Hallo!
Het volgende is het geval: Enige tijd geleden maakte mijn system fan nogal wat lawaai. Ik dacht dat dit door de stof zou komen en met een flinke mep op de pc-kast (oude tv-techniek
) was ie weer stil en werkte het prima. Tot op een gegeven moment de computer steeds vaker crashte. Dus heb ik in eerste instantie XP er maar weer eens opnieuw opgezet. Dit helpt tot op heden ook niet. Het is nu zo dat minstens 1 keer per dag de pc vast loopt. Maakt brommend geluid en alle aanwezige ledjes branden (cdrom, cd brander, hd, etc). Reset helpt ook niet. Alleen de stekker eruit en een kwartier wachten helpt. Nu heb ik even in de BIOS gekeken en die geeft aan dat mijn system fan speed 0 RPM is. Betekent dit dat ie dus stuk is (ook gezien de hiervoor uitgelegde problemen). Kan dit alleen al een crash veroorzaken? Of zal mijn voeding ook stuk zijn?
Het is een hele simpele pc die eigenlijk functioneert als server hier in huis. Verder doe ik er ook weinig mee. Dus geen geavancanceerde videokaarten enzo aanwezig. Gewoon een pc met een moederbord met alles erop 'gebakken' zeg maar.... Wat voor system fan/voeding raden jullie mij dan eventueel aan?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Groeten,
Jacco
Het volgende is het geval: Enige tijd geleden maakte mijn system fan nogal wat lawaai. Ik dacht dat dit door de stof zou komen en met een flinke mep op de pc-kast (oude tv-techniek
Het is een hele simpele pc die eigenlijk functioneert als server hier in huis. Verder doe ik er ook weinig mee. Dus geen geavancanceerde videokaarten enzo aanwezig. Gewoon een pc met een moederbord met alles erop 'gebakken' zeg maar.... Wat voor system fan/voeding raden jullie mij dan eventueel aan?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Groeten,
Jacco