Toon posts:

NTFS, File sharing, Beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat de topic titel een beetje duidelijk is, ik heb geprobeerd mijn verhaal zo goed mogelijk samen te vatten.

Ik wil als eerst even vermelden dat ik heel tweakers.net & google heb afgezocht naar een oplossing maar nergens de (volledige)oplossing kunnen vinden...

Situatie:

Een netwerkje met daarin 3 computers. Nu wil ik op 1 van de computers een paar mappen delen beveiligd met een wachtwoord. Deze map heet shutdown..

Alle 3 de computers draaien winxp, de server heeft NTFS
De computer die shared heet VEEVERVOER, ze zitten allemaal in dezelfde werkgroep

Afbeeldingslocatie: http://maarten.servicez.org/screen1.jpg

Nu wil ik dus vanaf een andere computer in het netwerk er naar toe verbinden..

Afbeeldingslocatie: http://maarten.servicez.org/screen2.jpg

Maar dan krij ik dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://maarten.servicez.org/screen3.jpg

Maar dit lukt me dus echt niet, met GEEN ENKELE mogelijkheid...wat doe ik hier fout?

(ik ben van plan een uitgebreide tutorial te maken als deze kwestie is opgelost omdat ik dit dus nog nergens op tweakers DUIDELIJK heb gezien..., alvast bedankt..)

Verwijderd

Je heb op dit moment al een connectie gemaakt met die desbetreffende map

Doe het volgende :

Start -> Run -> CMD

Tik vervolgens 'net use * /delete' in

En probeer vervolgens weer een verbinding te maken op jouw manier.

Verwijderd

Inderdaad als je al een keer geconnect hebt zie je dit in de net use. Je pc zal blijven proberen met dat account, wat niet werkt, in te loggen.

Type in een dos box net use en je ziet alle actieve shares. Type de share die je wil verwijderen in en de parameter delete en klaar. Dus:
net use \\servernaam\share /delete

Let wel dat je in een workgroep draait, zoals je zelf zegt en niet in een domein.

Je moet dus op elke pc waar je naar wilt connecteren dezelfde users aanmaken met identiek dezelfde wachtwoorden. En natuurlijk moet die user lokale rechten hebben op de lokale folder die je remote wilt bereiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:43:
Inderdaad als je al een keer geconnect hebt zie je dit in de net use. Je pc zal blijven proberen met dat account, wat niet werkt, in te loggen.

Type in een dos box net use en je ziet alle actieve shares. Type de share die je wil verwijderen in en de parameter delete en klaar. Dus:

Let wel dat je in een workgroep draait, zoals je zelf zegt en niet in een domein.

Je moet dus op elke pc waar je naar wilt connecteren dezelfde users aanmaken met identiek dezelfde wachtwoorden. En natuurlijk moet die user lokale rechten hebben op de lokale folder die je remote wilt bereiken.
Moet dat niet zijn: net use X: /DELETE /YES ???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:43:

het is niet zo dat je precies dezelfde users/wachtwoorden moet hebben hoor..Het werkt inmiddels, tnx voor de hulp.