Toon posts:

[XP] Sitecom USB WiFi adapter niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een WL-012 - Wireless Network USB Adapter van Sitecom aangeschaft.
Het is de bedoeling dat als je het apparaat onder Windows XP inplugged hij dan automatisch herkend wordt en de wizard nieuwe hardware wordt gestart etc. etc. Dat is dus even anders...

Er komt te staan: "USB Device", paar seconden later "Unknown device". De pc weet dus niet wat voor apparaat het is, en het is dus ook onmogelijk er een driver voor te installeren. Ik heb het op 3 verschillende pc's getest, steeds dezelfde melding en resultaten.

Het ligt niet aan de kabel (meerdere getest), het ligt niet aan de pc('s), dus moet het aan het apparaatje zelf liggen.

Is het ding gewoon kapot, of is er toch nog iets wat ik fout doe?

Verwijderd

in pluggen en als ie driver wil gaan zoeken pleur je de cd erin en laat je em op de cd zoeken na een driver. Kep dezelfde kaart geen problemen. voor (nieuwere) drivers en firmware kan je op www.sitecom.com kijken. (kweet handleiding lezen is moeilijk)
staat dit trouwens niet in de FAQ :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:15
Dat kaartje heeft n Intersil Prism 2.5 chip. Als je wil zoek ik morgen ff de url voor n firmwareupdate op. Dit lost o.a USB problemen op onder linux.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh