Toon posts:

[Planet&XS4ALL] Forse prijsverhogingen, kosteloos opzeggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn grote verbazing zag ik zojuist dat Planet Internet en XS4ALL hun tarieven voor het "basis" adsl-pakket hebben verhoogd.
Bij XS4ALL was dit € 51,15 per maand en dit wordt nu maar liefst € 59,95 per maand!

Bij Planet Internet was dit € 52,25 per maand en dit wordt nu € 54,95 per maand.

Is er door deze tariefswijziging de mogelijkheid om je abonnement KOSTELOOS te laten ontbinden?
Het gaat mij dan vooral om Planet Internet.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
xs4all hoef je volgens mij nie op te zeggen want bestaande klanten betalen gewoon het oude tarief

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat las ik net ook ergens, XS4ALL abonees hebben dus geen grond van opzeggen aangezien die de prijsverhoging (voorlopig) niet krijgen.

De XS4ALL abonee's ontvangen hierover de komende week nadere informatie (aldus XS4ALL).

Hoe zou het bij Planet zitten, gelden die (toch minder hoge) prijsverhogingen wel voor iedereen!?

Verwijderd

Inderdaad, de verhoging geldt alleen voor nieuwe abonees.

Het -blijft- natuurlijk uiterst opmerkelijk dat KPN en de aangesloten providers -eerst- van de daken schreeuwen dat de snelheid zoveel hoger wordt, om vervolgens toch te melden dat de kosten ook significant omhoog gaan.

Wat eerst een tegenoffensief tegen BBned etc. had moeten worden speelt BBned nu lekker in de kaart. Het is dan weliswaar zo dat deze club z'n beloftes niet tijdig nakomt vwb snelheidsverhoging, maar vooralsnog zie ik daar nog geen prijsveranderingen...

Weet je wat nu zo grappig is ? XS4ALL is notabene een volle dochter van KPN!?! Je zou verwachten dat dit soort informatie dus vroegtijdig binnen de organisatie bekend is zodat er tegen geageerd kan worden. Pindakaas, zo schijnt het niet te werken.

Gelukkig beseft XS4ALL zich goed dat ze het niet kunnen maken om de bestaande abonees ook zo'n prijsverhoging te laten ondergaan. Als ze dit (geleidelijk aan) alsnog doet, en dat valt te verwachten, dan kan je er op rekenen dat ik met liefde mijn abonnement opzeg. Er zijn voldoende alternatieven bij de concurrent...

Ik ben wel bang dat dit ook een reden is om serieuzer te gaan kijken naar de datalimieten of FUP. Immers, de extra kosten voor XS4ALL jegens bestaande klanten moeten toch ergens terugverdiend worden...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik vrees dat dit zeker niet de laatste prijsverhogingen zullen zijn. Ik denk dat alle andere providers deze stappen ook gaan volgen. KPN had ook vooraf kunnen bedenken dat er een hoop mensen gewoon overstappen naar lagere abo's. Ik heb al eerder gezegd dat ze aan de bovenkant gewoon een 4Mbit abo moeten invoeren voor een mooi bedrag en andere abonnementen behalve de lite goedkoper maken. Zo kunnen de mensen die echt behoefte hebben aan meer snelheid gewoon overstappen op dat 4Mbit abonnement.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij planet heb ik het volgende gevonden
Past Planet Internet ook de prijzen voor ADSL aan naar aanleiding van de snelheidsverhoging?
Indien u een Standard of Comfort abonnement heeft: de prijs voor ADSL van Planet Internet verandert niet door de verhoging van de snelheid.

Indien u een Comfort abonnement wilt aanvragen: de prijs van het ADSL Comfort abonnement gaat in prijs omhoog. Klanten betaalden tot nu toe € 52,25 en dit wordt va. januari 2004 € 54,95 per maand. De verhoging zit in het Planet Internet gedeelte; dit wordt € 27,-- . Het KPN gedeelte blijft € 27,95 .

Indien u een Advanced abonnement heeft: uw ADSL Advanced abonnement gaat als klap op de vuurpijl ook nog eens in prijs omlaag! U betaalde tot nu toe € 88,15 en dit wordt vanaf uw eerstvolgende factuur € 79,95 per maand.

Variant Prijzen per maand
ADSL Standard € 34,90 incl. BTW
ADSL Comfort € 54,95 incl. BTW
ADSL Advanced € 79,95 incl. BTW
Source

Dus alleen als je een nieuw abonnement neemt moet je meer gaan betalen, helaas.
Nou ja hopelijk veranderd Planet toch nog is een keer in de nabije toekomst wat, of komen ze tot de ontdekking dat telkens met een jaar verlengen wel heel gemeen is....

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 20:53

bennierex

Pilot_Z

Da's de goed-nieuws show :)
Aan KPN hoeven we dit jaar geen abbo-kosten te betalen omdat we 3 van de 4 IP-adressen moesten inleveren. En nu gaan de kosten van het advanced abbo ook nog eens omlaag. :*) (en natuurlijk de snelheid van 2 naar 4 Mbit)
Pagina: 1