ff mijn ervaring over actua.
1 jaar geleden mijn Nokia 7250 verzekerd voor de zekerheid dat ie niet kapot gaat want dat ding koste mij toen 550 euro. Bijna een jaar lang niets aan de hand. Tot op een regenachtige dag ik dat ding uit mijn jaszak laat vallen tijdens het fietsen.
Volgende dag Actua opgebeld en gevraagd wat ik moest doen. Op de website stond dat je met een gold verzekering niks hoeft op te sturen want er kwam iemand langs om het op te halen. Niet dus ! moest het zelf opsturen en voor de zekerheid toch maar aangetekend gedaan. Koste me weer 5 euro extra.
Wat wel heel netjes was, is dat ik 2 dagen na het opsturen al een brief had gekregen dat ik een nieuwe zou krijgen nadat ik de bijgeleverde acceptgiro voor eigen risico ( a 25 euro ) en afschrijving ( a 60 euro ) had betaald. Maar omdat ik besloot voor een Nokia 6230 te gaan had ik ze gebeld om te vragen of dat mogelijk was.
De medewerker aan de telefoon zei dat het niet mogelijk was om zo lang te wachten ( 6230 was toen rond half maart dus nog niet uit ). Dus ik zei dat ik later wel zou terugbellen om een ander te kiezen. Niet dat ik dat echt van plan was want ik wilde helemala geen nieuwe 7250 en andere toestellen waren niet interessant voor mij. Ik heb toen 2 weken gewacht omdat ze toch geen nieuwe zouden opsturen omdat ik de betaling nog niet voldaan had en ze lieten zoals ik verwachtte niks van zich horen. Daarna na 2 weken gebeld of het mogelijk was om een 6230 te kiezen ( begin april ) en dat was mogelijk ~! Raar dus want het zou niet mogelijk zijn en opeens wel. Toestel was nog niet uit volgens de medewerker ( wat klopt ) die nog contact had opgenomen met hun leverancier voor mij en het zou week 17 worden volgens de verwachting.
Ik zou een nieuwe brief met acceptgiro krijgen en die kreeg ik na 3 dagen niet. Dus weer gebeld en brief was dus nooit aangemaakt, laat staan verstuurd. Uiteindelijk kreeg ik de dag daarop wel een brief. Netjes die dag nog de acceptgiro bij de bank afgeleverd ( dat was 12 dagen geleden dus 8 werkdagen geleden ). Volgens mijn rabo internetbankieren geval is de betaling voldaan maar toen ik afgelopen vrijdag belde hadden ze nog geen geld binnen ( terwijl een accepgiro-overschrijving ongeveer 2 a 3 dagen duurt ). De betalingsbevestiging zou nog bij hun boekhouder kunnen liggen aldus de medewerker maar ze hebben in ieder geval nog niks van mij verwerkt

( bijna 2 werkweken ! )
Omdat ik momenteel met een geleend toestel loop van een vriend wil ik zo snel mogelijk mijn telefoon. Dus de komende week is al week 17 en ik zou in principe deze week mijn telefoon kunnen krijgen maar de betaling is dus nog niet voldaan volgens hun en dan bestellen ze het niet voor mij. Moet ik dus lekker wachten ! Morgen ga ik ff bellen om te kijken hoe de status van de betaling is.
Mijn mening hierover is dus dat je misschien wel verzekerd bent tegen schade enz. maar dat de afhandeling zo lang duurt dat het volgens mij niet waard is ( vooral door de eigen risico en afschrijving en niet te vergeten de verzekeringskosten die je ook nog moet betalen ).
je kan beter elke maand wat geld opzij leggen mocht er iets gebeuren met je huidige toestel.
[
Voor 20% gewijzigd door
dcell op 18-04-2004 16:21
. Reden: incompleet verhaal ]