woord gekozen. Volksdeel is bij mijn weten ook gewoon een Nederlands woord. Er staan wel meer woorden in dat opstel, welke de koningin zou kunnen gebruiken in een van haar redes ;)
Oew... :D Moet je tijdens het voorlezen niet vergeten een hete aardappel achter in je strot te douwen :P

Maar ik begrijp dat je het lekker zo laat staan.... Best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

"Volksdeel" is zowel volgens mij als volgens mijn woordenboek uitstekend Nederlands.

Sterker nog: "Gedeelte van het volk of de bevolking, met name onderscheiden naar religie of politieke voorkeur" (Van Dale Hedendaags) geeft precies aan welke soort bevolkingsgroepen (itt bijvoorbeeld automonteurs, randstedelingen en roodharigen) er wordt bedoeld.

Goede woordkeus dus.

"Handelen over" is daarentegen een Germanisme (gebruik "gaan/t over", of "behandelen" zonder voorzetsel) en "divers uiteenlopend" is een pleonasme (één van beide kan zonder bezwaar worden weggelaten) O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 15-01-2004 13:48 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Rataplan schreef op 15 januari 2004 @ 13:46:
"Handelen over" is daarentegen een Germanisme (gebruik "gaan/t over", of "behandelen" zonder voorzetsel) en "divers uiteenlopend" is een pleonasme (één van beide kan zonder bezwaar worden weggelaten) O-)
Agreed, daar gaan m'n aspiraties :+

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[quote]Steffie schreef op 19 januari 2004 @ 00:13:
[...]

sorry hier stond een hoop gezeur voor niks....

om eerlijk te zijn had je hem ook kunnen sluiten, en dat bedoel ik niet verkeerd uiteraard :) Vandaar namelijk ook de LA feedbac topic ;)

offtopic:
Steffie kan je je post aanpassen ,omdat ik vind dat niet iedereen het hoeft te lezen.

[ Voor 43% gewijzigd door Outerspace op 19-01-2004 01:02 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

outerspace schreef op 19 januari 2004 @ 00:41:
[...]

wat een kick zeg :( :O :X

* Outerspace is nu heel eerlijk om te zeggen dat dit een nutteloze kick is.....

om eerlijk te zijn had je hem ook kunnen sluiten, en dat bedoel ik niet verkeerd uiteraard :) Vandaar namelijk ook de LA feedback topic ;)
Voor de oplettenden; ik heb zojuist die wijzigingen doorgevoerd. En daarvoor mag Rataplan toch op z'n minst de nodige erkenning krijgen.

LA meubels weten toch wel dat reguliere mods geen beschikking hebben over de topic admin in dit subforum :P

[ Voor 14% gewijzigd door Steffie op 19-01-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Steffie schreef op 19 januari 2004 @ 00:48:
[...]

Voor de oplettenden; ik heb zojuist die wijzigingen doorgevoerd. En daarvoor mag Rataplan toch op z'n minst de nodige erkenning krijgen.

LA meubels weten toch wel dat reguliere mods geen beschikking hebben over de topic admin in dit subforum :P
ok sorry voor dit gedrag van mij.....
ik dacht namelijk dat je gewoon een lolletje aan het beleven was...

wat heb je in de faq dan eigenlijk veranderd ik zie het niet :?

ik ben ook al gebombardeerd voor la meubel

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steffie schreef op 19 januari 2004 @ 00:48:
...waarvoor mijn wélgemeende dank :)

En dan gaat die Rataplan nog zitten zeiken ook, sorry hoor >:) maar je bent toch echt een die'tje vergeten weg te halen tussen "Topics" en "met betrekking tot (...) hebben (...) de neiging om te ontsporen." :P

En achter "volksdelen" mag bij nader inzien ook wel een komma. Dan hebben we deze alinea denk ik wel zo'n beetje gehad :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1