Toon posts:

[AccessXP] Bestandsgrootte mde file onverklaarbaar groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een access programma, maar deze is inmiddels over de 50 Mb gegroeid. Het programma bevat een aantal gekoppelde tabellen, 10 forms en 10 reports. Het blijkt (na het opnieuw toevoegen van de reports) dat de reports de boosdoenser zijn. In de reports zijn geen plaatjes verwerkt. Comprimeren en herstellen heeft geen effect.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er eventueel aan kan doen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Gebruiken de reports 'vreemde' activex controls misschien?

Echt niet ergens een klein plaatje staan?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Nadeel van Access is inderdaad dat deze een bestand nog wel eens onnodig wil opblazen. Vaak heeft dit echter inderdaad te maken met gealloceerde ruimte in tabellen die niet wordt vrijgegeven, waardoor de database vreselijk groeit. Dit is echter met compact & repair op te lossen normaliter.

Jouw probleem lijkt hem te zitten in de opbouw of de definitie van je rapporten. Staan er wellicht veel lijnen o.i.d. op je rapporten, heb je inderdaad nergens (kleine) images gebruikt, of gebruik je wellicht een ActiveX control welke standaard niet beschikbaar is voor de opbouw van rapporten? Gebruik je tijdelijke tabellen voor je rapporten welke niet of niet helemaal worden geleegd of verwijderd?

Het lijkt mij een idee om de rapporten uit je database te halen en deze een voor een terug te plaatsen, om op die manier iets duidelijker te krijgen waar het probleem vandaan komt. Heb je een boosdoener te pakken, dan kun je deze gaan ontleden om te kijken waar het mis gaat.

Mocht je er ook op die manier niet uitkomen, dan zul je wellicht toch het bestand eens beschikbaar moeten maken, zodat er anderen naar kunnen kijken.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Er was inderdaad nog een (heel klein) plaatje op het rapport aanwezig. De mdb file is nu weer op de nette grootte van 5 mb. Bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dit hoort niet thuis in P&W, aangezien het niets met programmeren te maken heeft.

P&W-> SA

https://fgheysels.github.io/

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke Access versie gebruik je? Het is mij ook wel eens opgevallen dat bv Access XP / 2K3 veel grotere bestanden maakt dan bv 2000. Je hebt anders ook nog de optie "comprimeren en herstellen".
Pagina: 1