Hoe zal de toekomst van Linux achtigen eruit zien?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 14:30
Hoi mede GOT bezoekers.
Hoe denken jullie erover hoe de linux,bsd,unix soorten die er bestaan eruit zullen zien in de toekomst.
worden het allemaal live versies of juist niet of een combie ervan.
Zal het ooit windows tot de knieën krijgen of zal windows straks ook een linux distro worden.

Vertel hier hoe linux eruit zal zien in welke vorm met welke toepassingen in de (nabije) toekomst. :)

[ Voor 2% gewijzigd door lasermen op 13-01-2004 23:21 . Reden: tik foutje ]

Verwijderd

Ik denk niet dat Windows ooit een linux-kernel gaat draaien ^_^

• lasermen
Je weet het nooit een kat in het nauw maakt rare sprongen.
en misschien gebruiken de gasten van microsoft al dingen uit linux voor de lognhorn editie.
Jullie weten zelf ook hoe sluw billie is.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er zullen iig meer distributies moeten komen die veel simpeler zijn voor de consument.

Gewoon klik klik dit installeren etc :)

Alleen dan heeft linux meer kans om windows weg te stoten..

Tweakers Discord

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
Ik denk dat Linux de komende jaren langzaam terrein zal winnen op windows (desktop), en dat het vooral te maken zal hebben met de externe (commerciele) hardware en software support, aangezien dat hetgene is wat de basis is onder windows en de "gebruiksvriendelijkheid" daarvan, waarschijnlijk zullen er enkele distro's blijven die in grote mate hetzelfde zullen zijn (ivm ondersteuning) en dat daarnaast de rest marginaal zal blijven, gericht op powerusers ed, voordeel is dat een lock-in zoals bij windows dan niet meer op os niveau mogelijk is (natuurlijk nog wel op applicatieniveau).

Gezien de enorme vooruitgang van linux (ook qua externe support) de laatste 5-10 jaar denk ik dat het onvermijdelijk zal zijn dat linux uiteindelijk een substantieel deel van de desktop markt zal verkrijgen

Grote problemen blijven zaken als het voortdurende marktfalen in de VS (waar de overheid niets doet om een vrije markt te waarborgen) en technologieen als palladium, waarbij veel misbruik mogelijk is (en verwacht mag worden)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• lasermen
Ik denk zelf dat je met linux alles aan elkaar kan koppelen wat je maar wil.
bijv dat je een hoofd linux systeem heb ergens in huis waar bijna alle apparaten via wifi of bluetooth aan elkaar zijn verbonden en als het systeem je telefoon detecteerd dat de verwarming alvast hoger gaat en de koffiepot alvast aangaat en de tv op je favo zender staat.
en dat al die systemen een soort van linux draaien en dat je met bijv je pda of telefoon alles kan aansturen.
bijv lekker vanuit je bed de thermostaat lager zetten of de koffiepot instellen hoelaat hij aan moet of de wekker etc.

dus dat linux de sleutel wordt tussen huishoud apparaten en de computer.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
Woei, mooie droom :+

Maar waarom denk je dat hier perse GNU\Linux voor gekozen zou worden? Voor dat soort doeleinden worden meestal embedded OS'en gebruikt. Ok, meestal zijn die wel gebasseerd op GNU\Linux, maar het smaakt toch net weer anders.

Verder wil ik jullie eens wijzen op bijvoorbeeld de integratie van BSD en Mac Os tot het geweldige OS Mac Os X (waar ik nu mee werk..btw;)) Dit is HET voorbeeld van hoe de OpenSource wereld samen kan werken met grote multinationals als Apple. En bijvoorbeeld de samenwerking tussen Novell en Suse. (of is da nu 1?)

• lasermen
en redhat die doet het ook erg goed doet in het bedrijfs leven
en heeft ook een aantal awards die weer erkend wordt door de verschillende overheden

[ Voor 45% gewijzigd door lasermen op 13-01-2004 23:47 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Potentieel is dit een zeer interressante discussie, maar niet in deze vorm. De redelijk negatieve houding t.o.v. Microsoft is natuurlijk niet een gezond uitgangspunt bijvoorbeeld. Als je deze discussie toch wilt voeren, raad ik je aan dat in een nieuw topic te doen, met een topicstart die iets minder negatief is naar andere dingen (daar gaat het ten slotte niet om, het gaat om toekomstvisie), en een iets betere aanzet tot discussie dan 'wat vinden jullie ervan!' En 1 vraagteken in de topictitel volstaat natuurlijk prima, meer is niet nodig :)Als je twijfelt over een eventuele nieuwe start, kun je natuurlijk altijd de moderators raadplegen, als groep op nosmods@tweakers.net of individueel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.